{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Müsli efter træning? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!
Jeg står og får min nye hest hjem her på onsdag og hvis alt går som det skal smiley

Jeg har overvejet om han måske skal have noget müsli eller foder efter eg har redet ham smiley
Lige nu går han på græs og får kun græs og mineraler/vitaminer om vinteren får han kun wrap og mineraler/vitaminer..
Han er ikke i den bedste stand lige nu men hvis jeg vil ride ham noget mere tænker jeg at der skal lidt brandstof til smiley


Så har i nogle gode müsli mærker i vil anbefale til en 8 års islænder der skal trænes op?

Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Müsli efter træning?
  • #1   21. jul 2014 Hvad menes der med "Han er ikke i den bedste stand lige nu " overvægtig/undervægtig?

    er den overvægtig vil jeg give roepiller
    Er den undervægtig vil jeg give fiberpiller


  • #2   21. jul 2014 Personligt bruger jeg hippoly som supplement til mine to store (og ponyen får da også en mikro håndfuld) - der er dog en del sukker i så det er nok ikke den bedste type til de nøjsomme ponyer...

    Hvis jeg må komme med et alternativ ville jeg (hvis jeg var dig) hellere supplere mineralerne med noget lucerne af god kvalitet med så lidt sukker i som muligt (ex. horselux miljøfoder) - hesten er jo dækket ind som du beskriver det men skal bare tage lidt ekstra på. Og lige den race har nok ikke brug for sønderligt meget for at det sker smiley

    Held og lykke med det hele - og tillykke med den nye mule! smiley


  • #3   21. jul 2014
    Er hesten overvægtig eller fin foderstand = så kan den fint nøjes med vitaminer.
    Er den undervægtig, så ville jeg ikke bruge müsli men nogle fiberpiller udover vitaminerne og få proppet noget hø i dyret hvis der ikke er meget græs.


  • #4   21. jul 2014 Min får altid noget protein holdigt foder efter træning - har kørt på sojaskrå blandet op i lidt mash.
    Han får det altid inde for den første halve time efter vi har redet, da det er der musklerne arbejder og har brug for protein smiley


Kommentér på:
Müsli efter træning?

Annonce