bidløs eller bid til træning {{forumTopicSubject}}
Hey jeg har før mange gange skrevet ang. min hest Sam (også kaldt Røde) som jeg har haft i 2½ år og virkelig bare har forandret sig på den positive måde
Men sagen er den, at jeg i en periode red med min hackamore, pga. begyndende sår, fordi han nogen gang vælger at hænge hovedet i tøjlen eller tag bidet og han er så meget søder og nemmere, self. mangler vi lidt mere træning når der er mange heste, men ellers går han faktisk meget bedre uden bid i dressur
Hvis jeg så smider bid på ham igen løber han lidt mere og kigger på stjerner men hvis jeg springer, kan jeg ikke engang springe over et bom, uden bid, Sam er en mere forsigtig hest, men tager springet for en
Men jeg overvejer nu at blive mere eller mindre bidløs til dressur træning, eller noget helt andet, men har lige brug for nogle tips til en følsom og uforusulig hest som er til dels nemmere i dressur bidløst end med bid
dec 2011
Følger: 96 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.094
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 257
Men hvis han bare ik kan lide bid, så det self bidløst
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
aug 2013
Følger: 1 Svar: 25
Det kan jo også være at han er nemmere at stoppe, fordi en hackamore er hårdere end det bid du bruger.
Måske du skulle få tjekket dine andre hjælpere du anvender til en parade.
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Katrine: For ikke så længe siden fik han rapset tænder, og har stadig fine tænder
Menneskefisken: Sam er en følsom hest, så jeg er forsigtig på tøjlen, men har stadig kontakt til biddet tænder er fine, og biddet har aldrig været et problem før Han er ikke nemmere at stoppe, han er nemmere a styre uden bid, jeg har ikke problemer med at stoppe ham, hverken med eller uden bid
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Mht. bid så er der mange der ikke kan lide 3-delte fordi de er så urolige.
Tag et kig på Mylers bid.
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
bidløs eller bid til træning