{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Min pony opføre sig mærkeligt?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har min dejlige spring pony Aladdin. Meen efter som vi har fåret dressur undervisning en gang om ugen smiley (selvfølig dejligt) smiley er han begyndt af blive mærkelig af ride på til dagligt. Han vil ingen ting. Han plejer af vare fræk og ivrig efter af galopere, men nu kan jeg bare ikke få ham fram. Det gør mig rigtigt ked af det for så tænker jeg straks af det er noget med den måde jeg nu rider på smiley hved i hvad man kan gøre for af få ham til af vågne op eller bare så han ikke er sådan :-)??
jeg tænker om jeg skal spring noget mere om ugen. ( springer en gang om ugen) ?? Så ham vil igen ?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony opføre sig mærkeligt??
  • #1   3. aug 2014 jeg springer ikke mere end en gang om ugen og mener heller ikke man bør smiley

Enten er det din ridning den er galt med, måske den keder sig på banen, læg lidt flere øvelser ind, få ham til at tænke, leg lidt med bommeovs. kun fantasien sætter grænser.

Eller også er der noget der plager ham, få evt. en fys/kiropraktor/osteopat til at kigge på ham, hvornår er tænder samt sadel sidst tjekket?

• #2   3. aug 2014 Øhm tænderne skal han snart have tjekket tror jeg nok og sadlen er ikke så lang tid siden ??. Men tak ?

• #3   3. aug 2014 Er det kun for nylig? Altså jeg har en hoppe der slet ikke trives i den her varme vi har fortiden og har haft den sidste måned eller mere - hun er ugidelig og træt at være på og ikke helt sig selv fuldt ud. Hun får lidt elektrolytter efter ridning.. Desuden går hun på døgnfold og det tror jeg også gør hende en anelse dvask

• #4   3. aug 2014 Det samme med mig. Han for E-Vitimer og byg/haver. Hæ og halm på folden. Han er ledern af flokken så han er jo på vagt hele tiden så tror også lidt det er der for smiley

• #5   3. aug 2014 Min går på døgnfold og er også boss på folden og han klarer sig nu ganske fint smiley
    Nu skriver du ikke hvor længe det har stået på, men er det et vedvarende problem så syntes jeg du bør prøve at gøre ridningen mere spændende, virker det ikke, jamen så få den lige tjekket en gang smiley

• #6   3. aug 2014 Det kan jo være rigtig mange ting, men sådan som du lige beskriver det her, tænker jeg umiddelbart, at det hænger sammen med din ridning og dermed underviseren. Måske passer underviseren ikke til netop dig og din hest. smiley

Jeg har selv døjet med "dårlige" undervisere, og har faktisk kun fundet én underviser i mit voksen-ride-liv, som passede til min hest og jeg.

At finde den rigtige underviser kan være hamrendes svært og også dyrt, fordi,man kan blive nødt til at prøve forskellige af flere omgange. smiley

Kommentér på:
Min pony opføre sig mærkeligt??

Annonce