{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Canon 1100D FÅR STRESS!! {{forumTopicSubject}}

Har for ca et år siden købte jeg for mine konfi penge, et spejlrefleks kamera. Et canon 1100D
Jeg ELSKEDE det. Det virkede perfekt til det det skulle bruges til, nemlig til at tage spring billeder. Den gjorde det 100% skarpt. Og hver et støvfnug kunne ses. Super godt. Men her lidt før vinter, begyndte det bare at fucke! Fuldstændig sløret og uklart. Det er ENORM forskel, det helt vildt. Folk siger hele tiden det handler om at indstille osv. Men før indstilede jeg aldrig, den var der bare. Jeg har så prøvet at trygge på alting.. intet mangler, men det virker stadig ikke..

Jeg har været inde i butikken for måske 5 måneder siden og sige at det ikke fungere, det trykkede lidt på det og sagde bare " nu skulle den gerne være der" .. men det virkede stadig ikke..

Søger virkelig hjælp! Da jeg VIRKELIG har brug for at tage billeder, jeg er typen som skal have ALT mine dyr gør, dokomenteret. Og er SÅ træt at at jeg ikke rigtig kan få nogen finde billeder med min nye hest.. org. Håber en eller anden kan hjælpe! smiley

- Hilsen, pige i nød smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canon 1100D FÅR STRESS!!
  • #1   20. sep 2013 Kan det tænkes at kameraet skal til rensning?

• #2   20. sep 2013
    Måske det handler om at de autoindstillinger kameraet har, passer godt til sommer men elendigt til vinter?

• #3   20. sep 2013 Hvilken slag objectiv har du? Det er den du indstiller skarpheden på. Ikke kammeraet. Er der stabilisator på? Er den kommet på MF (manuel focus) eller er den på AF (Automatic focus)?

• #4   20. sep 2013 Jeg ville sende det ind til rens..
    Har du købt kameraet fra nyt? Så var der måske en rens med i prisen? smiley

• #5   20. sep 2013 rensning ? Mener du at skærmen skal pusses eller hvordan? For mangler faktisk råd til hvad er bedst at rense linsen med. Ikke fordi den er mega fedtet men den er lidt, og jeg er pænt pivet med det smiley

Kan du uddybe krikken? smiley

• #6   20. sep 2013 Det er stadig ikke kun dit kamera. Det er også dit objektiv/Linse. Det er den som i sidste ende afgør hvor hurtigt dit kamera kan virke. Hvis den ikke får lys nok, så bliver det langsomt, uanset om kameraet står til at kunne tage 1/4000. Eller hvor meget et 1100 kan tage.

Så som Krikken skriver, så er der mindre lys om vinteren, lig langsommere kamera, med mindre du har et lysfølsomt objektiv/linse.

• #7   20. sep 2013 Jeg mener også at det "indre" i kameraet skal renses!

http://www.computerworld.dk/art/10282/saadan-renses-det-snavsede-kamera

• #8   20. sep 2013 Du bør overveje at få et filter at sætte på din linse. Så skåner du glasset. Det er også billigere at få et nyt filter, frem for at skal skifte en linse pga. ridser i glasset.

For rensning bruger du en fiberklud og rensevæske købt hos en fotohandler. Det giver ikke film på glasset.

Ikke noget med at prøve at rense spejlet i selve kameraet. Det skal en fotohandler gøre, hvis det skulle være nødvendigt. Spejlet er sart og må ikke berøres. Har dog ikke fået mit renset, og det er 5 år gl.nu. Still going strong. smiley

• #9   20. sep 2013 hmm er simpelthen ikke så klog på alt det der. Så hvis i skriver noget, bliver i nød til lige at forklare. Så ville det var pishamrende skønt! smiley
    Hvordan kan man vide hvilket objektiv der skal til så?
    Forstår ikke hvorfor det så virkede før..
    Er virkelig virkelig .. virkelig træt af det her. Fuck ..

• #10   20. sep 2013 Det handler vil bare om at der ikke er nok lys, og kameraet ikke kan følge med, hvad sætter du indstiller du det på? (:

• #11   20. sep 2013 altså har den på sports funktion ? smiley

• #13   20. sep 2013 Sportsfunktionen fungerer ikke altid lige optimalt, du skal tænke på hvor lyst det er og hvor du tager billeder henne. Kameraet tilpasser altså ikke sig selv 100 %, du må selv gøre noget smiley

Men hvad med at se den DVD der fulgte med? (hvis du da har købt kamera + startpakke)

• #14   20. sep 2013 Oppe ved "kikhullet" sidder der sådan et meget lille tandhjul. Jeg skulle engang se hvad der var, så jeg drejede den, og det blev mega uskarpt! Prøv evt. at pil ved den? smiley

• #15   20. sep 2013 haha, desværre sandt smiley

Prøver lige..

• #16   20. sep 2013 Kan kun anbefale at tage et kursus via AOF f.eks. Jeg lærte SÅ meget på sådan et. Ud over kammeraet, de bedste 450,- kr. for 3 x 3 timers undervisning i hvad mit kamera kan. Tjeck hvad I har i jeres område. smiley

Jeg er desværre en af dem, der skal enten lære ved at gøre det eller se det fysisk. DVD og manual... Puhha! Men jo, det kan bruges. smiley

Ang. din linse (som hedder et objektiv), så tjek om der noget sted på den, er en knap man kan flytte fra enten AF eller MF. Den skal helst stå på AF, da den så selv hjælper med at stille skarpt. smiley

Når den står på automatisk sport, så tager den gode billeder i stærkt lys, som om sommeren. Men når lyset bliver mindre stærkt, får den svært ved at følge med.

Personligt tager jeg næsten aldrig billeder om vinteren, da mit kamera og Objektiv, ikke er lysfølsomt nok. Der skal lys til at give gode billeder. Og lys fra almindelige lamper, er desværre ikke nok. Med mindre man er kæreste med en lysmand, som kan sætte spot op. Hæhæ smiley

Kommentér på:
Canon 1100D FÅR STRESS!!

Annonce