{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Min pony går PAS!!! {{forumTopicSubject}}

Ja som sagt har min pony fået smag for at går pas når han skridter, det er ikke "fuldt udviklet" endnu, og jeg ville høre om der er nogle af jer kloge heste mennesker der kunne hjælpe mig lidt med at stoppe ham i at fortsætte, og få ham til at træde bedre ind under sig... smiley

På forhånd tak for hjælpen.... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony går PAS!!!
  • #1   5. okt 2014 Hvilken race er det? smiley
    Er han tjekket for fysiske skavanker sås om skævhed, låsninger og spændinger?

• #2   5. okt 2014
    Din hest går højest sandsynligt pas fordi den er spændt. Give hesten løse lange tøjler, så er mit bud at den stopper med det.

• #4   5. okt 2014 Han er blanding...Skulle eftersigende være ½ barockpinto
    Han har ingen spændninger, og har fået tjekket tænder og Skulle ikke gerne være skæv, ikke efter hvad jeg ved. smiley

• #5   5. okt 2014 Skævheder og anspændtheder er sjældent noget man kan se - selv fagudlærte bliver ofte nødt til at undersøge hesten nærmere for at finde dem

• #7   5. okt 2014 Tak Eva, det er lige noget jeg vil prøve.Det lydder ihvertfald som noget fornuftigt, og det plejer heller ikke altid at være slemt når han søger frem og ned, jeg glemmer bare lidt at få ham til det. Men er der noget som har nogle tips til at træde bedre ind under sig.

• #8   5. okt 2014
    Hesten gør det, hvis den gør det når den er samlet fordi den er samlet mere end den kan bære, for hård hånd, spændninger i kroppen, for højt tempo mm.

• #9   5. okt 2014 Det komme med træningen. Når hesten får løftet sin vægt fra forparten bliver den også i stand til at træde bedre ind under sig. Og så skal man huske at ikke alle heste er avlet til det samme, hvilket gør at nogen træder mere ind under sig en andre.
    Eksempelvis træder mange af de Ibiriske heste ikke så langt da de er avlet til noget andet, mens en varmblodshest ofte træder langt ind under sig fordi det er det den er avlet til.

• #10   5. okt 2014 Det gjorde min pony også da jeg havde fået hende, dette var både når hun havde løse tøjler men også når jeg forlangte en holdning af hende. Vi startede med at få hende til at slappe af for løse tøjler og efter et par uger kunne hun gå normalt i skridt for løse tøjler men hun trippede stadig når man samlede tøjlerne op. Det arbejder jeg stadig med, men ved at ride en masse volter og drive med sædet istedet for ben, og styre hende med ben og så holde tøjlerne stille, så er hun begyndt nu at gå afslappet, hun tripper maks 5-6 skridt når jeg samler tøjlerne op nu smiley

• #11   5. okt 2014 Det gjorde min også da jeg startede med at tilride ham, det bedste du kan gøre er at ride med lange løse tøjler, også på tur, så den kan komme ligeud og op og ned af bakker smiley dette skal altså ikke kun gøres i en måned men måske et år før den har den rette bæring smiley
    Jeg skridter ALTID min hest af i naturen og igen med lange løse tøjler! smiley

• #12   5. okt 2014 1000 tak alle sammen, det lydder som nogle gode råd, og det vil jeg arbejde med fremover smiley

Kommentér på:
Min pony går PAS!!!

Annonce