{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Hest med måske stress.? {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig: jeg har en vallak på 8 år som har gået som dressurhest samt spring hest. Han har altid været lidt af en kylling hvad ang. Nye ting, men slet ikke som han er nu. Min kæreste er begyndt at ride ham pga. Jeg er gravid. Hjemme går han så sødt med ham, men så snart vi kommer udenbys,
Bliver han helt oppe at køre og er bange for alt! Han tripper, skyder ryg, alt det er ikke den ting han ikke kan finde på. Ville høre om
Nogen har kendskab til hvad man evt. Kunne gøre for at stresse ham ned. ? Mvh Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med måske stress.?
  • #1   20. jul 2015
    Hold stivelse i foderet på et minimalt punkt, giv en microvital kur så i er sikre på at hesten ikke er i magnesium eller zink mangel der kan gøre heste der spøgelser, hvis hesten er låst i nakken kan den også have tendens til at se spøgelser.

• #2   20. jul 2015 Hvis det kun er når i er ude med ham, så tænker jeg at det handler om at vænne hesten til at besøge nye steder, og forholde sig til nye ting. Så i må ud noget mere med ham. Det skal gøres under forhold hvor i ikke skal nå noget, så han ikke bliver presset mere end han kan klare. Det er vigtigt at han får en god oplevelse hver gang smiley

• #3   20. jul 2015 Forstår jeg dig ret, hvis det er blevet værre? For så er det nok nærmere håndteringen på hans reaktioner, I skal kigge efter i sømmene smiley Det er jo et spørgsmål om, at han lærer hvilke reaktioner, der er "i orden" og hvilke der ikke er.
    De sidste 2-3 måneder har jeg selv haft rigtig meget fokus på det med min egen. Hver gang, jeg havde ham med til stævner, ville have løbe sidelæns for alt, hvad han mente, var potentielt farligt. Og det er ret upraktisk, når han ville løbe sidelæns for det hvide hegn på en dressurbane - det var ikke nogle kønne programmer, vi kom i gennem smiley Det er han heldigvis kommet en del over, så det er kun nogle enkelte ting, han kigger på. En masse træning, tålmodighed og erfaring med at komme i byen, var vejen frem med ham.

• #4   20. jul 2015 Han er med ude at se noget nyt hver weekend ,
    Han kan være sød den første halve time og så pludselig tager fanden ved ham så ser han spøgelser alle vegne og begynder at lave numre
    .

• #5   20. jul 2015 Så tror jeg, I skal kigge på, hvordan I håndterer ham, når han laver numre. Det er jo tydeligvis ikke fordi han er bange, men han har sikkert fundet en nem "udvej", eller I har ubevidst lært ham et mønster, som gør, at han kommer til at reagere, som han gør smiley

• #6   20. jul 2015 Han bliver hjulpet igennem problemerne via stemme og vejledning.
    Jeg er meget imod at straffe ham når
    Han bliver bange, for han kan stå og trippe og ikke ved om han skal frem eller tilbage . Straffer man ham så bliver det værre .

• #7   20. jul 2015 Straf er heller ikke vejen frem smiley adspredelse er en bedre løsning, for at lede hans opmærksomhed hen på noget andet.

Kommentér på:
Hest med måske stress.?

Annonce