{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bøjle
  • #1   7. sep 2013 Fik bøjle på i starten af 9 klasse (alt for sent fordi kommunen ikke mente jeg var "trængende" nok til det).. dog fik jeg så desværre først tilbuddet i starten af 9 klasse ( ville langt hellere havde haft det de 2-3 år tidligere!)
    Men nu får jeg den så måske af her om 5 uger smiley

• #2   7. sep 2013 gik i 7 klasse da jeg fik bøjle og jo er rat at få rettet bisserne op men om du lige frem skal glæde dig til det vil jeg ihvertifald ikke da de er møj dumme og grimme samt gør ondt når den bliver stremmet op eller vis noget går i stykker og stikker også må man intet spise der klister

• #3   7. sep 2013 Fik på i 4-5 klasse

• #4   7. sep 2013 Jeg blev først undersøgt og fik bøjle på i 7. klasse hvor det næsten var for sent.. smiley

Diana - Arh lad hende nu glæde sig, hun skal nok finde ud af at den er træls senere og det er da bedre hun glæder sig i stedet for at blive helt depri over det^^

• #5   7. sep 2013 Ja, bøjler kan man kalde mange ting.. men der er endnu ingen der er døde af at have en på smiley

• #6   7. sep 2013 Jeg fik bøjle på to måneder før jeg fyldte 18 år smiley Meget meget sent, jeg skulle opereres og sådan noget inden, og var heller ikke færdig udvokset før.. Så må man jo vente smiley Men normalt er det vel omkring 6 klasse at man får det tjekket smiley

• #7   7. sep 2013 Jeg fik det på i 8 klasse smiley
    Det er meget individuelt hvornår man får dem på, da det jo afhænger af hvad man skal have lavet og hvor slemt det er smiley

• #8   7. sep 2013 Fik det på i slutning af 5/ starten af 6 kl. og fik den af midt i 7 klasse. smiley
    Gad ikke rigtig have den på og har/havde os den sygeste tanlæge skræk, men tænkte så på hvor flotte tænder jeg ville få når jeg blev ældre og sådan. smiley

• #9   7. sep 2013 Fik dem på i 6 klasse, jeg har stadig en støtte bøjle den dag i dag som jeg nu håber jeg snart kan få af smiley

• #10   7. sep 2013 Jeg fik bøjle på i omkring sjette, hvor jeg så fik den af i syvende. smiley

• #11   7. sep 2013 Jeg fik bøjle på for præcis et år siden, og skal ENDELIG have ALT af i oktober. Jeg er sindsygt glad for det for mine tænder er virkelig blevet flotte og har rettet sig dobbelt så hurtigt som forventet. smiley

• #12   7. sep 2013 okay,men det var mere hvis i viste hvornår man bliver tjekket;)

• #13   7. sep 2013 Jeg fik min på i starten af 7'ende, og af igen halvandet år efter. Næsten slut 8'ende.
    Savner den faktisk en gang i mellem. Blev 'glad' for den, hvis man kan sige det sådan. Og havde vænnet mig til at se mig selv med bøjle.

Det gør ondt, på nogen mere end andre. Jeg kunne ikke spise fast føde i 1 uge efter jeg havde fået den på, så ondt gjorde det, hvor ved andre kunne de stort set ikke mærke det.

Selvom jeg havde bøjle på, spiste jeg alligevel alt det jeg ikke måtte.. Jeg kan altså ikke leve uden bolcher, slikkepinde og tyggegummi 8).

Når du skriver tjekket, er det så om hvornår man bliver tjekket for hvornår man kan få bøjle eller? smiley

• #14   7. sep 2013 ja det er det

• #15   7. sep 2013 det er jo noget ens tandlæge holder øje med igennem et længere stykke tid, ikke bare noget man bliver "tjekket" for smiley

• #16   7. sep 2013 siger de så bare på et tidspunkt "du skal have bøjle på!" eller?;?

• #17   7. sep 2013 Vi blev "tjekket" i sjette klasse om det var nødvendigt..
    For mit vedkommende var det ikke.. Jeg har utrolig skæve tænder som jeg hader <i>virkelig</i> meget, men nej nej.. Det var kosmetisk, så det ville de ikke rette.. En del år senere (da jeg var 14-15 år) begyndte jeg at få problemer med min kæbe. Det kunne de ikke gøre noget ved før jeg blev 18. Da jeg så <i>endelig</i> fyldte 18, var problemet ikke længere så stort, men det generede mig stadig. Fik en bideskinne til om natten, men eftersom jeg har en meget lille mund, følte jeg at jeg var ved at blive kvalt. Lille mund + bideskinne + stor tunge = Ikke særlig nice!

De kunne de ikke forstå, og de valgte så at afbryde "processen." Jeg er virkelig ked af at jeg har så skæve tænder, og det er noget der generer mig hver evig eneste dag...

