656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Prøvekanin til undervisning Prøvekanin til undervisning

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have noget "bevis" på hvad jeg kan, når det kommer til undervisning og så tænker jeg at det ville være rigtig fedt med før/efter billeder og video. Eventuelt også en udtalelse fra eleven måske.

Tror i det er muligt at finde en nybegynder, som kan have mod på at være "prøvekanin" (jeg har undervist en del) og få taget video og billeder over en længere periode, under undervisningen? Det vil jo være materiale, jeg gerne vil kunne bruge senere hen og som viser forskellene på før og efter, hvor "før" jo gerne må være "ukorrekt", hvis man kan sige det sådan.

Og hvis i nu siger ja, til mit spørgsmål, så er der her endnu et; ville det mon være smartest på elevens egen pony eller kunne det feks. være min?

Tak for svar smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekanin til undervisning
  • #1   5. dec 2013 Er det bare normal drf ridning eller er det en anden fom du vil undervise? smiley

• #2   5. dec 2013 Det er jo egentlig et ret godt spørgsmål - nu er DRF ridning vel mange ting, hvis man regner breddeaktiviterne med. Men jeg tænker især på dressur.

Ifølge DRFs fordringer, er det vel den type dressur. (Jeg lægger stor vægt på korrekt bæring, rytterens opstilling, små signaler og altid mulen forrest, hvis det forklarer noget. Jeg ville selv betegne det, som et miks mellem det og så klassisk dressur).

• #3   5. dec 2013 Du må gerne tage mig som kanin!

• #4   5. dec 2013 Og så så man du boede på sjælland. Øv

• #5   5. dec 2013 Du må gerne bruge mig:-) Jeg er dog ikke nybegynder smiley

• #6   5. dec 2013 Haha, det var sødt af dig, men jeg vil ikke helt betegne dig, som nybegynder haha xD

• #7   5. dec 2013 Ja, det synes jeg er en god idé. Og jeg foretrækker elevens egen hest, da der er bedre mulighed for at vedkommende kan stille op til stævner og opnå kvantitative resultater. smiley

• #8   5. dec 2013 Søster McFluff - se det var jo lige noget jeg ikke havde tænkt over, men super med input smiley

• #9   5. dec 2013 Joo på flash må man godt betegne mig som nybegynder smiley

• #10   5. dec 2013 Du må gerne bruge mig - jeg har en unghest jeg er ved at tilride færdig, og jo mere undervisning jo bedre. Og der kommer tydelige forbedringer for hver gang smiley

• #11   5. dec 2013 Bor i st. fuglede smiley

• #12   5. dec 2013 ved evt undervisning hvad niveau regner du med at undervise til ?

var inde og lure på din profil og kunne ikke finde et eneste dressur billed :S
    eller et billed hvor hesten var fremme og til bidet måske det er uheldige billeder ved jeg jo ikke smiley

• #13   5. dec 2013 Ej, hvor er i søde smiley

Men det lyder jo til at min ide er god nok, så jeg vil da arbejde videre med den - super mange tak! smiley

• #14   5. dec 2013 Zap - et decideret dressurbillede finder du nok ikke, da jeg for det meste selv er fotografen :o)

Jeg har en ide om at vi måske ikke deler helt den samme opfattelse af hvad fremme og til bidet er (jeg smugkiggede lige lidt på din profil), men for mig handler dressuren om at hele hesten er med, at bagbenene kommer ind og bærer mere af vægten, ryggen kommer op og så er feks. hovedets placering mindre vigtig, dog vil jeg aldrig have næseryggen bag lod.
    At gå til biddet har ret mange forskellige betydninger efterhånden, synes jeg, men for mig handler den del om, at hesten søger bidet, ikke spænder imod, men villigt har kontakt til rytteren igennem bid og tøjle (eller bidløs og tøjle).

Jeg håber det gav lidt mening - selvom jeg gerne havde lavet en masse illustrative kruseduller smiley

• #15   5. dec 2013 P.S. - Det er især pga. mine skavanker at jeg gerne vil have en elevs før/efter billeder, da jeg bare ikke kan gøre så meget mere ud af feks. min opstilling. Så der ville det jo være fedt med en elev uden skavanker smiley

• #16   5. dec 2013 nej hesten skal ikke under lod det er vi eninge om men at den kigger stjerner er heller ikke vejen frem jeg får jævnligt undervisning på min plettede dame og ved skam godt jeg ikke er perfekt og derfor tilbyder jeg heller ikke undervisning til andre de andre jeg har haft jah der er sket meget siden da og når man overtager hesten som ikke er redet korrekt fra start jah så tager det tid at om skole dem smiley derfor har netop købt mig min plethest som en en hys mokke og derved spænder op og får puttet sig og derved kommer under lod så det er ikke noget hun bliver tvunget til på nogen måde ej heller nogen af mine andre hest er blevet tvunget under lod...

men nu tilbage til mit egentlige spørgsmål hvilket niveau havde du tænkt dig at undervise til ?

• #17   5. dec 2013 hov glemt lige at skrive at jo bagparten skal være med når hesten er klar til den bæring og har musklerne til det og ikke en dyt før så nej min unghest går ikke "korrekt" samlet for det kan hun endnu ikke bære i længere tid af gangen

• #18   5. dec 2013 Zap - det er absolut ingen kritik af dig eller din ridning, jeg gør blot opmærksom på at vi vist ser det på to forskellige måder smiley

Er det Taura du mener der kigger stjerner på profilen, siden du siger det sådan? Skal lige være med - for ja, hesten skal ikke gå og spænde op og skyde underhalsen helt frem (men det mener jeg så heller ikke er tilfældet på Tauras profil, eller jo - på det med piratflaget, det er bare et gammelt billede, men med gode minder).

I stedet for at komme med lange forklaringer, der intet har med mit spørgsmål at gøre, så er der lige et link, som forklarer hvad jeg mener smiley
    http://positiveriding.com/PRS%20files/OnTheBitDK-Sec.pdf

Til dit spørgsmål - Jeg ville regne med at "projektet" skulle vare et par måneder og eleven ville skulle gå fra at være komplet nybegynder/lidt øvet til i hvert fald LB. Ellers bliver det et meget langvarigt projekt synes jeg og for uoverskueligt til det jeg gerne vil bruge det til smiley

Jeg håber det er svar nok.

• #19   5. dec 2013 Zap - nej samling kræver muskler, men af hvad jeg lige kunne se på din unge hest, så gør vi det på to forskellige måder (hvilket jeg altså har fuld respekt for). Altså, af hvad jeg kan se på billederne, så arbejder du mere med hovedets placering mere "kompakt" hvor jeg er mere til "støvsugerridning" hvis man kan sige det så kort.

Og det er forresten en dejlig lille sag du har dig der - rigtig køn smiley

• #20   5. dec 2013 vi laver osse ofte det du kalder støvsugerridning smiley det dur bare ikke lige til stævner har forresten lige smidt de seneste stævne billeder op der vil du sikkert osse se en forskel smiley

lille og lille lækker sag hun er ca 1.70 smiley hehe bare meget spinkel endnu... du har nu osse nogle fine hyppere smiley

• #21   5. dec 2013 Ej, så er det jo kun en bette pony smiley

Det er det med billeder, de viser så lidt og især hvis man ikke har en fotograf i hælene hver dag smiley

Jamen mange tak - det er nu kun Taura der er "seriøs" ridehest, resten er nogle små hyggefiser.

• #22   5. dec 2013 jah det jo det smiley

Kommentér på:
Prøvekanin til undervisning

Annonce