{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

At slette de gamle signaler og indlære nye? {{forumTopicSubject}}

Min pony misforstår mine signaler, og jeg frygter at han aldrig har lært hvad de forskellige pres fra schenklerne egentlig betyder. ):

Jeg vil rigtig gerne kunne styre ham med benene (for det har jeg altid gjort med mine tidligere heste) men hver eneste gang jeg forsøger at styrer ham men benene, går han enten bare hurtigere eller i galop.

Hvordan lærer jeg ham at pres fra fx højre ben betyder at gå til venstre, uden han farer frem? Skal jeg starte fra jorden af eller hvordan ville i gøre det?

Vil meget gerne høre jeres meninger og erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At slette de gamle signaler og indlære nye?
  • #1   29. mar 2014 Jeg ville starte på jorden ja.
    ligge et lille pres i den ene side, så snart hesten rykker bare det mindste så slippe presset og rose. Med tiden over lang tid kan du så forlange at den flytter sig til siden og gør det i længere tid af gangen end lige et skridt. Når det skal fra ryggen af vil jeg få en til at give signalet fra jorden mens rytteren gør det fra sadlen så den kompler de to ting sammen

Og så ville jeg finde en underviser der kommer ud og hjælper. Det er guld vær

• #2   29. mar 2014 Lig pres med højreben, og kun højreben og få hesten til at gå til venstre og så snart hesten tager et skridt, stopper du med det og roser den. Og sådan starter du bare ud. Det har jeg gjort og jeg kan styre min hest med benene den dag i dag smiley

• #3   29. mar 2014 Hvis vi siger at hetsens hjerne består af en skov med stier, så har din pony en sti med shenkeltryk. Det er 'galop-stien'. Når du ligger et ben til din hest vil den naturligvis vælge at gå gennem skoven af stien i stedet for at mase sig vej grennem krattet. Din opgave er nu at få præciseret 'galop-stien' og få bygget en 'flyt-for-pres' sti.
    Du holder ganske enkelt presset med shenkelen indtil hesten viger en smule til siden (evt. m.m hjælp fra pisk/tøjle mod hals). så slipper du med det samme, og hesten er nu begyndt på en ny sti - altså 'flyt-for-pres' stien. Nu har du fået rykket det store træ som lå i vejen hvor du ville have stien, og du skal nu til at gøre vejen bare en smule fremkommelig, og din hest vil nok flere gange gå forkert da den endnu ikke rigtig kan se stien - der er jo buske og alt muligt i vejen. Men for hver gang hesten viger til side for dit pres og du slipper presset, så bliver stien mere fremkommelig, og hesten får meget nemmere ved at finde den.
    Til sidst (efter gentagelser af øvelsen) Er stien blevet gpd og fremkommelig, så din hest ikke længere går forkert smiley

• #4   29. mar 2014 Tak for svar alle. Og rigtig god forklaring Louise! smiley

• #5   30. mar 2014 Altså jeg har aldrig startet fra jorden og alt det der jeg syntes det er spild af tid.
    Hvis hesten løber når du ligger ben til må du sidde godt til i sædet så du kan korte den, hvis en hest ikke reagerer må du gøre signalet mere tydeligt, ind til du får ønsket reaktion. Hvis hesten ikke flytter sig fra dit ben må du gøre signalet tydligere, hak til den så den flytter sig fra dit pres,

Så hvis du rider galop som du skriver og vil dreje den for ben, og den bare løber hurtigere så ville jeg sidde godt til korte den, samtidig med jeg hakker den, så den flytter sig fra pres smiley
    Man skal mene det når man først har sat det i hovedet at den skal flytte sig, så skal den sku også gøre det smiley

Bum lad os se hvor mange der angriber mig nu haha

Kommentér på:
At slette de gamle signaler og indlære nye?

Annonce