{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Lære ponyen at changere ? {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan hjælpe ?

Jeg ville gerne lære min pony at changere galoppen, men lige hvordan jeg skal lære den det, har jeg ikke tænkt mig til i nu derfor spørg jeg jer smiley

Det er en Miniature, så den skal lære det når jeg går med den, den kan gå i holdning og går godt.
Den mangler pt. stadig en smule øvelse i galoppen men det skulle gerne være på plads til sommer og det var også der jeg hade plan om at starte op.

så nogle der har prøvet at lære en pony/hest det fra jorden, og kan fortælle hvordan man gør.

Jeg er ikke interesseret i negative kommentar eller noget i den stil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære ponyen at changere ?
  • #1   26. dec 2014 Følger:)

  • #2   26. dec 2014 Uden at havde erfaring i det ville jeg nok lære den det i liner med et stemmesignal.. Atlså lidt som vis det var fra ryggen skråt igennem, samle hesten give den komandoen evt hjælpe med pisken eller linerne.. Husk hesten skal være lige både før under og efter

  • #3   26. dec 2014 Hav et klart signal for højre og venstre galop. Begyndt med at changere gennem trav, altså start f.eks med 5-6 travtrin. Når ponyen har helt styr på dette, så mindsk antal trav trin. Når du er nede på 2-3 trav trin og ponyen mestre dette, ja så kan du prøve at give et signal for modsatte galop lige efter en halvparade. Bare husk at gør det hen over midten, det bedste er at vende skråt igennem.
    sådan hat jeg lært mine changementer fra ryggen, tænker det også kan bruges på jorden


  • #4   27. dec 2014 Lær hesten tydelige anspring til h og v. Få fuldstændig styr på kontra galoppen på begge volter, og anspring til begge sider på begge volter. Brug ALDRIG over midten og skråt igennem hvor hesten vil changcere af sig selv. Det vil bare gøre det sindssygt svært at ride kontra i dressurprogrammet, og den lære ikke at skifte korrekt og i serier. Sæt i V galop fra skridt. Lav en overgangfra Galop til skridt og dernæst anspring til H.. Det kræver at du har meget styr på din galop, og at du har fuldstændig ro på din hest..

  • #5   27. dec 2014 Ups... Havde ikke set det var fra hånd. Held og lykke, del gerne erfaring..

Kommentér på:
Lære ponyen at changere ?

Annonce