695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Dressurbane eller racerbane i galop? Dressurbane eller racerbane i galop?

Min hest er forfærdelig i galop på dressurbanen. Hun har siden jeg fik hende været noget af en vildhest i galop. Hun laver ikke ballade, men styrter banen rundt med 200 km/t.
Det er dog blevet bedre siden undervisning og longering med indspændinger.
Nu er hun stille og rolig på hendes gode volte, men kun i 20-meter-volter.
Ligeså snart man retter hende ud ned af langsiden, tager hun hovedet op, og spæner derudaf.
Det er den gode volte, for på den dårlige volte slår hun fra allerede i trav (når hun ved jeg er ved at lægge an til et anspring), og skyder alle hjørner. Hun bliver næsten uridelig. Når jeg så får hende i galop, spæner hun rundt på volten og skyder hjørner.
Det er et problem vi har haft længe, og det begynder virkelig at irritere mig. Jeg har prøvet alt! Jeg har prøvet at "snyde" hende hvor jeg rider ned af langsiden og så pludselig laver en volte, men hun sætter ikke farten ned af den grund.
Jeg har også prøvet med halve parader, men det er ligesom om der kun er "trav-gear" og "hurtig-galop-gear".
Jeg har sågar prøvet at kun ride hende på hele banen for at træne hendes balance (hvis det skulle være det der er galt) ned af langsiderne, men det virker heller ikke smiley

Please hjælp! Hvad skal jeg gøre ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dressurbane eller racerbane i galop?
  • #2   5. jan 2014 Kunne evt være mangle på muskelmasse? smiley - min hest løber også hurtigere i galoppen når jeg ikke har redet hende så meget pga. hun taber muskelmasse smiley

• #3   5. jan 2014 Nicole - det må jeg prøve smiley

Anne - det kan godt være. Har ikke lige lagt mærke til om det har nogen forskel. smiley

• #5   5. jan 2014 Det lyder som en hest for mig der ikke har fået redet nok balance ind, og derfor har rigtig svært ved at holde balancen.

Nu skriver du indspændinger, hvor stramme er de så? Desto strammere de er, desto mere modsat effekt giver de. Hvis du absolut skal have dem på, så løse, så de kun vejleder. Sidder de stramme, så for det første opbygger du de forkerte muskler da hesten ikke selv bære sig = ingen bedre balance. For den anden behøver hesten ikke selv finde støtte i sin balance, det klare indspændingerne for dyret.
    (No hate, longer self med løse indspændinger, eller kapsun smiley )

Og så er ligeudsretning en vigtig del for balancen. Mindre volter, mere lige ud. Inden for hovslaget så der intet støtte er i barrieren smiley

• #6   5. jan 2014 Ved ikke om det er hjørnernes skyl, for det går jo godt i 20meter volter.
    Og hun er bestemt ikke doven smiley

• #7   5. jan 2014 DayDreamer - indspændingerne var vel ca. så stramme at når hun gik som hun skulle (lodret med hovedet) gav de efter.
    Må ride noget mere ned af langsiderne så smiley

• #8   5. jan 2014 TS

Alt for stramt. Der har du allerede første problem. Din hest skal have mulighed for at hive hele hovedet op og se op af hvis det er det den vil. Det andet er at tvinge den ned og opbygger forkerte muskler og ligeledes nedbryder balancen smiley

Hehe ja god ide, held og lykke ihvertfald smiley

• #9   5. jan 2014 tydeligt tegn på manglende balance smiley ville træne noget mere fra jorden på banen og lade hende finde balancen selv (ingen longe og ingen indspændinger)
    og så galopper på tur, på nogle godt lange strækninger smiley

• #10   5. jan 2014 Fra jorden uden longe? Hvad mener du? For må nemlig ikke have hende fri i ridehuset.

Daydreamer- synes ellers allerede det har hjulpet på volterne

Kommentér på:
Dressurbane eller racerbane i galop?

Annonce