{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

genoptræning efter 3 måneders ferie. {{forumTopicSubject}}

Hvordan ville sådan et forløb se ud for jer og jeres heste? Jeg kommer hjem til foråret til min haflinger der da har holdt ferie i 3 måneder. Hun fejler altså ingenting og har gået i løsdrift døgnet rundt.

Har ikke før været fra hende så længe, så er lidt i tvivl om HVOR roligt jeg skal starte op. Nogen gode erfaringer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  genoptræning efter 3 måneders ferie.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   12. feb 2015 Tag et par skridtture de første par dage, også øg gradvist.

Så længe hesten ikke har været syg eller skadet, så er det begrænset hvor meget forringet dens kondition er blevet på så kort tid smiley

Men det nemmeste er at mærke efterår du rider - dog skal du nok ikke lige lægge ud med piaff og pioetter smiley

• #3   12. feb 2015 Synes der på det seneste har været RIGTIG mange af disse emner, hvor folk har fået en hel masse svar! Prøv at søg i forum smiley

• #4   12. feb 2015 Bare rolig Rikke.... det har jeg selvfølgelig gjort, men ingen af dem passede rigtig til min situation så derfor spurgte jeg..

• #5   13. feb 2015 I følge dyrlæger så skal en hest der ikke har været skadet have en genoptræning i skridt i 2 uger hvor man rider 5-6 dage ugentlig. Start ud med 30 min de første tre dage, øg til 45 min de næste to dage, så 2x60 min 2x75 og afslut med 90 min skridt. Start så med trav intervaller a 3x2 min. Og øg minutter efter et par uger smiley
    Mvh TT

Kommentér på:
genoptræning efter 3 måneders ferie.

Annonce