{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Samling, muskler og balance? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Sagen er den, at jeg har part på en skøn islænder, som de sidste 5 år har gået som skovturspony. Da jeg selv primært er dressurrytter, og har planer om at starte dette seriøst op med dyret her om en lille måneds tid, vil jeg gerne høre, hvordan jeg bedste muligt burde gribe det an.

Hun bruger bagparten rigtig godt, er super nem at runde, og svarer rigtig godt for ens schenkler, samt hun reagere let på tøjlen. Så det er jo meget dejligt. Balancen er ikke super god på banen, men det handler bare om træning, hvilket jeg selv har rimelig godt styr på.

Så kommer mit spørgsmål så:
Dyret går og stikker næsen meget frem foran lod (dog ikke med hverken hals eller hoved i sky). Her ønsker jeg at få hende noget mere ind og ligge, altså tættere på lod. Men er det bare at træne, få puttet nogle flere muskler og noget mere balance på dyret? Og er det egentlig en dårlig ting, at hun går sådan?

Jeg er selv ikke fan af hverken pille eller nykke, og rider med let kontakt på banen. I skoven foregår det som regel for løse tøjler i alle gangarter, hvor hun kommer ned og strækker sig og bruger ryggen - altså frem og ned. Mange ville nok foreslå underviser, men det er der altså ikke penge til, og derfor ønsker jeg også råd af jer.

Jeg uddyber gerne, hvis der er noget.
//Katrine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samling, muskler og balance?
Kommentér på:
Samling, muskler og balance?

Annonce