{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Kan ikke ride pony uden pisk {{forumTopicSubject}}

Hej som overskriften siger så har jeg en pony som er helt umulig at ride uden pisk. Problemet bunder nok i at hun har været elevhest. Hun stiller sig bare op og nægter at flytte sig og det er altså ved at blive et problem da jeg gerne vil ride på et lidt højere niveau end LC i dressur.
Så nu søger jeg råd til hvad jeg kan gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke ride pony uden pisk
  • #2   11. maj 2014 Men problemet er bare at det gør jeg allerede, og intet sker smiley

• #3   11. maj 2014 Får du undervisning? smiley
    Hvis ja find en ny!! Hvis nej find en smiley (y)

• #4   11. maj 2014 Jeg tror du skal prøve at indlære schenkelhjælpen på ny. Brug evt. godbidder i starten for at hesten bliver mere motiveret. Find en god underviser som evt. kan hjælpe dig

• #6   11. maj 2014 Da min pony stoppe i tide og utide, bakkede jeg ham når han stoppede, red ham så frem, når han stoppede, bakkede jeg ham, og red ham derefter frem osv osv. Det tog noget tid, men det har hjulpet rigtig meget.
    Få en underviser, hvis du ikke har en.

• #7   11. maj 2014 Har du sporer på ? Ellers prøv det. Det skal du alligevel have på i højere klasser

• #10   12. maj 2014 Jeg havde samme problem i en periode men min underviser og jeg fandt ud af at det var fordi at jeg drev på ham hele tiden så han var ved at blive schenkeldøv. smiley så vi rettede først på opstillingen og derefter re jeg lidt uden sporer og nu er det ikke noget problem længere ;D

• #11   12. maj 2014 har du prøvet at starte med at have pisk og så smide den ?
    kan den rides på ben og sæde ? hvor du ikke bruger pisken men bar har den ?

• #12   12. maj 2014 Der er intet dårligt i at ride med pisk. Jeg rider selv med pisk, men bruger den kun sjældent. Jeg rører ofte Findus let på skulderen med den, fordi han har det med at falde ind og skyde skulderen. så hjælper det mig lige at kunne tappe ham let på skulderen og bringe ham tilbage igen.
    Det er jo også altid bedre at tappe let med pisken hvis hesten ikke reagerer på frem, end det er at hamre hælene ind i siden på den gentagende gange smiley

Denne artikel giver et rigtig godt svar på hvad der er sket i din hest's hjerne med dens fremsignal:
    http://www.blueberryhill.dk/index.php/artik/35-signalforvirret

Det har altså lært at pres fra shenklerne betyder at de nskal blive ved med det den gør (stå, skridte trave). Du skal have ryddet en sti til at gå frem. det tager lang ti, men det skal nok lykkes smiley

• #13   12. maj 2014 Maria C Hun kan godt rides for ben og sæde da hun flytter sig for tryk, når hun altså er kommet i gang smiley

• #14   12. maj 2014 En god underviser. Min havde det med at pludselig at trave, i stedet for at galoppere. Det tog en undervisningstime, og nu gør han det kun, hvis det virkelig er aaalt for svært for ham.
    -Lave nogle øvelser, så den tænker på at lave noget, i stedet for at den går død i det. (bom arbejde måske).
    -Evt. sporer?
    -Overdriv dine bevægelser med sædet, hvis den ikke vil gå frem.
    -Min ridelærer, fik det stoppet med pludselig en dag at løbe hen i mod ham, og bruge en masse lyde. Vi blev begge ret forskrækkede, men han står ikke stille mere, og der er intet. smiley (måske en lidt "voldsom" metode, men altså. smiley

• #15   12. maj 2014 Har du så prøvet at smide pisken mens det går godt uden den rigtig bemærker det, bar lade den falde, og selv lade vær med at reagere på det.. ?

• #16   12. maj 2014 Jeg har prøvet det samme med en jeg underviser, hun havde simpelthen en gammel elev pony der bare var schenkeldøv som bare pokker og pisken var konstant nødvendigt, lad for gud skyld vær med at tage spore på, det forværre blot dit problem.

Det der virkede for os var at starte grundridningen forfra både for hest og rytter. Altså ned på jorden med dig, lær hesten signalerne fra stemmen, herefter når du så kommer op igen, så overvej om du rent faktisk sidder ubevidst og sparker din i siden så den simpelthen ikke kan kende signalerne fra hinanden?. Når din pony har styr på stemme signalerne og du er sikker på at du har styr på dine ben, så kan du begynde at sætte stemme signalerne sammen med tryk fra dine ben og styring fra dit sæde:).

• #17   12. maj 2014 Jeg rider med spore

Kommentér på:
Kan ikke ride pony uden pisk

Annonce