Hest og mørke Hest og mørke
Hej
Jeg har part på en fjordhest, og han kan virkelig være strid!
Jeg har så spurgt en veninde til råds, og vi blev så enige om at jeg vil prøve at få et bånd mellem os inden jeg ville begynde med den egentlige træning.
(et udpluk at samtalen:)
Hun spurgte mig så om hun måtte komme med derover på et tidspunkt, og måske longere ham. Jamen det kan hun jo godt, men det vil ikke kunne blive i hverdagen fordi det er mørkt når vi ville komme derover. Det var hun da ligeglad med, man kan da sagtens longere i mørke...
Kan man det? og er det smart?
Hun blære sig med at hun har tilredet flere heste, og har hvert fald longeret i mørke mange gange. Problemet her er bare at der ikke er lys på banen eller vores træne fold...
Så jeg spørger nu HG til råds. Skal jeg svare hende igen og sige fra, eller skal jeg lade hende få det nederlag og lade hende longere?
Skal lige siges at ejeren af ham lader os, mig og en der rider den anden hest, bestemme hvad vi gør med hestene, da han bare gerne vil have dem trænet, så de ikke bliver forfangen eller lign.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.256
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 165
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 179
Jeg synes at hvis du mener det er en dårlig ide så skal du bare sige nej... Hun kan jo ikke bare bestemme hvordan det skal gøres
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 118 Svar: 558
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.069
Hesten kan sagtens se, men du kan ikke se den ordentligt og derfor ikke se hvor du skal sætte ind med ændringer og signaler.
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 446
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
Men som en anden skriver, så er der vigtigt at kunne se, hvad man laver, når man longwrer.
Hvis jeg var dig, og ejer ville lade veninden længere hesten, så havde jeg sagt ja. Specielt fordi det lyder som om, at du synes, at hun er lidt kæphøj...
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 165
Jeg har ikke noget i mod at ride i mørke selv. Men vil gerne kende ham ordentlig først da han smed mig af 2. gang jeg var oppe på ham, og endte med store smerter i ryggen og en halv slem hjernerystelse.
Hun er MEGET kæphøj. I går var vi ude på skolens heste, bare for at motionere dem lidt da de ikke bliver brugt så tit. Hun mente at man ikke kunne ride i gemacher. Men fik hende lokket til det alligevel. Hun "turde" ikke trave, for hvad nu hvis hun faldt af? Hun lignede også en der aldrig havde redet før
Har gået meget i dag og tænkt at hun bare skal have lov, i håb om at fortryder
Hest og mørke