{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Brug for jeres hjælp... {{forumTopicSubject}}

Vi har en pony, som slår meget med hovedet, når den rides ude... Der er ikke noget, når den rides inde. Den rides med samme udstyr og af samme rytter, som desuden er eneste rytter, som rider ponyen. De er netop startet med at ride LA6 på distriktsplan, så de er ikke ukendte med hinanden. Vi har haft ham i 2½ år.

Der er endnu ingen insekter, som kan genere. Det blæser ikke. Den har ikke en lang man eller pandelok, som kan genere i ørerne....

Hvis I har nogle ideer til, hvorfor han gør det eller ideer til at afhjælpe det, så modtages det meget gerne.

Al hjælp er meget velkommen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for jeres hjælp...
  • #1   29. apr 2014
    Forsøgt med næsenet? Der er pænt mange insekter til og irritere, samt der er pollen i luften.

• #2   29. apr 2014 Tænker også at det kan være pollen allergi eller lign. smiley
    Der er jo trods alt nogle af de højeste pollen tal i danmark i øjeblikket.
    Håber i finder en løsning på problemet smiley

• #3   29. apr 2014 Det gør min også! Og jeg har så ondt af ham smiley Jeg vil prøve at købe et såkaldt næsenet og se om det hjælper.

• #5   29. apr 2014 Min venindes hest gjorde det samme.. Hut, net og alt muligt andet virkede ikke.. Så kom der en dag en dame forbi og sagde at nogle heste var overfølsomme overfor lugte - og min veninde smurte ham så i næseborene med et eller andet så han ikke kunne lugte så meget andet - kan ikke huske hvad det hedder. Men det virkede.. Har aldrig hørt om sådan noget før men det virkede altså smiley

• #6   29. apr 2014 der er masser af insekter i luften! så det kan sagten være det, ud over det er der meget pollen i luften, og det kan sagtens genere i næssen

• #7   29. apr 2014 JGR - kan du måske finde ud af, hvad det var din veninde smurte sin hest med. Det ville være en stor hjælp. Jeg havde faktisk ikke tænkt på det med pollen og næsenet. Jeg vil jeg lige undersøge lidt. Har forsøgt med hut og det hjælper ikke, så det er meget muligt, at noget generer ham i næsen. Tak for budene - I er meget hjælpsomme.

• #8   29. apr 2014 skal prøve smiley

• #9   29. apr 2014 Heste der lider af headshaking slår (som navnet antyder) med hovedet. Hesten kan slå med hovedet i alle retninger. Nogle heste krænger også overlæben op, leger med tungen, gnider mulen mod forben, hegnspæle, eller jorden og/eller stamper i jorden med forbenene. Der kan eventuelt udskilles væske fra hestens tårekanaler, ligesom der også kan løbe en klar eller hvidlig slim fra næseborene.

Ofte forstærkes symptomerne på varme og solrige dage. Og lysfølsomme heste undgår så vidt muligt stærkt sollys ved at søge skygge, forsøge at gemme hovedet under foldkammeraternes haler, eller ved at trykke hovedet ind mod en væg. Også sne kan forstærke symptomerne, formentlig fordi sneen reflektere lyset. Hos nogle heste bliver symptomerne også forværret i blæsevejr, mens blæsevejr mindsker symptomerne hos andre heste. Endvidere kan symptomerne hos nogle heste forstærkes hvis hesten bliver stresset og/eller hvis der ”sker noget nyt”, mens det hos andre heste mindsker symptomerne. smiley

Måske kan du referere til noget på denne hjemmeside smiley
    http://modernehestehold.dk/?p=653

Kommentér på:
Brug for jeres hjælp...

Annonce