Juhuuu.. God dag, i dag.. <3 Juhuuu.. God dag, i dag.. <3
jaaaih.. er ret glad..
har en sød lille tre års hoppe.. og vi har rykket os SÅ meget i dag..
Ridehuset er officelt ikke farligt mere! det tog 5 min med løsspring, så var det overstået.. jaaaih..
har "sprunget" 30cm på min hest i fuld skridt i dag..
og fandme så om vi ikke osse har galoperet for første gang.. vi red lidt bakker for at træne min smæk fede hest..
så satte vi i trav på vejen op, da det er lidt hårdt for hende, og bum.. så gik prinsessen selv over i galop..
så jeg nød bare turen over marken med hende..
og hun stoppede lige så fint, da jeg bad hende om det.. så amen altså.. det kan ikke være bedre..
Hun var dog ikke enige i at vi ikke skulle ride særlig meget, da hun vokser, så rider MAX 30 min og for det meste KUN i skridt..:)
så alt det der hateri, med at man ikke må ride en hest, når den vokser.. den kan I smide i min indbakke eller tie stille!
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.795
en almindelig bom på jorden er også et spring, da det kræver at hesten løfter benene højere end normalt..
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.707
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
Skriver bare min holdning til ridning af unge heste. Jeg er også af den holdning, at tre-årige ikke bør rides endnu, og da slet ikke i galop. Syntes ikke, at de er parate til det i den alder, men det må du jo selv om.
Er ikke ude på at ødelægge din dag, skriver blot min holdning til den måde du gør tingene på. Husk blot. En debat er kedelig, hvis alle har samme holdning
dec 2012
men ja.. det danske skole system fejler af og til..
og Hippie, har grønt lys fra dyrlæge OG en, der er uddannet i hestens biomekanik.
men for at chokkere har min hest løssprunget 110cm (uden for vokseperiode) vi løsspringer max. 60, når hun vokser..
og med det sagt.. kunne jeg aldrig drømme om at udsætte min hest for noget, hun ikke var klar til..
der findes to typer ryttere!
Dem der knækker sin hest og dem der leger med sin hest.
Hvis min hest viste det MINDSTE tegn på ubehag eller andet ved at jeg red hende, skal I/du ikke være et halvt sekund i tvivl om at jeg ville stoppe prompte!
Min hest er en del af min sjæl..
aug 2006
dec 2012
dec 2012
Jeg lytter MEGET til min hest, da hendes ve og vel er mere eller mindre er, mit ve og vel osse. :')
hun blir redet ca. 1 time om ugen. og det er bestemt ikke meget for en hest, der mener vi burde ride en time om dagen.
hun vil så gerne lære, og det ville være at straffe hende, hvis vi ikke red.. I skulle se hende på en stubmark..
selvom hun har været blevet forstrækket for andre dyr, så blir hun hos mig.. de fleste "ikke klare" tre års.. var SKREDET!!! og det var i fuld jord, buk og stejl..
aug 2006
dec 2012
terræn i sig selv er super godt for heste, der skal ha muskler, uden at de skal ride det store dressur.. da jeg ikke selv føler hun er klar til det.. det første års tid i tilridning af sin heste, drejer det sig netop om at ride lige ud.. og hvilket bedre sted er det end en mark? det styrker deres balance og det styrker deres muskler.. så det kan simpelthen ikke blive bedre..
Juhuuu.. God dag, i dag.. <3