792 visninger
|
Oprettet:
Min pony opføre sig mærkeligt?? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har min dejlige spring pony Aladdin. Meen efter som vi har fåret dressur undervisning en gang om ugen (selvfølig dejligt) er han begyndt af blive mærkelig af ride på til dagligt. Han vil ingen ting. Han plejer af vare fræk og ivrig efter af galopere, men nu kan jeg bare ikke få ham fram. Det gør mig rigtigt ked af det for så tænker jeg straks af det er noget med den måde jeg nu rider på hved i hvad man kan gøre for af få ham til af vågne op eller bare så han ikke er sådan :-)??
jeg tænker om jeg skal spring noget mere om ugen. ( springer en gang om ugen) ?? Så ham vil igen ??
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Enten er det din ridning den er galt med, måske den keder sig på banen, læg lidt flere øvelser ind, få ham til at tænke, leg lidt med bommeovs. kun fantasien sætter grænser.
Eller også er der noget der plager ham, få evt. en fys/kiropraktor/osteopat til at kigge på ham, hvornår er tænder samt sadel sidst tjekket?
feb 2012
Følger: 37 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 85
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 137 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 542
feb 2012
Følger: 37 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 85
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Nu skriver du ikke hvor længe det har stået på, men er det et vedvarende problem så syntes jeg du bør prøve at gøre ridningen mere spændende, virker det ikke, jamen så få den lige tjekket en gang
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg har selv døjet med "dårlige" undervisere, og har faktisk kun fundet én underviser i mit voksen-ride-liv, som passede til min hest og jeg.
At finde den rigtige underviser kan være hamrendes svært og også dyrt, fordi,man kan blive nødt til at prøve forskellige af flere omgange.
Min pony opføre sig mærkeligt??