579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Seperationsangst - træning Seperationsangst - træning

Hej HG.

Jeg har en snart 19 årig HOPPE (bemærk store bogstaver) som lider af seperationsangst. Hun hidser sig op når hun bliver trukket væk og man kan slet ikke ride alene med hende, uden at hun tripper som en kanin på amf.

Sagen er, at hun som ung var i et slemt styrt, og blev opereret og vågnede op kun omringet af mennesker i slem smerte og siden da, kan hun ikke lide at være alene.

Nogen der har nogle gode råd til træning af dette eller er hun for "gammel" til at man kan træne det væk?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seperationsangst - træning
  • #1   24. mar 2014 Den er faktisk svær. Nogle heste er bare sådan, og det kan trænes, men aldrig blive bedre. Andre heste få det trænet væk ved tillidsøvelser.

• #3   24. mar 2014 Har samme problem med min part, hun er komplet umulig når hun ikke er i nærheden af andre heste - især hvis vi er på bane eller i ridehus, og der går en hest ud, flipper hun fuldstændig, og jeg må opgive at ride. Selv hvis rulledøren i ridehuset bliver brugt af folk uden hest, regner hun med der kommer en hest ind, og selv dette kan få hende til at gå i baglås. Jeg har simpelthen også været ved at opgive, men så prøvede jeg, som Birkelund også foreslår, at skabe ''kontakt'' med hende, og vise hende at jeg er der, og hun ikke har behov for at de andre heste er der konstant. Jeg brugte en form for det folk vil kalde joinup, men uden at jagte hende væk. Hun fik bare lov til at løbe rundt som hun selv ville, og stoppede hun, vendte jeg ryggen til og lod hende komme ind til mig. Måtte jeg ikke røre hende overalt, var det ud og løbe igen, fulgte hun ikke efter mig, var det ud og løbe igen. Det hjalp med det samme, og hun er meget mere rolig nu, dog er der lang vej endnu. Tror simpelthen bare hun har brug for en leder, fordi hun er så usikker på mennesker. I starten da jeg begyndte at ride hende, ville hun heller ikke med mig ind i stalden, ejeren fulgte hun gladeligt med - og hun kendte mig altså i forvejen, stod ofte og snakkede med hende i stalden, og gav hende guf osv. Men efter hun lærte mig at kende, var der ingen problemer, og især ikke efter jeg satte mig i ''lederrollen'' og viste hende, at hun ikke behøver være utryg sammen med mig. Nu følger hun også gladeligt med over pressenninger, bomme, igennem kegler og andet, hvilket hun under ingen omstændigheder ville have gjort før.

Ved ikke om det er noget du kan bruge til noget smiley Men min part er 17, og hun har sagtens kunne lære det, det går bare lidt langsomt smiley

Kommentér på:
Seperationsangst - træning

Annonce