{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

kan ikke ride alene {{forumTopicSubject}}

jeg har en pony på 5 år som jeg har haft 1 års tid. Hun er super god på banen og i ridehus for der er hun tryg. Hun er også en rigtig god hest på tur når der er andre med. I starten red jeg altid sammen med nogen for at hun skulle føle sig tryg i de nye omgivelser. Jeg har redet en tur på hende i foråret alene. det gik nogenlunde, vi kom ihvertfald hele turen rundt og hun gik som var det nåle hun gik på. Men fred være med det. Vi klarede turen. Så her idag ville jeg igen ride hende en lille tur, en tur hun har redet mange gange før med andre heste, jeg trak hende hende et stykke også satte jeg mig op. Hun gik 10 meter også ville hun ikke videre. hun begyndte og ville spise græs.Jeg pressede hende for at få hende videre og det resulterede i at hun lettede forbenene lidt også kom der et buk og jeg røg af og hun løb hjem og stod udenfor an de andres fold da jeg vendte tilbage. Jeg longerede hende i ridehuset også satte jeg mig op igen for lige at ride hende i ridehuset så hun ikke troede jeg var blevet nervøs. Hun troede vi var færdige og ville tilbage til stalden men jeg ville jo lige have hende et par rundr i ridehuset først. Hun begyndte at drille igen og var lige ved at stejle. Jeg hoppede af og trak hende helt ind midt på ridebanen og satte mig op. Jeg skridtede nogle runder. Så trak jeg hende atter tilbage på den sti hvor hun tidligere havde smidt mig af og jeg trak hende hele turen rundt. Hun stoppede op nogle gange og ville ikke videre men jeg fik hende alligevel turen rundt.
Hvordan kan jeg vende min pony af med skrækken at være alene på tur? tidl. ejer siger at hun inegn problemer havde med at ride tur alene. Og hvad gør jeg når hun bukker/stejler så hun forstår at jeg ikke vil finde mig i det? det er første gang idag hun har bukket og stejlet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikke ride alene
  • #1   7. okt 2009 kigger med, har præcis det samme problem. s:
    min millitarydrøm er også slukket s:

• #2   7. okt 2009 Lige et spørgsmål...

Når du rider tur med andre går hun så først?

• #3   7. okt 2009 Du skal selvfølgelig tage det skridt for skridt - og ikke starte med at <b>ride</b> ud på en hest, som åbenlyst ikke bryder sig om det .

For det første skal hesten stole på dig , når i træner på bane / i ridehus - når du træner fra jorden.
    Når det er på plads , kan du begynde at går ture med hesten og efterhånden som den føler sig tryg, kan du gå længee od længere mod dens skulder , så den går mere selv , end når du er foran den.
    Til sidst kan du så småt begynde at skridte nogle små ture - men variere mellem at sidde på ryggen og trække fra jorden . Hvis hesten bliver bange , når du rider på den og ikke vil gå frem , rider du den fremad og når den tager ÉT eneste skridt , stopper du den selv, og trækker den forbi, hvorefter du kan stige op igen.

- Håber du forstår smiley

Jeg havde Flicka i næsten 1½ år inden jeg kunne ride tur på hende uden andre heste. -Ting tager tid.
    F&F

• #4   9. okt 2009 hun rider for det meste bagerst når der er andre men hun kan sagtens ride frrest også hun går bare langsomt så vi blir tit overhalet.. ja tænker også at det med at stige af når hun stejler ikke er godt men faldt af første gang også blir man jo nervøs.... men ja jeg må tage det med ro og gå ture med hende stille og roligt.... håber virkelig snart på fremskridt. tak allesammen...

• #5   9. okt 2009 Hvad med at ride tur med en der har tålmodighed til at blive bag jer under hele turen , og kun ride op på siden af jer , hvis hun går i baglås smiley ?

• #6   9. okt 2009 F&F - Klogest er den som ved, hvad hun ikke ved .

Jeg er helt enig med dig... Min har lært at ride tur selv på den måde, for han gik også i baglås og alt var farligt, men det er ikke et problem mere smiley

• #7   9. okt 2009 Dorthe : Ja , der er intet i vejen med at hoppe af hesten smiley
    Så længe man timer det rigtigt - Flicka er også blevet en souveræn turhest . Fra at stejle på hver eneste tur og lave bukkespring for hver 100 meter , laver hun yderst sjældent det mindste hop - og får faktisk ros af folk der mente at jeg var dum at træne min hest som jeg gør . Jeg er i hvert fald blevet yderst glad for resultetet smiley

• #8   9. okt 2009 F&F - Klogest er den som ved, hvad hun ikke ved .

Det var mest det med at hun skulle ride forrest, men er enig i at hoppe af kan være en god idé, tålmodighed er en dyd, plejer man at sige, men jeg er af den overbevisning at man også når længst den vej...
    Hvis hesten er tryg fra jorden skal man formidle trygheden op på ryggen bagefter...

• #9   9. okt 2009 Det lyder somom at din pony er rigtig fræk!
    Hvis den har ro nok til at stoppe op og spise græs og alt sådan noget så er den jo ikke rystende bange. Self er den nervøs, men det handler bare om at få den til at stole på dig.
    Jo flere 'farlige' ting du oplever sammen med din hest, hvor du viser den at du er den stærke og du ikke er spor bange, jo mere tror den også på det.
    Og prøv at lad vær med at hoppe af og på heletiden. tag en dag hvor du beslutter at arbejde fra jorden og en dag hvor du rider. I stedet for at blande det sammen. Det kan tit forvirre hesten mere end det gavner.

Min unghest var også rigtig nervøs i skoven i starten. (har haft ham i 4½ måned KUN ) og nu kan jeg ride alene i skoven på ham med løse tøjler.
    Så tålmodighed, og tillidstræning (:

• #10   10. okt 2009 Dorthe : Ups xD

Kommentér på:
kan ikke ride alene

Annonce