Glædesindlæg - seperationsangst! Glædesindlæg - seperationsangst!
Hej allesammen!
Jeg har en lille "glædeshistorie" jeg må ud med.
Min 10 år gamle vallak har næsten al den tid jeg har haft ham haft seperationsangst. Det resulterede i at han for ca. 2½ år siden stak af fra mig og følgerne deraf var så uheldige at jeg måtte flytte ham fra det sted hvor han stod. At skulle forlade sine foldkammerater var rigtig hårdt for ham og på det nye sted gik tingene ikke som de skulle. Jeg begyndte at blive godt og grundig træt af stedet og Charlie havde det rigtig skidt der, så vi flyttede igen og havnede hos verdens sødeste mennesker. Her gik vi igang med træningen igen - helt forfra! Charlie's seperationsangst var blevet så slem at jeg ikke kunne trække ham 10 m. fra stalden uden han panikkede!!
Men med en maaaaaaasse træning, tålmodighed og ikke mindst tillid (!) tør jeg den dag i dag at sige Charlie er 100% kureret for seperationsangst fra jorden af! Det har taget omkring halvandet år at nå hertil - men det er det hele værd! I går gik vi en tur på knap 3 km. og det var Charlie der førte an hele vejen.
Det er en fuldstændig vidunderlig følelse at kunne gå med en rolig og tillidsfuld hest som nyder turen lige så meget som en selv!
- Så mangler vi bare fra ryggen af - men nu tror jeg på det kan lykkes!
Pyha, det blev alligevel lidt langt Hvad med jer? Er der sket noget godt inden for jeres træning på det seneste?
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.900
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.833
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 886 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
VH
Annette
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
Chanel og jeg havde et kæmpe gennembrud igår med trailerlæsning, efter vi ikke har kunne køre nogen steder hen i 3 år.
Hun lærte at blive sendt op, stå stille og vente, få lukket bagbom og rampe, få åbnet og ikke panikke ud, men afvente mit bakke signal. Jeg flyver stadig på en sky af glæde!
mar 2013
Følger: 12 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 612
Og skide sejt gået, undskyld for mit lange indlæg men jeg havde bare brug for og dele det
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.833
Tak Mathilde! Og fedt med trailerlæsningen!
Tak CABBALIO - og helt i orden da
Glædesindlæg - seperationsangst!