{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

At gøre dressur mere spændende? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en ung- spring og distance hest. Vi rider i terræn 1 dag i ugen, og vi springer 1 dag i ugen. Hun har meget mere kap. I de to discipliner. Og vi er kørt lidt død i dressuren.. Vi rider LC øvelser og nogen LB øvelser, men vi keder os begge to utroligt meget. What to do?
Håber i kan komme med nogle ideer.:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre dressur mere spændende?
  • #2   23. feb 2015
    Prop fx. bomme ind, hvor det ikke er spring, men dressur med et twist - der har cirkuleret en del videoer på facebook med en masse gode øvelser :o)

Jeg keder mig også selv let i dressur, selvom jeg faktisk bedst kan li' det ;o). Så jeg har det med at lave 117 forskellige øvelser ind imellem, fx har jeg proppet noget kontra galop ind selvom vi ikke er på et niveau hvor det kræves men nærmere LC.

Ligesom schenkelvigninger i skridt og trav laves, selvom de ikke er fantastiske. Også ind imellem noget versader, igen ikke perfekte. Og små volter osv. osv.

• #4   23. feb 2015 Skoven er desværre en meget undervurderet dressurbane, da den kan gøre hesten meget smidig og lydhør. Prøv f.eks. når du rider på snoende sider, altid at runde eller stille hesten efter stiens form - dette er ret svært i starten men gør hesten blød som smør.
    Du kan også træne versader og en masse overgange samt temposkift.
    Skoven kan desuden bruges til konditionstræning, særligt intervaltræning (skridt, galop) er fantastisk godt! smiley

Derudover kan du jo hjemme på dressurbanen træne bomtræning både til hest og i longe. Du kan både træne det på lige eller buet spor, samt ligger dem enkeltvis ind i en volte (f.eks. én hvert kvartil). Dette er både sjovt samt giver hesten en bedre forståelse for, hvor den placere sine ben. Fantastisk træning - søg eventuelt på google smiley

• #5   23. feb 2015 Det er en ændring man selv skal lave i hovedet..

Jeg er selv gammel springrytter og hadede dressur.. Synes simpelthen det var noget stramt, kedeligt pjat..

Men efter jeg begyndte at ride en hest der havde lidt mere kapacitet i dressuren ændrede min holdning og interesse for dressur sig..
    Jeg synes, det er spændende at få hesten til at lære nye ting, og finde ud af hvordan man optimerer indlæringen.. Og når det så lykkedes så er det bare MEGA fedt! smiley

Ham jeg har nu har jeg redet ungheste ridning på i halvandet år, fordi han var skruet forkert sammen ridemæssigt, og manglede alt hvad der hed muskler i ryggen og bæring.. Selvom det har været mega surt, så lønner det hele sig nu og det er det største sus man får når ens arbejde giver resultater..

Så hvis du kan gøre spændingen til, at det er resultatet du rider dig frem mod der skal være det spændende, så kan det blive lidt sjovere at gå til dressur.. smiley

• #6   23. feb 2015 Tak alle sammen!:D

• #7   23. feb 2015 der er en app lavettil trænere der hedder 1-2-træner der er der nogle gode øvelser til sidebevægelser, og andet.

Kommentér på:
At gøre dressur mere spændende?

Annonce