Vallak med aggressiv adfærd, arbejde fra jorden :) {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg søger lidt efter nogle gode råd til min vallak købte ham for 2 ½ måned siden og han er kommet rigtig langt siden dengang, da jeg fik ham kunne jeg ikke få ham til noget som helst uden han sparkede bagud, stejlede, slog ud med forbenene eller bed ud efter mig.
Jeg kunne knap nok røre ham med en strigle men med hjælp fra en god træner er jeg kommet så langt at jeg kan strigle ham på stald uden han er bundet og at jeg kan løfte hove på ham samt smide underlag og sadel på ryggen af ham dog uden at spænde sadlen men uden problemer, og han er også blevet en del mere omgængelig på marken, og har fået trænet en masse start, stop og bak signaler.
Nu er jeg så kommet til et punkt hvor han er begyndt at stejle og trække sig baglæns når jeg går med ham på marken og han gør det helt bevidst sikkert fordi han syntes det er blevet for kedeligt at gå frem og tilbage hele tiden og træne det samme igen og igen og hende træneren jeg har haft ude har brændt mig af et par gange og har nu gået i en uge med en hest der trækker sig fri, nu binder jeg så træk torvet under hagen på ham så det strammer grimen når han hiver sig bagud og så løsner jeg det ligeså snart han står pænt.
Det skal siges det er værst hvis jeg går på højre side af han nogle gange kan jeg slet ikke gå over på højre side uden han slår ude efter mig.
Så det jeg ville have ud af min lange tråd var om i har nogle gode råd til en måde jeg kan træne ham på og evt. nogle gode øvelser jeg kan lave med ham og evt få ham til at stoppe med at stejle og trække sig bagud.
Målet er jo at han skal begynde at blive longeret når der er mere kontrol over ham samt at jeg skal kunne trække ham ud på hestenes sommer fold der er 500 m væk fra hvor vi bor og så længe han hiver sig løs vil jeg ikke tage chancen, og vejene omkring os er meget trafikerende med traktorer og meget store lastbiler.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 8
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 49
kontakt Christina Eriksen. hun er har inde, hendes side hedder:
Bevidsthed & Intuition -og heste
Hun er hamrende dygtig.
hvis du vil have hendes telefonnr så skriv lige til mig.
hilsen alice
jan 2010
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 79 Svar: 272
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 8
Vallak med aggressiv adfærd, arbejde fra jorden :)