2. maj 2009 Følger: 144 Følgere: 145 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 51
Seneskedehindebetændelse {{forumTopicSubject}}
Jeg har for tre uger siden smidt mine krykker, fordi jeg havde seneskedehindebetændelse i min højre fod.
Tre dage efter at jeg var fit for fight, blev Cracker så urengående - ikke halt, men urengående! Vi kontaktede Michael fra Højgaard, og fik besked på at han havde fået en overbelastning / seneskedehindebetændelse, og at han skulle stå stille til hævelsen faldt.. Ugen efter tog vi ned til vores vidunderlige kiropraktor i haderslev, hvorefter hun sagde at hun ville vente med at ride på ham til der var gået 6 uger, og hævelsen var faldet. På tirsdag den 05-11-2013 har han stået i 5 uger, og hævelsen er stadig ikke helt væk...
Jeg ringer til dyrlægen og kiropraktoren på mandag
Jeg håber at nogle af jer dejlige HG´ere kan hjælpe mig
- Har i haft en hest med seneskedehindebetændelse eller ved i lige hvad jeg skal gøre af min lille baby?
Hilsen en forvirret hesteejer...
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Synes det lyder ukorrekt.
Jeg har selv haft seneskedehindebetændelse siden jeg var 15 år.
Konsulter en anden dyrlæge
maj 2009
Følger: 144 Følgere: 145 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 51
En seneskedehindebetændelse behøver ikke at være kronisk, da det hyppigst kommer af en overbelastning eller et vrid...
Har du et forslag til en anden dyrlæge?
- Michael fra Højgaard arbejder med hesteben over 80% af hans arbejdstid, så han burde have styr på tingene omkring hestens ben - Er selvfølgelig villig til at prøve alt for at få min baby i orden igen
jul 2006
Følger: 177 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 330 Svar: 2.555
Jeg har selv vøret igennem det forløb med min vallak
I maj 2012 blev han pludselig meget halt efter et stævne.. Han blev sendt til Faxe hvor en scanning viste seneskedehindebetændelse efter en overbelastning af en allerede irritere seneskedehinde... Ham blev behandlet med binyrebarkhormon plus noget andet ..
Han stod stille fra maj til juli-august hvor han så stille måtte begynde genoptræning først skridt 10 min så 15 min osv op til 45 min iløbet af knap 1 mdr efterfølgende skridt 10 min trav 1min, skridt 10min i en uge og derefter sætte op med plus 1 min trav pr uge til vi var oppe på 5 min derefter så småt med gsloppen osv
Han er nu oppe og starte LC i springning
jun 2008
Følger: 61 Følgere: 54 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 101
Derefter måtte han komme på fold igen. Jeg syntes ikke hævelsen var helt væk, og valgte derfor stadig kun at skridte i et par uger ekstra med dyrlægens anbefaling. Men efter dette begyndte jeg bare at genoptræne igen, hvor jeg travede i 5 minutter osv.
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 459
TS: God bedring med din hest har desværre ingen erfaringer på den front
Seneskedehindebetændelse