Vægtklokker til træning af tølt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har hørt en masse om vægtklokker, men har ikke helt forstået hvordan de fungere?
Jeg vil rigtig gerne have at min ismule kommer til at gå rent i tølten, kan de hjælpe?
Og hvor tunge skal de være?
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 490
Er din 4 eller 5 gænger? De kan helt klart hjælpe! Men det er jo lidt af et 'snyde' middel i stedet for bare at træne korrekt Jo mere man bruger klokkerne, jo mere afhængig bliver hesten også af dem og vil måske blive endnu mere svær og flad i sin gang uden, nok alt efter hvor mange gram man bruger.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Mvh Charlotte
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 12
Sandra, hun er en frisk 4 gænger, hun er stærk i traven, men har ingen problemer med at finde tølten, den vil bare ikke have finde takten og løftene
nov 2014
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 490
En travstærk 4 gænger skal virkelig rides ind i tølten bagfra. Jeg kæmper selv meget med det med min egen. Det hele starter i skridt. Den skal lære at korte sin skridt og samtidige sætte sig godt samtidig med at den bære sig selv og suger på bidet. Jo bedre den er til det, jo mere kan du presse den frem til det langsomme tempo tølt. Små skridt ad gangen. God takt og bagpartsauktion kommer med balancen og styrken. Og masser af træning En masse dressur på banen og ridning i skoven op og ned af bakker i tølt er godt for hesten.
Du er velkommen til at skrive en pb hvis jeg skal uddybe mere
nov 2014
Vægtklokker til træning af tølt?