365 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Juhuuu.. God dag, i dag.. <3 Juhuuu.. God dag, i dag.. <3

jaaaih.. er ret glad.. smiley
har en sød lille tre års hoppe.. smiley og vi har rykket os SÅ meget i dag..
Ridehuset er officelt ikke farligt mere! det tog 5 min med løsspring, så var det overstået.. jaaaih.. smiley
har "sprunget" 30cm på min hest i fuld skridt i dag.. smiley
og fandme så om vi ikke osse har galoperet for første gang.. smiley vi red lidt bakker for at træne min smæk fede hest.. smiley så satte vi i trav på vejen op, da det er lidt hårdt for hende, og bum.. så gik prinsessen selv over i galop.. smiley så jeg nød bare turen over marken med hende.. smiley og hun stoppede lige så fint, da jeg bad hende om det.. så amen altså.. det kan ikke være bedre.. smiley

Hun var dog ikke enige i at vi ikke skulle ride særlig meget, da hun vokser, så rider MAX 30 min og for det meste KUN i skridt..:)
så alt det der hateri, med at man ikke må ride en hest, når den vokser.. den kan I smide i min indbakke eller tie stille!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juhuuu.. God dag, i dag.. <3
  • #1   8. sep 2013 Sys' det er ret ung en hest at begynde at springe..

• #2   8. sep 2013 hun gik hen over.. -.- i skridt.. -.- og prøv dog og læs det jeg skriver.. gider ikke hate!!
    en almindelig bom på jorden er også et spring, da det kræver at hesten løfter benene højere end normalt..

• #3   8. sep 2013 Det er så lækkert med fremskridt! Kan godt forstå du er stolt og glad over din "baby" smiley .. Man bliver så "høj" og får endnu mere gåpåmod, når det hele bare kører! smiley

• #4   8. sep 2013 No hate du
    Skriver bare min holdning til ridning af unge heste. Jeg er også af den holdning, at tre-årige ikke bør rides endnu, og da slet ikke i galop. Syntes ikke, at de er parate til det i den alder, men det må du jo selv om.
    Er ikke ude på at ødelægge din dag, skriver blot min holdning til den måde du gør tingene på. Husk blot. En debat er kedelig, hvis alle har samme holdning smiley

• #6   8. sep 2013 visse mennesker, kan ikke læse åbenbart.. skriver MEGET tydeligt.. enten skal man holde sin kæft eller tage den privat!!
    men ja.. det danske skole system fejler af og til.. smiley
    og Hippie, har grønt lys fra dyrlæge OG en, der er uddannet i hestens biomekanik.

men for at chokkere har min hest løssprunget 110cm (uden for vokseperiode) vi løsspringer max. 60, når hun vokser.. smiley
    og med det sagt.. kunne jeg aldrig drømme om at udsætte min hest for noget, hun ikke var klar til..
    der findes to typer ryttere!
    Dem der knækker sin hest og dem der leger med sin hest.
    Hvis min hest viste det MINDSTE tegn på ubehag eller andet ved at jeg red hende, skal I/du ikke være et halvt sekund i tvivl om at jeg ville stoppe prompte!
    Min hest er en del af min sjæl.. smiley og aldrig vil jeg gøre hende fortræd..

• #7   8. sep 2013 Jeg kan nu altså heller ikke se et problem i, at tilride en hest når den er 3, hvis den er klar til det (hvilket det jo lyder og ser ud til, hvis man kigger på billederne). Når der så oven i købet blir taget hensyn med de 30 minutters ridning, så ser jeg da slet ikke noget galt i det smiley

• #8   8. sep 2013 og tak til jer andre, som bakker mig op.. smiley det er fedt..

• #9   8. sep 2013 And: der er flere, der har sagt at jeg er FOR forsigtig.!
    Jeg lytter MEGET til min hest, da hendes ve og vel er mere eller mindre er, mit ve og vel osse. :')
    hun blir redet ca. 1 time om ugen. og det er bestemt ikke meget for en hest, der mener vi burde ride en time om dagen. smiley
    hun vil så gerne lære, og det ville være at straffe hende, hvis vi ikke red.. I skulle se hende på en stubmark.. smiley hun elsker lyden af stubbene ramme hendes hove, og hendes ører er så langt fremme at de næsten blir til skyggeklapper..
    selvom hun har været blevet forstrækket for andre dyr, så blir hun hos mig.. de fleste "ikke klare" tre års.. var SKREDET!!! og det var i fuld jord, buk og stejl..

• #10   8. sep 2013 Det er jo sådan det skal være :). Kan sagtens følge dig, er hesten klar, jamen så er det jo bare at komme i gang. At du så tager hende med på stubmark, giver hende jo bare rutine i at komme ud, det er jo i sig selv ikke en skidt ting. Jeg synes kun det er godt, at folk siger du nærmest er for forsigt, og at du tager det "langsomt".. Dine billeder viser jo bestemt heller ikke en utilfreds hest, så du må jo gøre det helt rigtige for hende smiley

• #11   8. sep 2013 And: Tihi.. mange tak.. smiley er glad for at jeg ikke er den eneste, der ser en glad hest..
    terræn i sig selv er super godt for heste, der skal ha muskler, uden at de skal ride det store dressur.. da jeg ikke selv føler hun er klar til det.. det første års tid i tilridning af sin heste, drejer det sig netop om at ride lige ud.. og hvilket bedre sted er det end en mark? det styrker deres balance og det styrker deres muskler.. så det kan simpelthen ikke blive bedre.. smiley

Kommentér på:
Juhuuu.. God dag, i dag.. <3

Annonce