{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Umuligt at finde western part! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil rigtig gerne have part I en western tilredet hest, da jeg om lidt over et år får mulighed for egen hest og derfor gerne vil se om det skal være western eller engelsk tilredet hest jeg skal have fat i. Så jeg ville egentlig gerne høre hvor I ville foreslå at søge? Hvis det hjælper bor jeg en halv times kørsel fra Esbjerg af.
Hvordan ville I foreslå jeg skal gribe dette an? Dem jeg har kunne finde, bor over 1 time væk, de fleste to. Synes de er lidt sværere at finde frem til smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Umuligt at finde western part!
  • #1   10. sep 2015 Så vidt jeg ved og husker, er der en western ranch nær Esbjerg, som også underviser..
    Ved en hurtig søgning, fandt jeg ud af at stedet hedder Teglgård Ranch, men kan ikke finde ud af hvor præcist detligger, hjemmeside eller andre informationer smiley Så også at det har været til salg, så ved slet ikke om det er de samme der ejer det længere.
    Men hvis det er, ved jeg at de hedder Ninette Damgaard og Jes smiley Kender ikke hans efternavn

Ved ikke om det var til nogen hjælp, men det var lige det jeg kunne komme på smiley

• #2   10. sep 2015 - Det var godt nok ikke part, men undervisning - men det er vel bedre end ingenting? smiley

• #3   10. sep 2015 Jeg tænker at årsagen til der ikke findes mange er fordi at western er nogle helt andre ridesignaler, som tager lang tid at lære, og folk ikke ønsker part på deres hest medmindre det er en erfaren western rytter. Jeg selv rider western men ville ikke tillade nogen at have part 3 dage om ugen på min krikke - fordi at det kan ødelægge hestens fine signaler.

Jeg vil råde dig til at få undervisning i stedet for - Uwe Weissenborn brugte jeg. Deres elev heste er vant til forskellige ryttere, og det vil derfor være nemmere for dig at komme i kontakt med western folk, samt at kunne sige du er god nok til ikke at ødelægge hestens fine signaler.

• #4   10. sep 2015 Så vidt jeg kan se er Teglgård Ranch ikke eksisterende mere, der kommer ikke noget op omkring Ninette Damgaard eller Jens. Og Uwe Weissenborn er 2 timers kørsel væk. Jeg ville originalt have haft ugentlige undervisning på elev hest men har ikke kunne finde et sted I nærheden hvor de tilbyder dette, derfor er en part det næst bedste, planen var at have den to-tre gange I ugen hvor jeg ville bruge en af dem på at få undervisning.
    For mig personligt går hestens velbefindende og sikkerhed altid først, derfor vil jeg gerne have muligheden for at få undervisning og råd hen ad vejen, jeg kunne aldrig finde på at være hård ved en hest, og ville hellere gå tilbage til start end at forvirrer hesten. Så hvis det betyder en times skridt hvor jeg finder ud af hvor knapperne ligger ville jeg hellere gøre det smiley

• #5   10. sep 2015 Sagen er at det ikke omhandler at være hård ved hesten - på trods at jeg er en rimelig god dressur rytter så tog det mig 5 timer før jeg fandt mit sædeben og kunne bruge det. Så blev det næste at det var i brug hele tiden - uden tøjler mm. Det er de småting som er så vanskelige. Nogle heste er rigtig dygtige ikke at reagere før det bliver gjort korrekt - of nogle heste er bare ømme for signaler og kan nemt blive forvirret - og så er det jo bare surt. Der er nok ikke noget andet for end at lave en annonce selv. Mange westernrytter vil nemlig hellere ikke undervise, da de aller færreste ikke vil gøre det uden en slum penge - og finder nogen ud af, må de i fremtiden kun deltage i klasserne som professionel, fordi de "åbenbart er gode nok til at de kan videregive en undervisning." smiley

• #6   10. sep 2015 Synes bare det er rigtig træls da jeg virkelig godt vil ind I western riding, men synes bare ikke jeg kan finde nogen vej derhenad... smiley

• #7   10. sep 2015 Det er nemlig en svær vej - smiley jeg var så heldig at min mor gerne ville køre 45 min hver vej til Uwe i et halvt år. Jeg var på "holdundervisning", men jeg var meget ofte kun mig, og ellers har vi været nogle gange ind i mellem 2, eller 3, men både Uwe og Lene underviser sammen på alle holdene, så det var præcis som privattimer - bare en smule "mindre" opmærksomhed, - som i at så fik jeg fritid 10 min i timen til at ride uden øjne på mig og det. Det gav jeg 400kr for om måneden. Så måske du har en veninde der gerne vil køre med op og få undervisning, selvom det er langt? Uwe har jo deltaget i VM Og jeg synes helt klart han er dygtig. Jeg har tudet og gået tidligere fra timen og det takler de flot fordi det er SÅ frusterende når man ikke kan få det til og så bare står stille i en måned. Jeg blev så tilpas dygtig at jeg kunne lære Jasmin basis ting. smiley

• #8   10. sep 2015 Jeg har ikke nogen der kan køre mig, når der er 2 timer der hen og tilbage vil jeg ikke spørge min mor som har været uder stress og depression, min far som arbejder to jobs, min søster som har gymnasiet, hest og arbejde eller mine bedsteforældre som allerede kør mere end rigeligt med os. Og så er der ikke rigtig andre jeg jeg kan tillade at spørge smiley ellers ville jeg have elsket at få undervisning ved dem smiley

• #9   10. sep 2015 Øv... Så er der ikke andet for end at stille annoncer op og håbe på at du finder nogen i nærheden - måske dukker der en op som alligevel ikke deltager i stævner, så vedkommende ikke har noget imod at undervise :-).

Til når du kommer til at sidde på en hest, så kan jeg anbefale at lukke øjnene, dreje med armene ude og mærke hvordan dit sædeben (som i knoglerne) trykker på sadlen. Nogle gange skal underviseren lige hjælpe med at trykker på hofte/talje/skulder.

Glæd dig til western - det er det hele værd og helt klart det bedste jeg har prøvet, på trods af at jeg kommer fra en dressur(bror var tidligere på junior landshold i Spanien)/trav familie - og har selv redet spring og military. Western er bare en god mix af alt men med så fine signaler og en hest som forstår bedre smiley

• #10   10. sep 2015 Søg i alle westernfacebookgrupperne smiley Min erfaring er, at der er flere westernryttere der, end på facebook.

• #11   17. jan 2017 lykkedes det nogensinde at finde en western part ? smiley smiley

Kommentér på:
Umuligt at finde western part!

Annonce