{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Meget fart på under træning sammen med andre? {{forumTopicSubject}}

Min hest og jeg har et mindre problem.
Når jeg rider på hold med omtrendt 5-6 andre vil Aida meget gerne løbe stærkt. Jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor, for når vi rider alene eller sammen med kun 1-2 andre, så er der ingenting. Hun løber igennem mine halve parader, men kan sagtens stoppes op.

Det er værst i trav, hvor hun bare stormer af sted, imens hun i skridt og galop "kun" kaster med hovedet og forsøger at sætte farten op. Der er som sagt ingenting, når der kun er mig og få andre på banen. Opdagede også igår, at hun nærmest "pustede ud", da alle pånær en anden hest forlod banen. Lige så snart de var ude af syne, så slappede hun af, sænkede hovedet og gik afslappet.

Hvad kan det betyde? Hvordan skal jeg læse hende? Er hun stresset eller hvad? Og ikke mindst, hvordan skal jeg forholde mig til det? Hvad tænker I? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget fart på under træning sammen med andre?
  • #1   13. mar 2015 Jeg tænker at det stresser hende, og at hun ikke kan koncentrere sig om så meget på en gang og samtidig høre efter dine hjælpere. Jeg har en hest, som ikke er glad for andre heste under rytter, og når der er flere end to andre heste på banen, får jeg aldrig trænet meget, fordi hun simpelthen ikke kan koncentrere sig om at være sur på de andre samtidig med at lytte til mig. Men når hun så går alene på banen eller med MAKS to andre, så kan hun være en drøm at ride!!

• #2   13. mar 2015 Men hvad pokker kan jeg gøre ved det? For hun kan ikke lide de andre heste, når der er "mange" på banen og kan også finde på at true af dem, selvom de holder en afstand på 5 meter. Hun er nød til at vænne sig til det, fordi jeg har holdundervisning en gang om ugen. hvad kan jeg gøre for at vænne hende til det? Trække hende rundt på banen, når der er undervisning eller hvad?

• #3   13. mar 2015 Jeg har virkelig ingen ide.. Jeg har ikke selv fået det til at lykkes. Og når vi er mange på banen, truer hun også de andre heste, også selvom der er 5 meters afstand - hun lægger ørene helt fladt ned og strækker halsen ud efter dem. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre ved det, tror ærligtalt ikke der er så meget at gøre ved det smiley

• #4   13. mar 2015 Der må jo være et eller andet man kan gøre. Tror jeg prøver at snakke med min underviser og aftaler, at jeg kan trække rundt med min hest på banen under noget af torsdagsundervisningen. Måske virker det, måske ikke.

• #5   13. mar 2015 Jeg synes det er et godt forsøg. Men jeg tror desværre ikke det kan fravænnes hvis det er stress eller bare fordi hesten ikke synes om de andre. Men jeg vil meget gerne høre en opdatering smiley

• #7   13. mar 2015 Der er ingenting med sadel, bid osv., det er der styr på.
    Desuden har hun ikke noget imod andre heste på tur eller når vi er på udendørsbanen, det er kun i ridehallen hun stresser på den måde.

• #8   13. mar 2015 Min gør det godt nok uanset om hun er på fold, på tur, står på staldgangen eller hvilket som helst andet. Hun er lidt hidsig. Men måske din hest føler at han ikke har plads nok derinde? Føler sig klemt og derved stresser op?

• #9   13. mar 2015 Det kan godt være den føler sig klemt som trine skriver. 5-6 heste er rigtig mange heste på en gang, både at holde styr på for hesten og man kommer let tæt på hinanden. Hvor rangerer din hest i flokken? Går den sammen med de andre på fold eller?

• #10   13. mar 2015 Trine: Can be smiley
    Louise: Hun er vidst rimelig højt oppe. Har i hvert fald ikke set andre heste jage på hende endnu, hvor hun har "pareret ordre". Når andre heste forsøger at bestemme over hende kvitterer hun som regel med et bagben. Hun går på fold med andre heste, ja.

• #11   13. mar 2015 Hvis hun rangerer højt kan det være hun forsøger at holde styr på alle de andre i 'hendes' flok hvis hun er den højest rangerende som er til stede? Det kan måske forklare hvorfor hun stresser hvis der er for mange heste?

• #12   13. mar 2015 Louise:
    Kan godt være forklaringen, men hvad pokker kan jeg gøre ved det? Det er ligegyldigt, om det er heste fra hendes egen fold eller heste fra den anden fold i stalden, hun stresser lige meget smiley

• #13   13. mar 2015
    Min kan heller ikke hitte ud af det, hvis der er mange i ridehuset - så er det fuld fart frem. Det kan gå med en anden, så er det ok. Om end hun stadig slår fra og hopper sidelæns ind imellem hvis de rider forbi, hun er en bette bange for det.

Hun er til at "snakke" med så og sige, men har bare gevaldigt travlt og er spændt.

Den eneste kur jeg kan komme på, er at blive ved og ved med at gøre det - ligesom at tage hesten med til stævne, igen og igen selvom hun måske stresser og spænder op :o)

Kommentér på:
Meget fart på under træning sammen med andre?

Annonce