{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Æv hvor jeg stresser :( {{forumTopicSubject}}

Ja nu får i den hele lange historie... Må ud med det.

Jeg har her i sommers fået den bedste fjordhest i verden. Han har masser af jagt erfaring, som interessere mig rigtig meget! Jeg har her for nylig fået øjnene op for jagt og military, da han er en super allround pony, og kan det hele. Efter min beslutning om military, har jeg haft brug for et sted at træne intenst over vinteren, og vores nærliggende rideklub udlejer ridehuskort, så det har vi så købt. Men for at få ridehuskort skal man modtage undervisning deroppe mindst en gang om ugen. Lige pt. er der en masse uro, da de har fyret berideren alle kunne lide, og hans beriderelever som gav billigere undervisning, måtte så også flytte. Så der er nu kun en springunderviser deroppe, som tilfældigvis koster 300 kr. pr. halve time. Dvs. 1200 kroner om måneden + ridehuskortet til 500. Så vi giver rigtig mange penge om måneden, og jeg er dybt taknemmelig til mine forældre, det er ikke det. Nå, men vi var så deroppe i onsdags til springundervisning, og det endte med at være en ikke særlig god oplevelse. De ting hun sagde var egentlig rigtig nok, og hun kan lære os en masse, det er jeg ikke i tvivl om. Men hun var hård, rigtig hård. Og hun tænkte ikke rigtig før hun talte. Men fair nok, vi skal jo lære noget og det skal være pengene værd.

Men noget hun også sagde var, at jeg skulle skaffe mig en springsadel. Hvilket jo bliver nogle tusind oveni, og det har jeg ikke. Min mor har tilbudt at hvis jeg vil ofre både min jule og fødselsdags gave fra både, mor og far og mormor og morfar, vi hun godt give mig en brugt sadel. Det har jeg takket ja til, da jeg jo åbenlyst får brug for en springsadel, med de ambitioner jeg har. Men nu har jeg så svært ved at finde en sadel, i vores område. Og jeg er syg i dag så jeg kan ikke en gang cykle i brugt rideudstyr i dag og spørge der. Og det er stressende, for vi skal til undervisning igen onsdag.

Den sadel jeg har nu, glider til venstre. Vi HAR haft en sadelmager ude, som påstår at han mangler muskler i venstre side og det er grunden. Jeg har lånt min dressurundervisers pads, til at ligge under, og det hjælper super godt - bare ikke hvis jeg stiger op fra jorden. Jeg faldt tilfældigvis af, (til springundervisning) og skulle op, og efter det begyndte hun også at kommentere på de der pads. Hvilket irriterede mig sindsygt, for de har hjulpet alle andre tidspunkter.

En anden ting er at jeg skal have taget ryttermærker før jeg kan komme til noget som helst stævne. Og jeg spørger alt og alle i mit område. Det er bare umuligt at finde et sted og få taget ryttermærker.

Og at min pony jo er jagthest og bliver MEGET glad når vi er på tur med andre, nærmest ustylig. Han er før blevet redet med treringsbid til jagt, og det vil jeg også skulle. (Bemærk, til Jagt, kun). Så det skal også trænes.

Æv, hvor jeg stresser.

Jeg ved det er luksusproblemer jeg har, så ingen kommentarer på det tak. Men det har overrasket mig hvor meget min pony kan, og jeg ville elsker at kunne komme ud til jagt. Han elsker også jagt, så det ville være fantastisk at lade ham komme til det.

HELDIGVIS! Er min veninde også jagt og military rytter, så hun kan hjælpe mig, hun er 15. Og hun kender et sted man kan leje trailer billigt, og hendes far kan højst sandsynligt køre os, så hun er en kæmpe hjælp! Tak Mie, hvis du læser det her!

Måtte ud med det, undskyld det blev langt....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æv hvor jeg stresser :(
  • #1   8. nov 2013 Forstår udmærket godt alt det bøvl. smiley

Jeg håber min far kan køre med dem!! smiley

• #2   8. nov 2013 Jeg vil bare lige sige ro på smiley

Der er jo ingen der siger at du SKAL have ny springsaddel lige NU! Hold øjne og øre åbne, der kommer aldrig noget godt ud af at stresse, slet ikke når man skal vælge sadel.
    Nu ved jeg ikke hvornår jagt og military stævner ligger på ordet, men tænker ikke der kommer mange de næste måneder? Så fokuser på jeres træning, og få opbygget hans manglende muskler her hen over vintren, samt en mase balance øvelser til jer begge to, så i er top tunede til stævnebanerne næste år smiley

I øvrigt super seje forældre du har, der sådan bakker dig op i din hobby smiley

• #3   8. nov 2013 Mange tak (:
    Mine forældre er super dejlige!
    De støtter rigtig meget og betaler alt. Men de har også den holdning at hele familien ikke skal bruge hele livet på heste, hvilket jo er helt fair :o)

• #4   8. nov 2013 Du har ikke mulighed for en ny underviser, synes faktisk det lyder til at din stres kommer fra din underviser

Kommentér på:
Æv hvor jeg stresser :(

Annonce