1.447 visninger
|
Oprettet:
mangler muskler {{forumTopicSubject}}
hey alle.
jeg døjer med at min araber vallak, ikke rigtig sætter muskler. syndes han er meget tynd.
jeg laver meget longearbejde, dressur træning, med mange buer og volter. intervaltræning osv. men syndes bare ikke der sker noget.
jeg lader ham få ubegrænset med hø. fodre med complete fra marstall 3 gange om dagen, og tilsætter olie.
er der nogle andre ting jeg kan gøre?
nogen erfaringer med foder eller andrer ting?
han har selvfølgelig fået ormekur osv.
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 49
og tak for dit svar:) er virkelig desperat efterhånden.
jul 2007
jul 2007
jul 2007
jul 2007
jul 2007
Følger: 97 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 249
jul 2007
jul 2007
Følger: 97 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 249
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 121
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 890
Foder mæssigt ville jeg passe på med korn, min egen blev meget negativt påvirket af korn, han blev stiv og gik ikke rigtigt. efter et foderskifte har vi nu ingen problemer.
dernæst ville jeg kigge på træningen. alfa omega for muskelsætningen er en afslappet og afspændt hest.
Det betyder den første tid går med den såkaldte "støvsuger" ridning... hesten skal gå frem og ned med en helt afslappet overlinie.
Her går vi over en del tid, når hesten så langsomt samler sig selv op i takt med den opnår styrken.
Jeg vil ikke anbefale indspændingstøjler idet du let opnår en hest som spænder og derved kompensere for den manglende afspændthed ved at stramme underhalsen og sænke ryggen.
På det eneste ridebillede jeg kan se går den meget højt og sænker ryggen, du skal have vendt overlinien om så den sænker hovedet og løfter ryggen.
det tager lang tid men det giver pote!
Stine
jul 2007
han er blevet redet siden august 2007. så altså lige godt et år, dog med vokse pause fra april til august 08.
tror kun der er et enkelt ridebillede fra der hvor han var i tilridning.
min filosofi er lidt, da han er meget tynd at hvis nu han kan få lidt syl på kroppen om det så ikke også bliver nemmere for ham at danne muskler??
nu har jeg da været ude og hente majsflager, sojaolie og det der fiber lux.
men altså så han nærmest bliver redet ned for lange tøjler eller hvordan?? med strækt hals og ned?
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
jan 2006
Selvom han har været i ridning ser vi desværre ofte at hestene bliver redet forkert. Altså at de spænder overlinjen og underhalsen for at kompensere for manglende styrke bagtil.
Ofte sker det når man samler hesten for hurtigt op.
Araberen er en meget højt rejst hest af natur, lidt ligesom frieseren. Derfor kræver det fornuftigt arbejde at få den til at gå afslappet og afspændt.
Før vi har en afslappet hest kan vi ikke bygge de korrekte muskler på dem.
Desværre ser vi ofte der fokuseres på at hesten skal "gå til biddet" men det resultere ofte i en hest der bøjer nakken ved 2-3 nakkehvirvel, går bag lod og stadig har en smidt ryg.
jeg linker til et par sider om den såkaldte støvsugerridning... ved den første er der et godt indslag fra susan kjærgård hvis du går et stykke nedad, ved det andet er der en masse billeder og indslag.
Det er ikke sikkert du kan bruge dem, men især susan forklare godt begrebet ned og frem.
http://www.heste-nettet.dk/forum/3/336638/336638/
http://www.heste-nettet.dk/forum/3/336480/336480/
jan 2006
Jeg er også rigtig glad for bom træning samt små cavalettis idet de styrker bugmuskulaturen som støtter ryggen.
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 9
jul 2007
tak for linket.
jeg prøvede det du skrev igår, og kunne faktisk mærker hvordan jeg fik ham løftet, det var virkelig rart, så nu vil jeg bare prøve at tilsuge mig mere viden og fortsætte på den måde. det var virkelig rart med gode og konstuktive råd.
jan 2006
Er glad for du kunne bruge det til noget... inde på susans hjemmeside www.blueberryhill.dk er der også en masse god viden at hente.
Ellers kan du finde en masse info i den akademiske verden.
Great du kunne mærke forskel.
God træning herfra
jan 2006
jan 2006
Der er også meget godt på hestenettet, men det er naturligvis farvet af en masse meninger.
Især Susan kjærgård og Julie Taylor har mange rigtig gode indslag på hestenettet om netop frem og ned eller støvsuger/remonteridning.
jan 2006
mangler muskler
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside