Træningsplan.. forslag.. {{forumTopicSubject}}
Hej igen
Nu har det sig sådan at jeg har det rigtig godt med at have en plan for træningen.. Jeg ser selvfølgelig altid Tindur og vejret an og ændrer hvis nødvendigt.
Men jeg kan ikke helt blive enig med mig selv hvordan min træningsplan skal være så jeg ønsker input../At nogen kommer med sine forslag
Lidt om os..
Tindur 4år og ikke færdig med tilridningen. Vi har haft mange mnd med pause fra grund dressuren pga manglende energi hos Tindur. Så vi har redet ture i stedet. Han trænes 3x ugentlig. Da vi stoppede med grund dressuren travere han godt og afslappet frem og ned og var begyndt at bære sig korrekt momentvis.. Galoppen var/er ikke taget huld på med rytter (undtagen da han har løbet løbsk)
Han har faktisk en rigtig god balance til at ikke have været trænet med fokus på balancen. I dag galoperte han (selv valgt) på en meget lille volte hvor han også selv momentvis ikke havde hovedet ret højt. Her trænet vi galop signal. Han kunne da vi stoppede med dressuren overgange og temposkift skridt, trav og var begyndt at reagere meget på mig kontra tøjlen.
Jeg tænker noget Longering, noget dressur og noget tur.. Men kan ikke bestemme mig for hvad jeg skal prioritere.. Er utrolig glad for ture. Og på sigt skal vi ud og starte jagter
Hvordan ville jeres træningsplan se ud fra disse kriterier?
Mvh TT
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Istedet for at se tingene som begrænsinger og " ih, åh nej, det duer jo ikke, det er svært, det kan den ikke " så se det som en trænings mulighed, som et mål, som noget du om tre måneder kan krydse af med et flueben.
Træningsplan.. forslag..