733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Vil ikke longeres i trav Vil ikke longeres i trav

Hej med jer smiley Jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med, og det er at min pony, Robert ikke vil longeres i trav.. smiley I starten da jeg fik ham, sagde rideskolen hvor jeg fik ham fra, at han var rigtig dygtig til at blive longeret, men lige så snart jeg ville prøve, gik han heletiden ind på midten til mig.. Men nu, efter jeg har trænet lidt med ham, går han fint i longen i skridt. Så har jeg ville prøve længe at sætte ham i trav ved at tage en pisk og prikke ham lidt på bagparten, men hver gang er han gået ind på midten til mig, så kan det være at jeg gør noget forkert? smiley

På forhånd tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke longeres i trav
  • #2   6. sep 2014
    Det kan let være dig der sender de forkerte signaler :o)

• #3   6. sep 2014 Det er ikke bare lige an longere. Regel er det bare nogle småjusteringer det skal fortages og der er mit bedste råd at få en dygtig underviser helst berider ud et par gange. Det koster måske 3-400 men det er godt givet ud når man ikke selv ved hvad der går galt. Det kan være rigtig mange ting som måske noget du ikke ser men en proff vil se det med det samme. Det er spild af tid selv at gætte.. Og hesten får måske ikke tilliden til dig hvis du bruger den som forsøgsdyr:)

• #4   6. sep 2014 Virker det ikke liiidt bagvent at spørge om hjælp til en pony, som du alligevel har sat til salg? smiley
    http://www.hestegalleri.dk/marked/pony/1079896-boernevenlig-pony

• #5   6. sep 2014 Hippie: Jeg vil da gerne træne med ham så længe jeg har ham? smiley

• #6   6. sep 2014 Jo men alligevel? Det virker lidt bagvendt at lægge en masse arbejde i en hest, som du alligevel skal af med. Desuden fik du det til at lyde som om du lige havde fået ham, derfor blev jeg forvirret smiley

• #7   6. sep 2014 Hippie: Det kan godt være at du synes det, men det synes jeg ikke, for så længe jeg stadig har Robert og han nok ikke bliver solgt lige foreløbig, så vil jeg stadig gerne arbejde en masse med ham.

• #9   6. sep 2014 Jaja det er selvfølgelig dit valg, jeg undrede mig også bare smiley

• #10   6. sep 2014 Hippie
    Det er da ikke underligt at blive ved med at træne hesten imens den er til salg? Har du aldrig hørt om de unge heste, hvor prisen stiger i takt med hestens uddannelse? (-:
    Hun kan da lige så godt blive ved med både at dygtiggøre sig selv og hesten (-: jeg blev da også ved med at træne min tidligere hest fra den blev solgt til den kunne blive transporteret den lange vej til de nye ejere (1 måned), selvom det betød de nye ejere fik en bedre hest end de købte (-:

• #11   6. sep 2014 Hvis hesten er til salg er det netop en rigtig god idé at give træningen en ekstra skalle. Det gjorde jeg med min hoppe i sin tid. Jeg flyttede hende til et ret dyrt ridecenter (over dobbel så meget som jeg var vant til at give) jeg satte et ekstra skub i ridningen. og 3 uger senere var hun solgt (havde haft hende til salg et halvt års tid)
    Desværre blev jeg så glad så glad for hende pga den ekstra fokuserede træning at jeg den dag idag ærger mig over jeg solgte hende.
    Har sidenhen fået muligheden at købe hende tilbage...desværre er hun helt ødelagt idag, så kunne ikke tilbyde ret mange penge for hende hvilket resulteret i at ejer blev(er stadig) møg sur på mig. (har ikke konfronteret dem med at hun er ødelagt eller været uhøflig på nogle måde). Øv hvor en oplevelse!
    Nåh sorry måtte lige af med min historie:/

• #12   6. sep 2014 Jeg ville få fat i et 5 meter langt horsemanship tov, hvis hesten går ind mod dig, så kan du ryste det, så den bakker, men det kræver teknik. Du kan finde mange film om det på youtube. Men som nævnt tidligere, så kan man ikke forvente at man bare skal stå i midten og hesten går rundt af sig selv, man kan starte med at gå bag hesten og drive den frem. Det er godt at vise den trav, ved selv at tage nogle trin med løb på stedet, det gør jeg med min unghest. Man kan gøre det samme med galop, altså galopere på stedet. Sjovt nok som det faktisk virker.

• #13   6. sep 2014 Annabell: Det er jeg ked af at høre! smiley

• #14   6. sep 2014 Betinna: Mange tak! smiley Men kan man ikke bare bruge en longe, eller?

• #16   6. sep 2014 du kan prøve at starte med at gå bag hesten og drive den frem og løbe på stedet, men at få den væk fra dig hjælper det rigtig meget med dette tykke og tunge tov, som man ryster

• #17   6. sep 2014 Synes at den her video viser meget godt hvordan man kan starte med at longere:
    https://www.youtube.com/watch?v=vYD16LYZhbg
    Håber det kan hjælpe smiley

• #18   6. sep 2014 Mange tak, vil helt klart lige se videoen smiley

Kommentér på:
Vil ikke longeres i trav

Annonce