Opstart af hest efter pause {{forumTopicSubject}}
Hej Alle!
Jeg har været så heldig at få en af de dejligste hest og er nu blevet hesteejer for første gang.
Før jeg fik ham blev han redet 1-3 gange om ugen, før det var han ikke redet 14 uger.
Jeg har i dag været ude og ride 30 minutter sammen lagt, vi skridter altid lige 10 minutter inden vi rider og 10 minutter efter.
Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får trænet ham op til at være så sporty at han kan holde til bare at havde 1 ugentlig fridag.
Han er i rigtig god foder stand/ Buttet.
I må meget gerne komme med råd hvad der er godt at gøre fx efter ridning, strækøvelser, skridture osv..
Han er en 8 års islænder der har 4 sko på så gerne ud på grus
På forhånd tak!
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
mar 2011
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 54 Svar: 291
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Alle heste kan i realiteten rides 6dage om ugen, det er længden og brugen af hesten det handler om..
Jeg ville nok ride ca. 30min om dagen 3-4gange i ugen hvis det er dressur (inkl opvarmning og skridte af), det ville jeg gøre i 2-3ugers tid, hvis det gik fint ville jeg ligge en dag mere på og gøre det en 2ugers tid, og så først der evt. øge tidsrummet for hvor længe du rider af gangen..
Hvis det er tur afhænger det af om det er skridt eller galop hvor længe jeg ville ride..
Men mærk på din hest, hvad den kan holde til..
mar 2011
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 54 Svar: 291
Opstart af hest efter pause