{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Under lod eller fart?? :/ {{forumTopicSubject}}

ja som sagt så gør min pony det at i dressuren så vis man gør så han har en arbejdsgallop så går han meget under lod. men vis jeg så skal gåre så han ikke går det for han alt for meget fart på og det er ikke bare lidt fart på men virkelig meget.

hvad kan jeg gøre?? smiley

kh
Katrine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Under lod eller fart?? :/
  • #1   14. apr 2011 Halve parader med SÆDET så burde du kunne løsne tøjlerne og samtidig holde et fornuftigt tempo. smiley

• #3   14. apr 2011 Olivia har gjordt det samme.. Vi gjorde at hvergang hun gjorde det skulle jeg trække op i tøjlen og give efter bagefter (det er meget vigtigt!!) Det gjorde jeg i noget tid, og tro mig hun havde også en del fart på. Men så fanddt jeg selv en måde for at tage farten af hende. Jeg gjorde at jeg stoppe direkte til parede ved: A, B, C, E og direkte til galop efter paraden. Det gjorde jeg i noget tid på begge volder, og nu går hun som en drøm. Hun går dog lidt baglod men det er sjællendt nu. Eller lad vær med at tænk på at hesten skal gå nede med hovede. Så hellere lade den gå ovenud istedet for.

• #4   14. apr 2011 okey tak

og line jeg for undervisning

• #6   14. apr 2011 jah det jeg godt klar over og det gør hun også. ville bar høre hvordan i andre gjorde (:

• #8   15. apr 2011 ja gør jeg også og det så der han går under lod
    smiley

men ellers tak smiley

• #9   18. apr 2011 Lær den stopsignalet smiley

• #10   21. apr 2011 prøver jeg på (;

• #11   22. apr 2011 Hvordan gør du? smiley

• #12   22. apr 2011 snakker roligt til ham og siger en lyd han ved betyder rolig. og sidder lænt tilbage (:

• #13   22. apr 2011 Okay. Hvor langt tid går der fra at du starter på det, også til at han faktisk stopper? smiley

• #14   22. apr 2011 altså jeg stopper ham ikke helt :?

(:

• #15   22. apr 2011 Nej, men så til at han kommer ned i det tempo du ønsker? smiley

• #16   22. apr 2011 hmm det ved jeg ikke rigtigt smiley det lidt forskelligt

men har fundet noget der hjælper lidt. at tage hænderne op når han begynder på at gå under er det okey tror du? altså bare stille og roligt (:

• #17   27. apr 2011 Ja, det kommer an på om det er stille og roligt, eller om du hiver ham op smiley Husk, at han må ikke lægge sig på din hånd. smiley

Men jeg ville nok råde dig til at lære ham et stopsignal for tøjlen smiley Jeg har prøvet at ride ponyer der tonser afsted, tager fat i bidet eller blot bøjer nakken, og det er IKKE rart! Men på de ponyer jeg har redet flere end én gang, som har gjort sådan, er det blot et stopsignal for tøjlen der skal installeres: Jeg ved nogle er imod dette og mener det skal gøres fra sædet, men det synes jeg personligt ikke er sikkert nok.. smiley

Den måde jeg ville gøre det på, var at starte i skridt. Du stopper den ved et meget, meget let i tøjlen, og hvis han ikke reagerer, så trækker du lidt hårdere og lidt hårdere og lidt hårdere indtil han reagerer ordenligt smiley Når han så stopper HELT, slipper du med det samme - så går han muligvis frem, men så tager du bare fat igen, og husk at det skal være med samme ro altid. Kan den ikke i skirdt, kan du være sikker på den heller ikke kan i hurtigere tempo smiley
    Når den så kan stoppe i skridt ved at du bare laver en let anholdning i tøjlen (og evt. læner dig EN SMULE tilbage/stå imod i sædet), så gør du det PRÆCIS samme, hvor dit mål i stedet er bare at få den i skridt; hvis den bliver ved, så går dit mål self. på at få den stoppet smiley
    Når den kan gå i skridt ved en let anholdning i tøjlen (og evt. lænt en smule tilbage/stå imod i sædet), så prøver du i galop; nu burde du ha' indlært det så godt, at han reagerer relativt hurtigt; ellers må du blive ved; først holder du lidt, så mere og så mere til han stopper; du må ALDRIG slippe tøjlen, før den har gjort PRÆCIS hvad du ønsker; men ligeså snart den reagerer, så slipper du tøjlen smiley

Ved denne metode får du en hest der er meget mere opmærksom på din tøjle og dit stopsignal:

Min pony (se ham på min profil) kan jeg stoppe for lange tøjler i en rebgrime i galop nu. Da jeg startede, kunne jeg knap nok stoppe ham med bid i trav smiley Jeg har redet ham i 5 måneder, og allerede 2 måneder efter jeg startede på denne metode, kunne jeg stoppe ham i rebgrimen i galop smiley

Når jeg siger slippe tøjlen, mener jeg self. ikke du skal slippe den helt - du skal strække armene frem/lække lidt på tøjlen (give den en smule tøjle)

Når du har indlært den stopsignalet som jeg skrev, så er det jo egentlig ikke at få den stoppet du vil ha', men blot ned i tempo; men med den metode vil du opleve at du kan lave en meget let anholdning, også vil den sætte tempoet ned; du skal muligvis give ben med, hvis hesten har en træt dag smiley

Undskyld det blev lidt langt, og håber det kan hjælpe smiley

• #18   28. apr 2011 jeg har ikke problere med at stoppe ham overhovedet. han er bare rigtig frisk. men der er næsten rettet helt op på det nu og det sker næste ikke mere

men eller tak (:

• #19   28. apr 2011 Okay. det er jo bare godt så. smiley
    Det var også mere for at han lærte hvad du mente når du tog på den måde i tøjlerne smiley

• #20   29. apr 2011 ja (:

Kommentér på:
Under lod eller fart?? :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce