Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke galopere
  • #1   2. nov 2014 Vil han uden rytter?

• #2   2. nov 2014 Hvilken race er det, hvor gammel, hvor godt uddannet er hesten og hvad har i gjort indtil nu? Har han før i tiden galoperet under rytter og galopere han uden rytter?

• #3   2. nov 2014 Og! Er problemet kun på bane eller også på lange lige strækninger på tur?

• #4   2. nov 2014 Spørger om det samme som de andre... Er det en vallak ligeledes?

• #5   2. nov 2014 Det kan måske være at du ligger benene anderledes en tidligere ejer? smiley

• #6   2. nov 2014 Følger lige med, har nemlig det samme problem med min part smiley

• #7   2. nov 2014 Travhest? smiley

• #8   2. nov 2014 jeg spørger om det samme? prøv evt. at lave anspring på en volte smiley

• #9   2. nov 2014 Snak med forrige ejer om dit problem? Det kan være den har lært det på en anden måde en hvad du gør. smiley

• #10   2. nov 2014 Han er en frieser - oldenborg blanding på 6 år, han blev tilredet for ca. 8 måneder siden, men da han også bliver brugt som vognhest kan han godt være lidt stiv i bagpartiet, men dette burde ikke være et problem.

Han virker ikke som om han har ondt, han kan bare ikke finde ud af, hvad jeg mener.

Jeg har forsøgt mig med både volter, og længere lige strækninger

• #11   2. nov 2014 Han har ikke haft andre ridende ejere, end mig og dem som jeg har ham med smiley

• #12   2. nov 2014 Er hans balance på plads? Prøv evt. en massør, som ligesom kan spænde lidt op i bagpartiet så h*n kan få lov til og bruge bagpartiet uden smerter under ridningen. smiley

• #13   2. nov 2014 Det kan være to ting, hvis han kan galoperer uden rytter, fx. på mark, fri i ridehus, i longe, så kan det være, at han ganske enkelt ikke kender signalet under rytter.

Hvis ikke han vil galoperer uden rytter, så tror jeg det er noget fysisk der generer ham og så vil jeg få ham tjekket af fys/osteopat/kiropraktor eller lignende smiley

• #14   2. nov 2014 Så er det helt sikkert fordi han er signalforvirret, og du bliver nødt til enten at have en der har forstand på det og erfaring til at hjælpe dig fra jorden, og/eller ride bag en anden hest på en lige strækning der sætter i galop foran dig så han løber med. Så kan du indøve signaler uden stress og forvirring. Jo mindre volte og jo hurtigere hesten skal dreje jo mere balance skal der jo til. Og jo flere muskler. Hvilket han ikke lyder til at have opbygget så meget af endnu smiley Jeg ville personligt også lige få kiropraktor og/eller massør ud. Vi kan jo også have ømheder uden måske at have vanvittigt ondt. Men dette hjælper os i hvert fald ikke hvis vi skal yde og lære nye ting smiley Da han er tilkørt ville arbejde i køreliner muligvis også være en ide. Så kan han få opbygget muskler og balance og stemmesignaler smiley

Hvis det slet ikke går kan jeg anbefale træning ved Maj-Britt Carter smiley

• #15   2. nov 2014 har selv en hest der ikke bare kan løbes igang, han skal ha den helt rigtige hjælp for at springe i galop, og der er mange der ikke kan få ham i galop.

så du skal måske være tudliger i signalerne, husker du at lave en god halvparade inden anspring? hvis man ikke gør det kan de blive forvirret, og så tror den måske bare, at du beder den om at løbe hurtigere, så ved den ik det er et anspring du vil ha.

så mit råd er lav en god halv parade lige inde anspring, og ikke spark/tryk til den eller gi noget galop signal før den har svaret på halvparaden smiley

Kommentér på:
Vil ikke galopere

Annonce