Skole opgave - læserbrev. Skole opgave - læserbrev.
Hej!
Jeg skal skrive et læserbrev i skolen, som en opgave. Og jeg har valgt at skrive om ''Er det synd at have vilde dyr i cirkus, og Zoologiske haver''.
Jeg har skrevet noget, men jeg synes der mangler noget. Håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg mangler..
Jeg ved godt der er mange komma fejl, men jeg skal bruge mere tid til at rette det, og det magter jeg virelig ikke lige nu. Derfor får i det bare sådan her.
Er det synd at have vilde dyr i cirkus og zoologiske haver?
Hvad er meningen med cirkus enlig? At se udlandske kvinder og mænd lege rundt med en elefant, som om det var en gummibold? At tage en elefant ud af sin ''virkelig liv'' på en savanne, for at lave kunster for tilskuer som har betalt penge for at se en elefant neje? Eller en løve der kan hoppe igennem en ring af ild? Det er så latterligt. En elefant, løve, leopart og tiger høre til i Afrika, ikke i et cirkus. Jeg synes at det er synd. Synd for de dyr som burde leve andre steder end et omrejsende cirkus.
Der imod, hvis de har en løve med i cirkusset, hvis den har lyst bider den bare dit ben af. Jeg mener, hvem gider løbe rundt med en løve der har så store tænder, at hvis den vil bider den bare din hånd, dit ben, eller hvad den nu lige var lyst til, af.
Så forstår jeg heller ikke hvordan menneskerne, tør ride på en elefant? Jeg mener de er jo enormt store ikke?
Men i zoologiske haver, synes jeg ikke er synd. Altså, dyrene bliver jo ikke ''udryddet'' fx hvis en hvid løve har fået to han hvide han løver, bliver de sendt ud i hver deres Zoo, også bliver genet jo sendt videre.
Også har de ligesom sådan en ''savanne'' til zebraerne, giraffer, og hvad de nu ellers har der. Løverne, tigerne og alle de rovdyr, får stadig kød. Der synes jeg ikke det er synd.
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 388
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 18 Heste: 3 Svar: 49
Lav noget andet en times tid, og giv dig derefter til at læse den igennem med evt. din dansklæres øjne. Det gør det nemmere at finde de sætninger der er formuleret for kringlet.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Du kan ikke skrive "det er så latterligt".... Det passer ligesom ikke ind i et læserbrev, og virker meget barnligt
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
du kan evt skrive nogle spørgsmål ned først og derefter besvare dem i dit læserbrev
Skole opgave - læserbrev.