{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

det at forlade det hele {{forumTopicSubject}}

Ja har bare brug for at få det ud

I løbet af 2014 flytter sønniken og jeg til Als da vi flytter sammen med min kæreste.(endeligt tidspunkt er endnu ikke bestemt) men flytter fra Vestjylland til Als.
er så begyndt at spekulere lidt, selvom jeg ikke har vildt mange venner her oppe ja så kender jeg jo slet ingen på Als, kender ingen heste, ingen skydning ja pludselig tænker man bare SHIT jeg står jo der uden netværk, kender ingen =S
her oppe rider jeg jo to steder og sider i bestyrelsen til skytte foreningen. kender ingen steder på Als hvor der er islændere, islænder undervisning, ingen venner ingen veninder...
kæresten kan ikke flytte her op da han har sin familie, venner, netværk, arbejde osv der nede og ja jeg vil jo gerne men åååh pludselig kommer der sådan en fortabt føelse over mig.
hvad gør man der?
andre må jo også have prøvet det??

gode råd søges så det hele ikke ser så sort ud

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det at forlade det hele
  • #1   19. sep 2013 det æ bar mæ å søch fin en goj rieskoel å så astaj smiley

• #2   19. sep 2013 Du kommer bare her ned smiley
    Vi er flinke mennesker, og mon ikke du hurtigt finder et nyt netværk smiley

I nordborg har vi både heste og en skytte forening smiley

Og mangler du en at "kende" inden du flytter, så kan du finde mig på fjæsen smiley Elin Berggren

Als er et dejligt sted at bo smiley

• #3   19. sep 2013 det er æt så nem do æ ka e´t fin æ islænde rieskoel elle æ stutteri hvo´ æ ka få undervejsning =P (haha dårligt sdr jysk.dk)

• #4   19. sep 2013 Jeg er også tilflytter til Als, og ved godt nok hverken hvor der er islændere eller skydning. Men folk har generelt været utrolig søde og imødekommende hernede smiley

• #5   19. sep 2013 Elin æ ka it hitte dæ o facebook der er manne Elin Berggren der ??? =S æ tror det bliver å syd Als æ man ve bo, men Als er vel it så stor?

• #6   19. sep 2013 hedder Line Rahbek på facebook

• #7   19. sep 2013 Als er mega stor smiley især hvis du spør alsingerne *GG*
    Os fra nord als, kommer sjældent til syd als og omvendt *GG*

er vi virkelig så mange Elin Berggren´er der inde smiley

• #8   19. sep 2013 hihi jeg fandt dig =)
    mon ikke bilen er ligeglad med hvor jeg køre hen og er social ??
    troede man kunne cykle fra den ene ende til den anden =P

• #9   19. sep 2013 Den som bærer viljen i hjertet er intet umuligt..... har jeg hørt.

nu bor jeg ikke i Sønderjylland, men har erfaring med folk der nede fra og de var super søde og meget imødekommende.

jeg flyttede for 15 år siden, fra Roskilde området til Jylland, startede med et år lidt syd for Haderslev og flyttede her efter op mellem Randers og Viborg. jeg forlod øh "venner" , familie alt jeg kender på Sjælland og flyttede alene til Jylland.
    følte mig i starten som palle alene i verden, men meget hurtigt kom jeg ind i lokal samfundet og er rigtig glad for at bo i Jylland.

nu har jeg mødt en fyr der mener vi skal flytte enten til Norge eller Sverige det er ikke lige min lyst, men hvis det ér det der bliver besluttet følger jeg med ham ud af landet, og skal så igen forlade alt jeg kender og begynde forfra.

Du kan vælge at se det som noget "farligt" og isolerer dig, eller du kan vælge at se det som en spændende ny udfordring, og søge ud blandt andre i området, og vise interesse for det lokal samfund du kommer til at leve i, og lade dig integrere.
    jeg vælger den sidste del......

held og lykke med det

• #10   19. sep 2013 ja du har nok ret =) problemet er bare jeg lider lidt af social forbi, det er blevet bedre men har stadig svært ved at møde nye mennesker bare lige sådan

• #11   19. sep 2013 jeg har det lige sådan, jeg hader at møde fremmede mennesker, jeg har det rigtig skidt bare jeg skal handle, men tror mig fobien er helt og holdent noget der sker i os selv og d kan man heldigvis arbejde med og andre kan ikke se det.

jeg kan ikke finde ud af at tage kontakt til andre mennesker, men taler de til mig så er jeg imødekommende og høflig, det kommer man langt med.

så igen skal du træffe et bevist valg, lade dig begrænse og murer dig inde eller springe ud og tage kontrol over dit liv og nyde alt det nye og spændende

hvad er det værste der kan ske???? du møder nye og dejlige mennesker, får en på opleveren???

• #12   19. sep 2013 der to lokalklubber nær grænsen der kører et ret tæt samarbejde. Søg på fb på hhv forsæti og stella. De er meget imødekommende og har gang i en del undervisning, langture osv. Jeg flyttede til Sønderjylland fra Nordsjælland for snart 7 år siden med kun et enkelt par der dengang kun var bekendte. Jeg har aldrig fortrudt.

• #13   19. sep 2013 ved jo ikke helt hvor du flytter hen, men regner med omkring 55 km til mig og Tøssen smiley

• #14   19. sep 2013 Jeg bor ikke på als men lidt uden for Rinkenæs (ja den med rapanden smiley ) du kan finde mig på fb hvis du søger på Tine bolding. Jeg er sikker på at I bliver glade for Sønderjylland

• #15   19. sep 2013 jeg har bil der nede så kilometer er jeg ligeglad med =)
    vi skal bo et sted på Als ved jeg og tja nok i nærheden af Sønderborg men en bil gør meget =)

• #16   19. sep 2013 kæresten bor der nede og ja han vil ikke væk så det er os der må flytte =)

er rigtig glad for at i giver mig en så skøn velkomst =)

• #17   19. sep 2013 Vi bor i Sønderborg lige nu, jeg kan findes under Theresa Maria Philipsen på facebook. Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men jeg har selv en datter på knap 9 måneder smiley

• #18   19. sep 2013 min søn er 4år =) men er faktisk go til at lege med alle =) han er så sød ved de små smiley

• #19   19. sep 2013 har lavet en gruppe for folk på Als og omegn her på HG så dog er det ismuler og blandinger med ismuler =)

• #20   19. sep 2013 Jeg har en der bliver 4 til november og en på 1 1/2. De skulle nok kunne lave noget dumt tøj (sønderjysk ballade)

• #21   19. sep 2013 Tine det ville da være helt super =)
    ja havde da egentlig helt glemt at han nok også gerne ville ha nogle at lave ballade med =)

Kommentér på:
det at forlade det hele

Annonce