{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Kaster op - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Igår fik jeg det skidt da jeg rejste mig fra min seng. Fik kvalme og ondt i maven, jeg gik ned til mine forældre efter en time og brækkede mig hele natten og til sidst gjorde det så ondt i maven fordi jeg kun kastede spyt op. Halv fem i morges fik jeg en sodavand som jeg knap nåede at få nogle slurker ned af før den var oppe igen. Jeg har drukket et glas vand og en halv flaske citrus vand som røg op igen, jeg har også kraftig diarré der næsten ikke kan styres. HJÆLP MIG!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster op - hjælp!
  • #1   26. sep 2013 Revet æble med kartoffelmel er godt.
    Og så skal du have styr på salt/sukker balancen igen, så drik saftevand, gerne med ekstra sukker, og sørg for også at få salt.
    På apoteket kan du købe immodium plus, som er godt mod diarre.
    God bedring!

• #2   26. sep 2013 uha det bare det værste smiley men fantasitsk slankekur, ej spøj til side..

gør som E.B.P siger og så det bare at blive liggende i sengen eller siddende på toilettet og så kan jeg ellers kun sige rigtig god bedring!

• #3   26. sep 2013 Coca cola og popcorn smiley

Som E.B.P skriver er det vigtigt at du får sukker-salt balancen op igen

Hvis du har elektrolytter til hesten kan de måske tage noget af det, ej det ved jeg ikke om man skal prøve på smiley

• #4   26. sep 2013 toastbrød... og selvom du ingen væske har i maven skal du virkelig holde igen... men en skive tørt hvidt brød (toastbrød) og en mundfuld vand... og smame igen efter 10-15 minutter... jo mere væske du får hurtigt ned jo større chance for at det kommer op... mængden af væske skal øges gradvist... ang diarre... PAS... når du får lidt mad ned kan det være det går i sig selv?

• #5   26. sep 2013 ja du kan også bruge cola istedet for vand... det der er vigtigt er at du får noget ned der kan "holde" på væsken...

toastbrøddet er et godt bud, da det ikek kradser når hvis det skal op igen...

• #6   26. sep 2013 Ja det er rigtigt hvad Hedegaarden skriver mht. brødet smiley men jeg ville nok bruge cola da du skal have det sukker og salt der smiley

• #7   26. sep 2013 Sodavand og juise er det bedste og drikke eller evt saftvand da der er meget sukker i sådan du ikke bliver mere dårlig..

men siger banan også er godt for maven..

Men altså det nok bare en virus måske noget dårligt mad du har spise eller en simpelt virus..

Du skal bare sørger for at drikke vand med sukker i.. altså sodavand, juise og saftevand.. det faktisk det vigtigste så du ikke dehyrerer især nå du har diare også..

Drik selvom du brækker det op igen fordi den krop når at opdage en del af væsken selvom du brækker det op 5-10 min senere.. det virkelig vigtigt. mad er knapt så vigtigst

• #8   26. sep 2013 det er helt alm. mave onde der er i omløb, du burde have det bedre imorgen. bliv for gudsskyld hjemme det smitter som bare pokker. god bedring

• #9   26. sep 2013 Lyder som en god omgang roskildesyge. Det vigtig ar drikke godt med væske da du kan dehydrere ellers af opkast og diarré. Og eller tørt brød og æble. Der rigtig seson for det lige nu så giv det et par dage

• #10   26. sep 2013 Drik cola og en blanding af danskvand og æblejuice(sidstnævnte var anbefaling fra læge) At spise anbefaler jeg hvidt toastbrød med banan på da toastbrødet og bananen binder sig til maven og Lægen anbefalte blåbærmarmelade på ristet toast. Dette har hjulpet mig i alle år så måske det kan hjælpe dig smiley God bedring og godt det ikke er mig da jeg bliver patetisk ynkelig når jeg brækker mig smiley

• #11   26. sep 2013 Har også prøvet at jeg hverken kunne spise eller drikke uden at kaste det op igen : ( Der var ikke andet at gøre end at lave være med at spise hele dagen, og så håbe på at være frisk dagen efter smiley

• #12   26. sep 2013 Ps - Spis små stykker ad gangen og drik små slurke, og ikke ret meget ad gangen. Spis et lille stykke, tag en lille slurk og vent 15 min og gør det samme igen...Ved det er svært især når man bare er så sindsygt tørstig men gør man ikke kommer det op igen.... smiley

• #13   26. sep 2013 Jeg kan holde væske i mig nu, altså saftevand men har det rigtigt skidt når jeg rejser mig, jeg har meget kvalme, ondt i maven og kan ik spise.:(

• #14   26. sep 2013 Man kan godt have det et par dage.. Min datter havde det næsten en hel uge før det begyndte og få i sig selv. =) derfra jeg ved de ting jeg skiver har prøvet det og snakket med lægen om hvad man gør og hvad som er vigtigt =) så jah under dynene i sengen eller på sofaen med en spand i nærheden også ellers bare lig og hyg.. og drik hvad du kan få ned af saftevand =)

Kommentér på:
Kaster op - hjælp!

Annonce