{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Mangler MANGE muskler {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en hest, der har været solgt til et meget ubehageligt sted, og er kommet tilbage radmager og har mistet alle sine muskler. Nu har den stået stille i et tid, og har taget pænt på, men musklerne mangler stadig. Hvordan kan jeg træne den bedst muligt? Så både jeg og hesten får det bedste ud af det? På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler MANGE muskler
  • #1   6. jan 2014 Den får jo altså ingen muskler af at stå stille smiley

Hvis den er ved at være i passende huld, så kan du roligt tage den i brug. Start stille og roligt op, så den ikke bliver øm og risikerer at blive overbelastet.

• #2   6. jan 2014 Ligesom Mimre starte stille ud så den ikke bliver øm, og efter ridning skal du strække den ud smiley

• #3   6. jan 2014 Skridt, skridt og atter skridt imens den er lang og dyb! Min Thor har selv manglet mange muskler men er kommet rigtig godt igen ved at komme lang og dyb samt runding til begge sider imens han går godt frem i tempoet dog skal du lytte til dens grænser og stoppe inden den siger fra smiley

• #4   6. jan 2014 Min Markus har manglet mange muskler pga af sadel, jeg fik følgende at vide, skridt skridt skridt rund og dyb, og så gallop, trav er åbenbart ikke den mest muskel opbyggende gangart, men hvis din hest ikke er i så god form endnu, så nøjes med masser af skridt og meget meget lidt gallop smiley

• #5   6. jan 2014 Og når du er igang kan du give den en muskelopbyggende kur fra brograaden af da den hjælper med musklerne dog skal den kun have den ene bøtte smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #6   6. jan 2014 Hvis hesten mangler mange muskler bør du bestemt ikke ride den før den har fået opbygget korrekt muskulatur, ellers ender det hurtigt med at den bliver ødelagt.

• #7   6. jan 2014 Skridt og galop træning.. Og freeeeem med hovedet.. Vekslende tempo i skridt og alle øvelser i skridt.. Træn ligeudretning først og senere buet spor.. Sæt galop intervaller langsomt på.. Men en hest bygger bedst muskler i galop og skridt og trav er en mere belastende gangart indtil den har muskler..

• #8   6. jan 2014 Skridt, skridt og atter skridt på hårdt underlag, ligeud og i et godt tempo! Først for hånd og når der er ved at være lidt muskulatur på hesten, så under rytter. Start med 20 min for hånd om dagen, sæt langsomt op til en time over en måneds tid. Afhængig af hvordan den udvikler sig, kan du så kravle på nakken af den. Vær meget opmærksom på at sadlen passer!!!! Start med 30 min skridt under rytter om dagen, sæt op til en time i løbet af måned....

• #10   6. jan 2014 Eller finde et sted med vandbånd som hos os smiley

De andre kommer med super råd.... Ud og trække en masse ture, gerne med gode bakker, longer, bomarbejde osv smiley

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 21
    #11   8. jan 2014 Skridt, skridt og atter skridt :-). Som hestemassør ser jeg nogengange, at man lægger for hårdt ud med hesten med det samme. Skridt op og ned af bakker stille og roligt( zig zag gerne). Ikke forlang for meget af hesten med det samme. Skridt over travbommer er også en god hjælp, hvor hesten vil kigge ned og så bruge ryggen.
    En gang om ugen kan du strække dens ben , hals, ryggen.

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 21
    #12   8. jan 2014 Jeanette :Jeg mente ikke spørgsmål tegn :-).
    Jeg ville lave thumps up :-). Men det kunne åbenbart ikke lade sig gøre

Kommentér på:
Mangler MANGE muskler

Annonce