Unghest, fremskridt, træning.. Unghest, fremskridt, træning..
Hej alle sammen.
Bliver simpelthen nød til at dele min glæde med jer!
Jeg har denne skønne plet dreng på bare 3 år, og han er en rigtig guttermand med et rigtig godt sind. Han havde rytter på for første gang i februar mener jeg (uden og hænge mig op på det) og siden on/off med måneders mellemrum, men allerede efter 3 gang kunne jeg bare skridte rundt uden sadel og i kapsun, med en afslappende dreng under mig som bare tullerede derud af. Vi har redet lidt on/of hen over året meget lidt og kun i skridt og lidt trav, og han er virkelig en hest som forbløffer mig hver gang jeg sætter mig op på ham, ligesom første gang hvor jeg skulle galloper med mig hvor jeg bare lagde benet tilbage og klemte lidt og så satte fint afsted.
Vi er så lige kommet i gang med en månedes ridning inden voksepausen, og rykker sig fra hver dag og jeg mener hver dag er der noget han har husket og arbejder videre på - schenklerne er han blevet utrolig lydige på, samt mit sæde. Han er en drøm
Har I nogle dejlige billeder i vil dele og en solskinshistorie?
jul 2014
Følger: 60 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 95 Svar: 214
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.156
Men han vil så gerne og han prøver så vidt han kan at gøre mig glad, den bette fyr vil jo gøre næsten alt for et klap, det er bare syndt han er sådan en kyllerylle
Men pt. går det også bare fremad! Startede med ham i januar og har bare ikke følt vi har rykket os overhovedet, men det er så kommet nu!
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
feb 2013
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 189 Svar: 1.662
okt 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 50
Jeg er ved at tilride denne "lille" fjordpony. Han er bare så god! Dog har jeg ikke et helt nyt billede, hvor han rides
Men forresten held og lykke med hende!
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 202
Jeg har lige været ude og starte det første stævne på min 3 års quarter. Han har været redet let 2 gange om ugen siden april og her i august er jeg så stille og roligt gået op til 3 gange om ugen. Han kan allerede stoppe for sæde, søge ned og blive der, han er super følsom og drejer ved den mindste forskydelse i sædet, og så er han ved at fundet sin højregalop
Til stævnet overraskede han så igen. Han hverken kiggede, reagerede på de andre heste, han gjorde bare præcis som han blev bedt om!
Unghest, fremskridt, træning..