1.044 visninger
|
Oprettet:
Genoptræning efter 3 uger? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min hest har, efter STOR smed fejl, stået i 3 uger. De første 4-5 dage i boks og derefter på fold, med resten af flokken, og med jævnlige træk ture på vej og i blød skovbund.
Hvor meget genoptræning vil i mene hun behøver?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Men en finger regel er at genoptræning bør tage dobbelt så lang tid som hesten har stået...
Hvis din hest er helt rengående nu, ville jeg mene at du kan begynde at skridte på den, og skridt den godt i 14 dages tid og derefter læg lidt trav intervaller ind
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 537
Så hurtigt mister den ikke sin kondition, og hvis den ovenikøbet er blevet trukket ture, så er den helt klar ?? Varm selvfølgelig godt op ved at skridte den godt varm, men eller behøves ingen særlige hensyn hvis din hest ellers er normalt fungerende
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Start med at skridte de første par dage evt. med korte løsgørende travfrekvenser og øg arbejdet derefter Det er ikke noget, der vil komme til at tage flere måneder, men du skal selvfølgelig heller ikke presse den mere end nødvendigt. Føl dig frem og hav fornuften med, det er vist det bedste råd, jeg kan give
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
begyndt at lig små travintavaller ind af eks. 2x3 minutter de første dage og lig stille mere og mere på og erstat så noget af det med galop længere hen og til sidst er hesten i normal ridning
Jeg ville få et program af dyrlægen
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 537
Der kan naturligvis være oersonlige årsager og forskellige meninger ang om hun vil gnoptræne den eller ej, og alt ære og respekt for det, det siger jeg ikke at hun ikke må, det er hende der står med hesten.
Jeg syntes du skal ringe og spørge dyrlægen, for der er sikkert mange meninger på HG om rigtigt elker forkert
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 149 Svar: 1.184
Smeden tog aaaalt for meget af og det resulterede i en blodindsamling i hendes hov. En anden smed åbnede den, så det kunne komme ud også er den blevet vasket i en lille uge i sæbespåner. Hun halter ikke mere og har egentlig ikke gjort det - bare været meget øm, ved spidse ting.
Red hende i går i en 20 minutter hvor det meste af tiden var skridt. Travede også for at tjekke om der var halthed der, men ingenting at mærke eller se.
Tænker også jeg starter stille og roligt ud. Hun virkede ikke anderledes end for 3 uger siden.
Genoptræning efter 3 uger?