{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.861 visninger | Oprettet:

Ungdomskort - hvordan funker det helt? {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens! Jeg håber I med ungdomskort kan jeg hjælpe mig.

Det er sådan at jeg har et ungdomskort - men den ser ud som et buskort engang gjorde - altså IKKE som et rejsekort.. Er der forskel? Det gør jo det samme?

Og så kan jeg læse mig frem til at det koster børnetakst at rejse i tog tværs over landet, samt de andre busregioner. Er det helt korrekt forstået at jeg med mit buskort som jeg betaler 1000 kr for, for 3 måneder og kan rejse frit i hele nordjylland med bus - også kan rejse frit i tog med mit kort i hele nordjylland? Og jeg også kan rejse til kbh til det halve af voksenpris med mit kort?

I så fald - hvad gør man når man bestiller over nettet f.eks og gerne vil have det med mit ungdomskort? Eller i kiosken - smider man den bare på bordet og viser? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ungdomskort - hvordan funker det helt?
  • #1   30. sep 2013 Du kan rejse med tog, de steder du også kan rejse med bus til gratis smiley

f.eks. jeg bor i midtjylland .. Lem, og kan rejse til Herning gratis, både med bus og tog smiley jeg kan også rejse til Holstebro gratis, både med bus og tog smiley

Du kan vist også få rabatter, men har du overvejet at tjekke hjemmesiden og læse lidt om det? smiley

• #2   30. sep 2013 Jeg tror egentlig bare du skal vise dit kort, og så får du rabat smiley men du må ikke hænge mig op på det smiley ellers spørg når du kommer hen i kiosken på banegården smiley

• #3   30. sep 2013 Som Lene skriver smiley
    Du kan på hjemmesiden se hvor langt du kan kører gratis, og der kan du nok os læse om hvilken rabat du kan få.

• #4   30. sep 2013 Jeg bor i vestsjælland, og rejser frit med mit ungdomskort i hele vestsjælland. hvis jeg skal til jylland, fyn, københavn osv. så går jeg i kiosken, viser mit kort også får jeg en ung eller en børne billet. SKal jeg købe i automat, køber jeg en børnebillet.

• #5   30. sep 2013 Åååårh hvor skønt - det bliver gratis at komme op og besøge brormand smiley

Og ENDNU mere nice hvis det er korrekt forstået med det gælder til kbh også med halvpris - så lææææækkert... 404 kr er trodsalt riiiimelig meget at spare når jeg "kun" skal være der i 8 timer smiley

• #6   30. sep 2013 Når du skal bestille en togtur fra fx Herning til KBH over nettet (på dsb's hjemmside) skal du taste ind at du rejser med wildcard, så får du rabat. Du skal så under legitimation vælge ungdomskort.
    Jeg har rejst meget mellem Roskilde og Esbjerg, og vi var nemlig i tvivl, så vi ringede ind og fik det forklaret sådan. Og det har også bare været det. smiley

• #7   30. sep 2013 Okay - så når det bare er automat så køber man en børnebillet/ungbillet og viser sit kort i toget? smiley

FUCK HVOR LÆKKERT

Taaaak for svar folkens! Har nemlig forsøgt at kontakte ungdomskort.dk et par gange, men de svarer ikke smiley

• #8   30. sep 2013 hej
    der står på dit kort hvilke zoner du rejser gratis og det er temmelig mange og som lene siger der står en masse på hjemmesiden smiley

• #9   30. sep 2013 Men jeg kan så se på både billeder og derinde at et ungdomskort ser ud som et rejsekort - altså sådan et lille kort.. Nogen der kan forklare hvorfor jeg får det som et "bus"kort med papir? smiley Er det fordi jeg ikke vælger at betale over nettet med det samme eller?

• #10   30. sep 2013 Et ungdomskort er lavet af det samme som fx dankort og rejsekort, det er så nemt lige at have med. Jeg ville være ked af at skulle have det i papirsform. smiley

• #11   30. sep 2013 Jeg har også "buskort" formen, og ikke dankort formen, det kan jeg dog ikke forklare hvorfor smiley

• #12   30. sep 2013 Nu har Jeg så tilgengæld et spørgsmål, hvis jeg nu skal til Århus, og ikke kan købe billet over nettet, så kan jeg jo køre uden billet til herning, men hvordan skal jeg få billet fra herning til Århus? uden at stå af toget? nogen der kan forklare dette?

• #13   30. sep 2013 jeg skulle på et tidspunkt til randers, der skulle jeg give 322 kr. for at komme fra hovedbanegården til randers smiley Jeg synes det er rigtig nemt efter jeg har fået det, men synes informationen omkring det var meget dårlig inde på deres hjemmeside smiley også synes jeg det er fedt at jeg kan rejse hvorhen jeg vil i mit område (det er pænt stort). Hvis du skal fra jylland-københavn, så køb billetten inde på deres hjemmeside så kan du også selv printe din billet ud smiley Så skal du bare vælge wundercard, og senere vælger du så hvad du vil vælge som bevis - altså wundercard, ungdomskort o.s.v smiley

• #14   30. sep 2013 lene f: prøv at ring til dem der har ungdomskort eller dsb, tror de ved det smiley ringede ind til dsb dengang jeg skulle til jylland, for vidste ikke hvad jeg skulle gøre for at få prisen billigere smiley

• #15   30. sep 2013 Super, det tror jeg, jeg gør smiley

Kommentér på:
Ungdomskort - hvordan funker det helt?

Annonce