{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Hvad vil I betale for at få redet jeres hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg overvejer at stoppe på job, i hvert fald i en periode, og hellige mig det jeg brænder for: ridning.

Men.. Spørgsmålet er, hvad vil I betale for at få redet jeres hest? Tænker problemheste, herunder også undervisning, ride op til salg mm.

Lidt om mig:

27 år (på det tidspunkt)
Kæmpe netværk (fordel ved salg)
Redet siden jeg var 4 år
Stævnerytter siden jeg var 7 år og fortsat meget aktiv
Sprunget til og med LA.
Redet til og med LA5 og PRI dressur
Påbegyndt military
Stor succes med problemheste
Undervist on/off i 13 år i dressur
Redet min egen hest op fra ung
Redet 6 og 7 års championat i dressur (finale)
Redet 4 års chanpionatsfinale i spring
Vedholdende og pædagogisk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil I betale for at få redet jeres hest?
  • #1   13. nov 2013 de fleste giver fra 2000-4000kr for at få tilredet deres heste. smiley og det er pr måned inkl. boks og forplejning.

• Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #2   13. nov 2013 Du kunne jo prøve at kontakte en salgsstald eller berider. Jeg ved at Stald Mato søger en rytter smiley

http://www.hestegalleri.dk/marked/Part/970247-stald-mato-soeger-rytter

Men held og lykke

• #3   13. nov 2013 jeg ville med glæde betale hvis jeg havde råd.... men ja priserne ligger mellem 2-6000 inkl. alt

så jeg finder en anden løsning som giver en win win nemlig en helpart der er aktiv og meget dygtig smiley

• #4   13. nov 2013 vis det var min hest ville jeg heller efå en part til at tilride gratis smiley

• #5   13. nov 2013 Tak for input til pris "med det hele".

Hvad så hvis jeg møder op hos ejer og rider hesten, hvad ville I så betale pr. gang?

• #6   13. nov 2013 Har set det fra 1500 til 3000:-)

• #7   13. nov 2013 150-200 i timen, da det er ens eget ve og vel man sætter i spil! (:

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   13. nov 2013 tja, jeg ville aldrig få en til at tilride min hest, bare fordi der står ''PRI'', eller ''PSG'' som resultater, det giver for mig intet indblik i om rytteren rider som jeg kan lide det, eller behandler min hest som jeg vil have den skal behandles.

man kan ride ens PSG til 80%, men hvis rytteren ikke giver hesten tid til at lærer, og hvis rytteren ikke dur til at tilride, så er det resultat totalt ligegyldigt smiley

ang. pris er den meget svær, for hvis du har et navn, folk kender (nu snakker vi ikke på højde med kasparzk eller lign.) vil jeg hurtigere give måske 1000-2000kr. mere i måneden, fordi jeg kan skabe mig nogle indblik gennem andre, og hører deres erfaringer smiley

men tænker lidt at ud fra hvad du skriver, ville jeg give omkring 1000-1500kr. i måneden for det arbejde du ligger i det - så ville opstaldning mm. komme oven i, men det jo ikke noget du skal tjene på med mindre det er din egen stald.

men det er udelukkende ud fra hvordan du beskriver dig selv, hvis jeg så dig ride, og du virkelig bare duede til det, og det hele gik efter mit hoved, ville jeg med glæde betale ekstra. - en selvfølgelig, ville aldrig sende min hest i ridning ved en jeg syntes behandlede mig hest dårligt, eller red den forkert.

• #9   13. nov 2013 Hvis du rider hesten på stedet ville jeg sige at du fik et beløb om måneden, f.eks. 2000 og 10-20 % af salgsprisen smiley (ved ikke om jeg har sigtet lidt højt, det er bare et forslag) der er mange der gør det forskelligt. smiley

Jeg tror de fleste så vælger at få en aktiv og gratis part til at ride den i stedet for at de skal betale noget for det smiley

Eller i så fald så bare et beløb om måneden ELLER 10-20% af salgsprisen, måske mere, alt efter hvor langt du får den måske smiley

• #11   13. nov 2013 Altså dette er jo ment som at få en rytter ud der kan skabe nogle resultater med hesten. Ikke en hest der trænger til motion.

Resultater kan selvfølgelig være til stævner, men også i dagligdagen. Udvikling og forbedring.

Er stor fortaler for at alt foregår i hestens tempo.

• #12   13. nov 2013 Nej jeg ville bestemt ikke betale for det..

• #15   13. nov 2013 Lykke er helt enig..

• #16   13. nov 2013 Jeg ville dog aldrig have andre til at tilride min hest end mig selv da tilridningen er for mig en proces og et samspil mellem hest og ejer hvor hest og ejer skal lære at samarbejde og finde hinanden i det tempo de har brug for, til at samarbejde skal blive stærkt og nærmest perfekt smiley Men hvis det ikke var min hest ville jeg væglægge trænerens tilgang til hesten, samspillet samt trænerens erfaring med hestes biomekanik og psykiske udvikling. Derfor har jeg en BBH-instruktør til at undervise os i tilridningen smiley

• #17   13. nov 2013 Det er som sagt ikke nødvendigvis tilridning - det kan også være videre uddannelse, problemheste mv.
    Fedt dem der gerne vil/kan selv! :o)

Så nogle vil, nogle vil ikke - vil dem der godt kunne forestille sig en situation, hvor de vil betale for den service nøjes med at kommentere, da det umiddelbart ikke er noget jeg forventer at gøre gratis :o)

• #18   13. nov 2013 Har selv. Givet 500kr for at få en ud og giver nu 300kr for undervisning men igen kun fordi jeg ved han ved hvad han laver, og arbejder med. Og for at det løber rundt med kørsel bil tid snak også skal man op i det prisleje. Så det bliver hårdt for dig at komme igennem derude. Og ikke mindst ringer folk, er det ofte virkelige problemer, f.eks heste med smerter og andet folk har taget kampen med, frem for at finde løsning på hvad der galt. Altså ender man ude ved kamp klar heste i smerter. Pas godt på dig selv smiley

• #19   13. nov 2013 Min erfaring med unge heste er måske ikke beskrevet godt nok. Men det jeg mener med championater er at jeg selv har redet hestene dertil. Generelt går jeg op i at holde den unge hest glad så de hele tiden er med på hvad opgaven er. Har haft stor held med at læse hestens problemer og få dem løst, men er også den rytter der melder fra hvis jeg ikke magter opgaven. Nogle gange er der tale om kemi, og er kemien og forståelsen der ikke, så skal der en anden rytter til. Heste er jo ligesom mennesker forskellige.

Ja den med parten er nok mere hvis hesten manglede motion. Det er da også en opgave jeg tager, men kunne bedre forestille mig, at folk vil betale for en konkret udvikling.

• #20   13. nov 2013 Jeg vil umiddelbart sige omkring 2500-3000 kr pr måned, med opstaldning, måske lidt mere, hvis faciliteterne er gode.
    Køre du ud vil jeg synes omkring 200 kr pr gang, men også alt efter hvad du skal, om du bare skal komme og ride og ejeren sørger for hesten er klar osv..

Hvis du går og mangler en championatsemne til næste år, har jeg en hingst jeg skal have fundet en rytter til, han står jo heller ikke langt fra, hvor du selv har hest smiley
    Vi har mest sigtet efter springning, men dressur er også en mulighed.
    Han er 5 til næste år:)

Kommentér på:
Hvad vil I betale for at få redet jeres hest?

Annonce