{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning efter 3 uger?
  • #1   19. feb 2014 hestegalleri er ikke dyrlæger - og dyrlæger er nu dem som bedst kan vejlede..

Men en finger regel er at genoptræning bør tage dobbelt så lang tid som hesten har stået...

Hvis din hest er helt rengående nu, ville jeg mene at du kan begynde at skridte på den, og skridt den godt i 14 dages tid og derefter læg lidt trav intervaller ind smiley

• #2   19. feb 2014 Ingenting.

Så hurtigt mister den ikke sin kondition, og hvis den ovenikøbet er blevet trukket ture, så er den helt klar ?? Varm selvfølgelig godt op ved at skridte den godt varm, men eller behøves ingen særlige hensyn hvis din hest ellers er normalt fungerende

• #4   19. feb 2014 Selvfølgelig skal den have en form for genoptræning, når den har stået - det kan ikke sammenlignes med et genoptræningforløb med en hest, der har stået 3 måneder, og ringer du til dyrlægen vil de nok nærmest ryste lidt på hovedet af dig.

Start med at skridte de første par dage evt. med korte løsgørende travfrekvenser og øg arbejdet derefter smiley Det er ikke noget, der vil komme til at tage flere måneder, men du skal selvfølgelig heller ikke presse den mere end nødvendigt. Føl dig frem og hav fornuften med, det er vist det bedste råd, jeg kan give smiley

• #5   19. feb 2014 skridt en uges tid
    begyndt at lig små travintavaller ind af eks. 2x3 minutter de første dage og lig stille mere og mere på og erstat så noget af det med galop længere hen og til sidst er hesten i normal ridning smiley
    Jeg ville få et program af dyrlægen smiley

• #6   19. feb 2014 Stine. Jeg tror ikke at du kan få et genoptræningsprogram af dyrlægen til hvis din hest ikke har været redet i 3 uger pga dårligt smedebesøg. Den er stadig blevet rørt, været på fold, været på ture og har efter oplysninger ingen skader på led eller sener, elle benene i det hele taget.... Derfor vil dyrlægen næsten med garanti bare bede hende om at starte normalt op (i samarbejde med sin sunde fornuft og god opvarmning) konditionen er ikke aftaget efter så kort tid, der skal gå mere end 6 uge før der sker noget med den.

Der kan naturligvis være oersonlige årsager og forskellige meninger ang om hun vil gnoptræne den eller ej, og alt ære og respekt for det, det siger jeg ikke at hun ikke må, det er hende der står med hesten.

Jeg syntes du skal ringe og spørge dyrlægen, for der er sikkert mange meninger på HG om rigtigt elker forkert

• #7   19. feb 2014 Hun har ikke nogen skader på led eller sener.
    Smeden tog aaaalt for meget af og det resulterede i en blodindsamling i hendes hov. En anden smed åbnede den, så det kunne komme ud også er den blevet vasket i en lille uge i sæbespåner. Hun halter ikke mere og har egentlig ikke gjort det - bare været meget øm, ved spidse ting.
    Red hende i går i en 20 minutter hvor det meste af tiden var skridt. Travede også for at tjekke om der var halthed der, men ingenting at mærke eller se.

Tænker også jeg starter stille og roligt ud. Hun virkede ikke anderledes end for 3 uger siden.

Kommentér på:
Genoptræning efter 3 uger?

Annonce