Ny kamel! {{forumTopicSubject}}
Første dag på mit nye arbejde!
Har allerede fået til opgave at holde gang i en af hopperne (Rosa) indtil hun skal til sit nye hjem om halvanden uge. Vi rider ca 30 min.
Problemet er at trods min alder (23) så har jeg altid reddet pony.. Altid. Og min sidste hest jeg havde i ridning var blød som smør.. Rosa er utrolig svær at få i holdning, dog har jeg lidt skavanker. Jeg har været vant til heste der er bløde i kæften og knapt skal arbejdes med, så jeg er sat på prøve. Det går fint med alting på højre volte. MEN på venstre volte mangler jeg balance hvilket er en skavank da jeg har problemer med min balancenerve efter jeg blev tonset ned da jeg skulle have nogle heste ind fra fold.
For det første så har jeg korte arme (jeg er 160 høj = arme på længde med et barn) og jeg sidder og spænder i venstre skuldre på venstre volte.. Jeg kan slet ikke slappe af og Det gør pisse nas. kan på ingen måde ride ordentligt, hvilket er pinligt når jeg har været igang i mange år og arbejder hos en professionel
Er der nogen der har et godt tip til hvordan jeg slapper mere af og får hende godt ned. Jeg ved godt hvordan man får hende ned osv. Men fordi jeg spænder gør det det endnu værre! Understreger lige at det KUN er venstre volte
Kunne selvfølgelig godt bruge min boss undervisning til det, men vi har mange heste der skal rides og travlt op til hingstekåring, så jeg er lidt for mig selv indtil den skal hjem til sin nye ejer. Understreger at hun bare skal holdes i form
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 296
Og som du selv siger skal den kun holdes i gang.
dec 2014
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 32
Tror måske det ville hjælpe hvis jeg red uden stigbøjler til en start som jeg plejer. Hun er jo en erfaren dame!
Men jeg har lige fået min lånekamel hjem som jeg skal sælge for en af vores faste avlere, så jeg vil klart tage den erfaring jeg får på Rosa med videre til hende (Candis). Alting er jo en hjælp.
Men tror også jeg forventer for meget og gerne vil gøre min chef glad og bevise at jeg fandme er en god medarbejder. Hun har dog haft samme problem med at ride hende i holdning og få hende til at bruge ryggen. Det var min første tur på Rosa i dag og jeg var faktisk tilfreds trods dårlig kondi. Jeg har bare virkelig ondt efter at spænde sådan
dec 2008
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 151
jan 2010
Det kan også være at hun er den type hest man skal kende og vide hvilke knapper der skal trykkes på. Har selv redet en del der virkede "umulige" og lige så snart vi lærte hinanden at kende gik alt som smurt.
Nu hvor du kommer fra prof rammer, vil jeg måske også råde til dig (hvis du er modig nok
dec 2014
Det ville nok gøre mig mere afslappet!
Linda:
Ja, altså en sadel for mig ser F.eks ud til at ligge anderledes på en hest end på pony fordi der er "mere hest" hvis du forstår. Og de er så søde herude. Der er kun min boss og hendes partner som står for den daglige drift. Min stilling er ikke rytter. Jeg er kun Staldpige. De ansatte mig fordi jeg har en utrolig god forståelse for dyrene samt sporten, en super indlæring og god indstilling til tingene, ikke fordi jeg er en fantastisk rytter. Så det med at spørge om hjælp er jeg ikke bleg for
jan 2010
dec 2014
Og det er satme hårdt!
Det er min første dag og elsker det allerede! Vi har så dejlige heste herude! Hvis det stod til mig så rejste jeg aldrig og min kæreste flyttede ind
jan 2010
dec 2014
jan 2010
dec 2014
jan 2010
Og beklager jeg lige fik drejet din tråd hen på noget helt andet...
dec 2014
jan 2010
Men du skal være mere end velkommen til at skrive privat hvis der ting du gerne vil tale om mht den slags job
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.737
Jeg har selv store problemer med min ene fod, og inden jeg begyndte på undervisningen havde det altid gjort hele min holdning skæv, så snart jeg red med bøjler.
Nu har jeg haft en rigtig dygtig underviser på, som har hjulpet mig, så jeg nu har vendt det til en fordel for mig selv, fordi min fod den er så 'blød' (lange sener) som den er og derfor har kunnet hjælpe min opstilling på vej efter jeg fik hjælp til hvordan jeg skulle gøre det
Jeg havde også problemer med ondt i skulderledene, og det har min underiser også rettet op på, ved at få mig til at slappe af i skulderbladene og lukke hånden mere om tøjlen - jeg havde ingen anelser om at det var baggrunden for mit problem
Ny kamel!