1.302 visninger
|
Oprettet:
Overgang til trav fra galop. {{forumTopicSubject}}
Ja. Sputnik har haft voldsomme problemer med sin balance i galop, men dette er blevet meget bedre og han løber ikke nær så meget med mig. Nu er problemet så at når vi laver overgang til trav fra galop, tager han hovedet op. Han er i forvejen meget svær at stoppe i galoppen, og dette gør det ikke meget bedre at han så tager hovedet op, og tonser afsted i trav. Kan i nogle gode øvelser, eller har i nogle gode råd til hvordan jeg kan træne det, så det ikke bliver så problematisk?
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 64 Svar: 503
Bare hold hovedet højt, det skal nok komme
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Du VED du har en hest som reagere sådan og sådan og sådan, så det er med at forsøge at komme den i forkøbet og træne den væk fra det mønster du gerne vil væk fra...
Havde jeg en hest som gjorde som din ville jeg:
Ride rundt i en god arbejdstrav (ikke for langsom, og ikke for hurtig)... Når jeg kommer til et hjørne, ville jeg runde hesten ind ad (samtidig med støtte på udvendige tøjle selvfølgelig)... Lave en halv parade idet den er rundet ind ad (og BLIV i rundingen indtil den er der ærligt)... Når hesten er ærligt rundt omkring indvendige schenkel, ville jeg lave en halv paradem sætte mig på indvendige sædeben (HUSK stadig at sidde lige, men blot vægten på indvendige sædeben)... og samtidig med vægten på indvendige sædeben, ville jeg ligge galop hjælpen....
Så ville jeg galopere lidt, og hurtig tage den ned i kontrolleret trav/skridt igen, og give hesten lidt "tænke pause"...
Jeg "arbejder" ud fra at jeg synes det er bedst at det er DIG der tager hesten ned i trav INDEN det går galt... for hvis det er hesten der selv beslutter "nu slår jeg i trav" eller "nu stikker jeg af", så lære hesten ikke noget af det..
Men at det er DIG der tager alle beslutningerne..
betyder det at du kun kan galopere 2 meter inden du skal forebygge problemerne og tage ned i skridt - så gør det... for til sidst finder hesten ud af, at det er dig der "bestemmer", og du vil få bedre kontrol...
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
Hvordan støtter man bedst hesten i overgangen?
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Overgang til trav fra galop.