Er du distance rytter? hjælp... Er du distance rytter? hjælp...
Hej Alle distance ryttere/ distance interesserede!
jeg vil gerne i snak med nogen der ved noget om distance. jeg har allerede været på diverse distance hjemmesider f.eks distanceridning.dk
Jeg er begyndt at snuse lidt til idéen om at ride distance på min hoppe Hawa, men jeg søger gode råd frå folk der har erfaring (selv redet distance konkurrencer eller kender nogen der har)
Jeg vil evt gerne vide om der er noget der bor i mit område (Nykøbing Mors) der kender til det eller nogen der kender nogle gode klubber eller lignende hvor der er folk med denne interesse. (igen i mit område, evt jylland/nord jylland)
Jeg håber meget at høre fra nogen. Har en hel masse spørgsmål
feb 2006
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 8 Emner: 96 Svar: 627
aug 2005
Følger: 60 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 397
er det svært at træne sin hest op til distance?
kræver det meget at deltage( træning erfaring det rigtige udstyr...?)
feb 2006
det kommer helt an på hvilken kalsse du vil starte...
aug 2005
Følger: 60 Følgere: 67 Heste: 5 Emner: 47 Svar: 397
Til team lous
ja, jeg ved jo ikke så meget om distance så jeg ved jo heller ikke hvilke klasser jeg ville kunne starte... Det er derfor jeg spørger om det er svært. Er de letteste klasser svære at træne op til?
Hvor lang tid arbejde/træning kræver det før man er klar til at starte i løb? mener antal måneder...
Hvordan træner man bedst til det. Er det bare at ride en masse lange ture i de forskellige gangarter?
hvis man f.eks. tænker på springning er det jo meget smart at være trænet/dygtig til dressur for at have en god kontrol med hesten. Er det det samme med distance? eller er der andre ting der skal kædes sammen for at opnå en god træning af hesten?
Min hoppe er ikke specielt rolig eller tryg når vi rider tur. tit stejler og bukker hun og prøver at stikke af for at komme tilbage til stalden. Kan man godt få en god distance hest ud af sådan en nervøs hest. (hun er blevet meget bedre til det siden jeg red den aller første tur på hende)
det skal lige siges at hun sjældent slipper afsted med det og hun er en del mere velovervejet når vi rider sammen med andre
feb 2006
der er klasser der går helt op til 120km, men det er DM.
somsagt kommer det helt anpå hvilken klasse du vil starte.
til 15 og 25km, der kan du sagten bare trene normalt. men at den er vandt til at tage nogle gode ture i et gost tempo(10km/t)
det kan også være en fordel at trene at ride den sidste km, på tid, hvis du skal starte en klasse på tid.
min hest Komet, ER en kylling, det er ikke det store problem. der kan dog opstå problemer hvis hesten bliver bange ved mål. men min hest vandt en 4. plads første gang han startede (15km), og vandt anden gang han startede(15km)
du skriver bare hvis der er mere, men prøv også at finde distance gruppen herinde...
Er du distance rytter? hjælp...