583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hest og mørke Hest og mørke

Hej smiley
Jeg har part på en fjordhest, og han kan virkelig være strid!

Jeg har så spurgt en veninde til råds, og vi blev så enige om at jeg vil prøve at få et bånd mellem os inden jeg ville begynde med den egentlige træning.
(et udpluk at samtalen:)
Hun spurgte mig så om hun måtte komme med derover på et tidspunkt, og måske longere ham. Jamen det kan hun jo godt, men det vil ikke kunne blive i hverdagen fordi det er mørkt når vi ville komme derover. Det var hun da ligeglad med, man kan da sagtens longere i mørke...

Kan man det? og er det smart?

Hun blære sig med at hun har tilredet flere heste, og har hvert fald longeret i mørke mange gange. Problemet her er bare at der ikke er lys på banen eller vores træne fold...

Så jeg spørger nu HG til råds. Skal jeg svare hende igen og sige fra, eller skal jeg lade hende få det nederlag og lade hende longere?

Skal lige siges at ejeren af ham lader os, mig og en der rider den anden hest, bestemme hvad vi gør med hestene, da han bare gerne vil have dem trænet, så de ikke bliver forfangen eller lign.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest og mørke
  • #1   5. nov 2013 Tja man lam da godt men kan ikke se hvorfor man skulle gøre det. Sys nu det er en ret dårlig ide og begynde og træne dn hest i mørke. Hesten kan blive mere bange for forskellige ting

• #2   5. nov 2013 Har nemlig prøvet at forklare hende at han er en helt anden hest lige så snart man bare skal trække ham, når det er ved at blive mørkt... Hun gider ikke lytte, det er så det der er mit problem ang. hende hvert fald...

• #4   5. nov 2013 Jeg rider tit i mørke på min pony, fordi jeg ikke kan nå det inden.... Men det komm er jo nok an på den enkelte hest om man skal gøre det eller ej......
    Jeg synes at hvis du mener det er en dårlig ide så skal du bare sige nej... Hun kan jo ikke bare bestemme hvordan det skal gøres smiley

• #5   5. nov 2013 Heste er ret gode til at se i mørke. Kan ikke se det store problem, kun hvis du ikke vil/tør smiley

• #6   5. nov 2013 I og med at longering er tænk til at DU skal kunne se hesten, dens bevægelser og lave en masse fine korrektioner, så giver det NUL mening af longere i mørke.

Hesten kan sagtens se, men du kan ikke se den ordentligt og derfor ikke se hvor du skal sætte ind med ændringer og signaler.

• #7   5. nov 2013 kan nu heller ikke se meningen med at longere i mørke hvis det er fordi du har problemer med hesten skulle i jo gerne kunne se hvad i laver så du kunne lærer noget at det hvilket jeg ville mene var svært i mørke. ville personligt ikke gøre det med min hest

• #8   5. nov 2013 Tror ikke mørke påvirker hesten på den måde... Jeg har lavet adskillige ting med min pony i mørke - hun er ret ligeglad... Har endda redet i skoven i mørke..
    Men som en anden skriver, så er der vigtigt at kunne se, hvad man laver, når man longwrer.
    Hvis jeg var dig, og ejer ville lade veninden længere hesten, så havde jeg sagt ja. Specielt fordi det lyder som om, at du synes, at hun er lidt kæphøj...

• #9   5. nov 2013 Jeg har tit sent fri. Bor nede mod Nyborg i en lille by der hedder Ullerslev, og går i skole i odense. Har dermed 1-1,5 time med bus for at komme hjem. Hvis jeg så skal ud til hesten er det så en halv time på knallert. I går f.eks. var jeg først hjemme klokken 6, og der er det ved at blive halv mørkt...
    Jeg har ikke noget i mod at ride i mørke selv. Men vil gerne kende ham ordentlig først da han smed mig af 2. gang jeg var oppe på ham, og endte med store smerter i ryggen og en halv slem hjernerystelse.
    Hun er MEGET kæphøj. I går var vi ude på skolens heste, bare for at motionere dem lidt da de ikke bliver brugt så tit. Hun mente at man ikke kunne ride i gemacher. Men fik hende lokket til det alligevel. Hun "turde" ikke trave, for hvad nu hvis hun faldt af? Hun lignede også en der aldrig havde redet før smiley
    Har gået meget i dag og tænkt at hun bare skal have lov, i håb om at fortryder

Kommentér på:
Hest og mørke

Annonce