608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Glædesindlæg - seperationsangst! Glædesindlæg - seperationsangst!

Hej allesammen!

Jeg har en lille "glædeshistorie" jeg må ud med.
Min 10 år gamle vallak har næsten al den tid jeg har haft ham haft seperationsangst. Det resulterede i at han for ca. 2½ år siden stak af fra mig og følgerne deraf var så uheldige at jeg måtte flytte ham fra det sted hvor han stod. At skulle forlade sine foldkammerater var rigtig hårdt for ham og på det nye sted gik tingene ikke som de skulle. Jeg begyndte at blive godt og grundig træt af stedet og Charlie havde det rigtig skidt der, så vi flyttede igen og havnede hos verdens sødeste mennesker. Her gik vi igang med træningen igen - helt forfra! Charlie's seperationsangst var blevet så slem at jeg ikke kunne trække ham 10 m. fra stalden uden han panikkede!!

Men med en maaaaaaasse træning, tålmodighed og ikke mindst tillid (!) tør jeg den dag i dag at sige Charlie er 100% kureret for seperationsangst fra jorden af! Det har taget omkring halvandet år at nå hertil - men det er det hele værd! I går gik vi en tur på knap 3 km. og det var Charlie der førte an hele vejen.
Det er en fuldstændig vidunderlig følelse at kunne gå med en rolig og tillidsfuld hest som nyder turen lige så meget som en selv!
- Så mangler vi bare fra ryggen af - men nu tror jeg på det kan lykkes! smiley

Pyha, det blev alligevel lidt langt smiley Hvad med jer? Er der sket noget godt inden for jeres træning på det seneste? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glædesindlæg - seperationsangst!
  • #2   4. aug 2013 Tillykke til jer begge smiley

• #3   4. aug 2013 Mange tak! smiley

• #4   4. aug 2013 Du er dygtig og tolmodig det er flot det kan du godt være stolt af
    VH
    Annette

• #5   4. aug 2013 Årh hvor er det dejligt at høre, tillykke med successen! smiley
    Chanel og jeg havde et kæmpe gennembrud igår med trailerlæsning, efter vi ikke har kunne køre nogen steder hen i 3 år.
    Hun lærte at blive sendt op, stå stille og vente, få lukket bagbom og rampe, få åbnet og ikke panikke ud, men afvente mit bakke signal. Jeg flyver stadig på en sky af glæde!

• #6   4. aug 2013 Min lånepony er gået fra og være rigtig hård i munden og være svær og stoppe og alt det der p*s Og jeg fik altid afvide af mine undervisere at jeg skulle ignore alle de tegn på at det her var ikke rart og bare ride videre og rive til smiley til på 4 dage (Har også trænet det lidt inden, men har ikke fået redet ret meget i noget tid) Og have et lavere grundtempo i skridt og trav, men stadig og lynhurtigt reagere og komme frem, og så oven i købet gå for at man næsten ikke tar ved, heller ikke i overgange! Hvor han før var rigtig svær og lave alt muligt på smiley Han gik/går og spænder HELT vildt op når jeg korter tøjlerne (Hvilket jeg selvfølgelig ikke gør længere da jeg slet ikke føler vi er klar til og begynde på den slags endnu da jeg ikke vil presse ham og bare i stedet få ham til og slappe af og nyde det) Og nu går han og slapper af med hovedet og bare lytter til hvert eneste lille vink, opad i tempo behøver jeg kun og sige "Ja kom" og så sætter han frem, og nedad siger jeg "Og roo påå" og så tager en lille bitte smule i tøjlen. Er så MEGA stolt af ham, han er bare så sej, jeg havde virkeligt svært ved og fatte det igår da han for første gang gik roligt og afslappet i trav hvor jeg før hvis jeg ville have ham ned og gå nogenlunde roligt blev jeg nød til og hive og slide, og næsten det værste (Efter min mening) er udover at han syntes at det var rart det faktum at min underviser sagde at jeg gjorde det rigtige, jeg har droppet undervisning og rider bare sådan som jeg mener det skal gøres og som du/i kan se så giver det "pote" smiley

Og skide sejt gået, undskyld for mit lange indlæg men jeg havde bare brug for og dele det smiley

• #7   4. aug 2013 Tusind tak Anette! smiley

Tak Mathilde! Og fedt med trailerlæsningen! smiley

Tak CABBALIO - og helt i orden da smiley Dejligt at høre smiley

Kommentér på:
Glædesindlæg - seperationsangst!

Annonce