502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Unghest, fremskridt, træning.. Unghest, fremskridt, træning..

Hej alle sammen.

Bliver simpelthen nød til at dele min glæde med jer! smiley

Jeg har denne skønne plet dreng på bare 3 år, og han er en rigtig guttermand med et rigtig godt sind. Han havde rytter på for første gang i februar mener jeg (uden og hænge mig op på det) og siden on/off med måneders mellemrum, men allerede efter 3 gang kunne jeg bare skridte rundt uden sadel og i kapsun, med en afslappende dreng under mig som bare tullerede derud af. Vi har redet lidt on/of hen over året meget lidt og kun i skridt og lidt trav, og han er virkelig en hest som forbløffer mig hver gang jeg sætter mig op på ham, ligesom første gang hvor jeg skulle galloper med mig hvor jeg bare lagde benet tilbage og klemte lidt og så satte fint afsted. smiley

Vi er så lige kommet i gang med en månedes ridning inden voksepausen, og rykker sig fra hver dag og jeg mener hver dag er der noget han har husket og arbejder videre på - schenklerne er han blevet utrolig lydige på, samt mit sæde. Han er en drøm smiley

Har I nogle dejlige billeder i vil dele og en solskinshistorie? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest, fremskridt, træning..
  • #2   8. sep 2014 smiley

profilbillede
  • #4   8. sep 2014 Ææææh det er så dejlig sådan noget og jaaaa jeg er også igang med en dejlig plet dreng smiley Han er dog 10 år og har gået som foldbums altid, lige ud over én måned som 6 års. Og så er det altså ret svært at blive ridehest som 10 årig smiley

Men han vil så gerne og han prøver så vidt han kan at gøre mig glad, den bette fyr vil jo gøre næsten alt for et klap, det er bare syndt han er sådan en kyllerylle smiley
    Men pt. går det også bare fremad! Startede med ham i januar og har bare ikke følt vi har rykket os overhovedet, men det er så kommet nu! smiley Vi går på tur nu (det har kun taget 7 mdr. at lære og komme hjememfra) Og så er vi endelig begyndt at kunne trave en hel omgang på ridebanen (det har så kun taget 8 mdr.) Altså her går det RIGTIG langsomt, men tilgengæld går det sikkert fremad og så må man jo håbe han har mange år i den anden ende. Han bliver i hvert fald ikke ødelagt af, at blive pakket sammen inden han er vokset færdig smiley smiley

profilbillede
  • #5   8. sep 2014 Hvor er han dejlig at se på:) skønt at det går godt:). Min egen fik jeg hjem i januar, han kom fra en stald hvor han slet ikke trivedes og han havde ikke været ordentlig i hænder længe hvilket resulterede i en nervøs og ustyrlig hest med sine egne meninger som tingene , til en blive en rolig og velafbalanceret hest der bare nyder at please og vrinsker glad på folden når han ser mig hver dag:)

profilbillede
  • #6   9. sep 2014 ja min unghest på 4 er også bare vidunderlig, vi var til hendes første stævne i søndags, hun havde aldrig været der hvor stævnet blev afholdt, men hun var bare så dygtig, vi red til 59,15% og kom på en 7 plads ud af 11, er så stolt af hende! smiley

profilbillede
  • #7   9. sep 2014 Hold da op den er flot!
    Jeg er ved at tilride denne "lille" fjordpony. Han er bare så god! Dog har jeg ikke et helt nyt billede, hvor han rides smiley
    Men forresten held og lykke med hende! smiley

profilbillede
  • #8   9. sep 2014 Det er så dejligt sådan, når ens unghest bare overrasker smiley din er godt nok fin, og lækre aftegn!!

Jeg har lige været ude og starte det første stævne på min 3 års quarter. Han har været redet let 2 gange om ugen siden april og her i august er jeg så stille og roligt gået op til 3 gange om ugen. Han kan allerede stoppe for sæde, søge ned og blive der, han er super følsom og drejer ved den mindste forskydelse i sædet, og så er han ved at fundet sin højregalop smiley der sker noget hele tiden!
    Til stævnet overraskede han så igen. Han hverken kiggede, reagerede på de andre heste, han gjorde bare præcis som han blev bedt om! smiley fik første og andenplads ud af ca 10 i hver klasse, med yngste hest smiley

profilbillede
Kommentér på:
Unghest, fremskridt, træning..

Annonce