{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære hesten stop signalet?
  • #1   27. sep 2014 Jeg ville først trække hende rundt og så ALTID når du stopper hende så sig 'stop'. Efterhånden vil hun lytte til dit ord, og det kan både bruges fra jorden og senere fra ryggen smiley

• #2   27. sep 2014 Hun kender højst sandsynligt stop i grimen. Jeg ville så give hende en grime uden på hovedtøjet. Når jeg gerne ville stoppe, ville jeg så tage og trække let i biddet og efter et par sekunder tilføje et træk i grimen så hun stopper.

• #3   27. sep 2014 Altså hun skal ikke tilrides, men hun har gået og ædt græs hele sommeren så jeg løs longere hende, men hun kender jo ikke stop tegnet, så hun forsættere med at løbe

• #4   27. sep 2014 Alle signaler indlæres bedst med negativ forstærkning, evt. også med hjælp fra positiv forstærkning smiley

• #5   27. sep 2014 Lisette: HVordan vil du så lære stop signaleT?

• #6   27. sep 2014 Hel enkelt: du trækker i tøjlen/rebet (afhængig af om vi snakker grime eller trense) og hvis hesten ikke svarer umiddelbart hurtigt, øges presset i tøjlen/rebet. Og så VIGTIGST af alt: lige i det sekund hesten standser, slipper du presset i tøjlen/rebet HELT. Hvis du altid husker at slippe dit signal/pres (i dette tilfælde træk i tøjle/reb) i det rette øjeblik (som er, når hesten giver dig det rigtige svar - som her er at den stopper) så lærer hesten lynhurtigt at stoppe. Det samme gør sig gældende med frem-signalet - brug schenklerne - fjerne schenklerne helt, når hesten går frem smiley

• #7   27. sep 2014 Jeg ville finde en lyd til stop, og frem... Og så sige de lyde mens du går fra jorden. Når så du vil stoppr læner du dig tilbage mens du siger lyden, så hun lære at stoppe på stemmen, og at du efterhånden kun behøver at sige "lyden", for at hun stopper.
    Du kan også øve det i longen, så du kan se om det også virker uden at du gå ved siden af smiley

• #8   27. sep 2014 Alle signalerne indlæres via negativ forstærkning, uanset om det er fra tov, tøjler, schenkler eller hænder.

Det gælder bare om at du skal have rigtig god timing. Når du ligger et pres på hende skal hun reagere, når hun gør hvad du ønsker slipper du presset så hun opnår den negative forstærkning. Det får hende lyst til at gøre det igen, for slækket af pres er hendes belønning. Reagere hun ikke intensivere du presset og bibeholder det indtil du får den reaktion du ønsker, og så slipper du i det sekund.

Kommentér på:
At lære hesten stop signalet?

Annonce