10. jul 2015
Altså fra trav til galop : støtte på udvendige tøjle, indvendige ben lidt frem og så trykke med indvendige.
fra galop til trav: styr på at skulderne er på plads, anholdning på tøjlen, og anholdning fra sædet, sætte sig tungt, og når den rammer traven, giveefter på tøjlen og fange takten og ride fremdrift fra sædet.
10. jul 2015
Uanset om det er fra skridt eller trav til galop gør jeg følgende:
Drejer i hoften/sædet, så mit indvendige sædeben er længere fremme end det udvendige, lægger udvendige ben 5 cm tilbage og giver et klem med indvendige ben
Og når det er fra galop til skridt eller trav gør jeg:
Forlænger mine ben en anelse, og puster ud.
10. jul 2015
Uanset om det er fra skridt eller trav lægger jeg det ene ben tilbage (vi rider kun i naturen) og siger: "Er du klar?" og det er han, for så springer han frem i galop:-)
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
fra galop til trav: styr på at skulderne er på plads, anholdning på tøjlen, og anholdning fra sædet, sætte sig tungt, og når den rammer traven, giveefter på tøjlen og fange takten og ride fremdrift fra sædet.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 144
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.073
Drejer i hoften/sædet, så mit indvendige sædeben er længere fremme end det udvendige, lægger udvendige ben 5 cm tilbage og giver et klem med indvendige ben
Og når det er fra galop til skridt eller trav gør jeg:
Forlænger mine ben en anelse, og puster ud.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 10
Overgang til galop...