{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Opstart af "vildhest" {{forumTopicSubject}}

Hej søde mennesker

Jeg har fået lov til at låne den her skønne islænder vallak, han er dog meget rå og er ikke blevet håndteret ret meget så vi starter lidt fra nul af.
Hvad ville i starte ud med at lave med sådan en dreng ? vi træner at gå pænt i snor og lidt berøring over det hele, han har også været i longen en enkelt gang i ca. 5 min.

Han er uhyre klog og meget følsom så nogle gode tillids øvelser ville være godt, men hvilke ville i bruge til en hest der kun lige har lært at gå i snor.

Mvh Mette og Askur (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af "vildhest"
  • #3   16. jul 2012 Er vi begyndt lidt på, eller det vil sige turene har ikke været så lange endnu, men vi er gået forbi lidt "farlige" ting, men han er vokset op på en lille bitte ø i en flok med en hingst og 5-6 andre vallaker så nu hvor han er blevet flyttet her hjem er verdenen jo blevet meget større så vi tager en dag af gangen (:

• #4   16. jul 2012 Jeg ville starte ud med de helt basale ting, der gør at man kan håndtere den.

Lære den at bakke, gå til siden, frem, stoppe osv. for så lille en kommando som muligt. Og selvfølgelig at stå bundet, få løftet hove, røres over alt - også i hovedet - blive vasket, møde biler, traktor osv.

og vænne den til ting, som larm, flagrende plastik, balloner, paraplyer, børn, dyr, mørke, trailer osv. smiley

• #5   16. jul 2012 synes personligt ikke man får en dyt "forhold" ud af at lære sin hest en masse ting. derimod synes jeg det er fantastisk at kunne vænne sin følsomme og bange hest til en iskold, børnevenlig ven. at kunne træne sin hest i det fri helt kontrolleret..

men det er hver sin smag.

• #6   16. jul 2012 Anne - Når du vænner den til noget, så lærer du den jo også noget.
    så du synes ikke man skal lære den at stå, flytte sig osv. ? smiley

Kommentér på:
Opstart af "vildhest"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce