{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Hente hest i mørke {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri
Kom til at tænke på en episode jeg var ude for med min hest for ikke særlig længe siden. Han var efterladt ude på folden til natten som han ellers normalt skal ind at stå i boks. Det var ikke noget jeg havde fået besked om så jeg kom i god tro om at min hest stod i sin boks en aften i januar, men han stod altså ude på en stor fold med nogle andre heste. Ergo måtte jeg ud at finde ham og hente ham ind da han er vant til at komme ind og derfor selvfølgelig ikke skal tage en nat ude når frostgraderne også var begyndt at vise sig.

Folden ligger et godt stykke væk, først skal jeg gå ned ad en større vej og efter et stykke ned ad en landevej. Jeg havde så min partner med så var da ikke alene, men vi leder med lys og lygte (så meget som en mobiltelefon nu kan lyse) efter lysende øjne da det er en stor fold de går på, men efter noget tid fandt vi dem. Jeg sørgede for at lade Faustino høre min stemme og gik langsomt hen mod ham og flokken. Først blev de forskrækket og placerede sig anderledes men efterfølgende kom han selv hen mod mig. Jeg fik en grime på ham og så begyndte næste udfrodring: At trække ham væk fra flokken i mørket. De første meter var han lidt betænksom og ville ikke rigtig med, men bag efter gik han fint med da vi lyste for ham. Ud af folden kom vi og begav os ud på landevejen hvor han gik fint uden at tøve og fortsatte ud på den store vej hvor der heldigvis ikke kom nogle biler - her gik han også uden at tøve.

Har I nogensinde prøvet at hente jeres hest på folden i bælgrarende mørke og hvordan gik det?

Fik bag efter fortalt af udlejer at det ikke er første gang han er efterladt ude om natten. Øv når man betaler for at den bliver lukket ud og ind!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hente hest i mørke
Kommentér på:
Hente hest i mørke

Annonce