• #18   7. sep 2013 Fx. ved mig, sagde de at de begyndte at holde øje med det, da jeg bed skævt sammen, havde overbid, dybt bid og krydsbid smiley så den næste gang, så de så om det var blevet bedere, og efter noget tid, kom de frem til at det ville være bedst med bøjle, da det ikke ville kunne rykke sig så meget mere selv. smiley

• #19   7. sep 2013 Jeg fik min på i 6. klasse;-) Og går i 8. nu:/ Men skal have den af på fredag:D

• #20   7. sep 2013 skal have min skinne af på fredag!;) forvredet knæ;/

• #21   7. sep 2013 har i billeder af jeres tænder inden i fik bøjle?

• #23   7. sep 2013 Jeg var til bøjle tjek første gang i 5. klasse, mener jeg det var. Men pga. at vi flyttede kommune 2 gange ca. efter det efterfølgende år, så fik jeg første min bøjle på i midten af 7. smiley Jeg havde et kæmpe overbid og fik afvide at jeg skulle bare have bøjle på så hurtigt som muligt, da mit overbid var så stort at hvis der ikke blev gjordt noget, ville mine tænder på et tidspunkt knække over.
    Går i 9. nu og håber at være helt færdig med bøjle om i hvert fald et år (når jeg går på gymnasiet..) smiley

Man kommer ind og får taget nogle billeder og snakker med en tandlæge om mulighederne, og så er det så op til dig og dine forældre om du skal have bøjle på (hvis der er brug for det selvfølgelig). Nu har jeg haft bøjle på i 2 år og har prøvet lidt af hvert. Hvis det ikke er fordi at dine tænder sidder helt af h. til, så er det altså IKKE noget at glæde sig til og håbe på...

• #24   7. sep 2013 Jeg var til tjek i 5. klasse, der skulle jeg ikke, var så til tjek igen i 6. der mente de heller ikke jeg skulle det var kun kosmetisk for min egen skyld hvis det var og jeg ville ikke, var til tjek igen i 7. Der SKULLE JEG. Så fik den på midt feb. 8. klasse og fik den af 28. august i år. (den dag resten af skolen gik på sommerferie) så nu render jeg rundt med ganebøjle, som jeg så skal ha på i en uendelighed, men forhåbentlig kan jeg snart nøjes med at sove med den

• #25   7. sep 2013 jeg mener det var i 5 klasse jeg blev tjekket og fik den på

har så fået den af i maj 2011 (7 klasse) derefter har jeg så fået en gane bøjle og sidste tjek for den er i december 2013

så har jeg en tråd på de nederste tænder som skal sidde til jeg er mindst 25 (16 nu)

det er en laaang proces så hvis du bare tror det er 1½ år så tro om

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #26   7. sep 2013 Jeg fik den på i 5 klasse da det var meget akut!??

• #27   8. sep 2013 helena

selvf vis hun har skæve tænder skal hun da glæde sig til at få dem rettet var nu heller ikke for at skræmme livet af hende men lige frem at glæde sig til at få bøjle men der vi heldigvis meget forskellige og har være hvors skøre ting at glæde os over smiley

TS
    prøv at snakke med din tandlæge næste gang du skal til tjek men ellers skal de nok sige til vis de syns det haster men vis du selv syns de meget skæve er det bare at sige det smiley

• #28   8. sep 2013 hvad vil det koste og hvor skæve var jeres da?

• #29   8. sep 2013 3., 4. eller 5. klasse tror jeg. Sådan så mine tænder ud inden hehe smiley

profilbillede
  • #30   8. sep 2013 ok, tak!;)

• #31   8. sep 2013 Det koster ikke noget at få bøjle på. smiley

• #32   8. sep 2013 At få bøjle på er gratis så længe du er under 18^^
    Men hvis du siger nej til at få bøjle på nu men så alligvel vil når du bliver f.eks 25 så koster det dyrt..
    Hvis jeg havde sagt nej til bøjle nu havde jeg når jeg var omkring 30 fået store skader på tænder og kæbe og var blevet nødt til at få bøjle på alligevel, men for egen regning (omkring 35.000 kr ville det have kostet med alt det der skulle laves fortalte min tandlæge) smiley

• #33   8. sep 2013 okay det er da mega dyrt hvad vis man er under 18 og siger til sin tandæge at man gerne vil have bøjle,men tandlægen har sagt man ikke skal have bøjle kan man å godt få det vis man siger det til sin tandlæge?

• #34   8. sep 2013 Nej, tandlægen skal "godkende" det først.
    Jeg fik også meget sent bøjle på, og KUN fordi mine ene tand sad aaaalt for langt bag de andre - det kunne have gået grueligt galt. smiley

• #35   8. sep 2013 så skal man selv betale.

Hvis det kun er for dit udseene. man får altid kun bøjle på hvis der er mere end bare udsenet smiley ellers betaler man selv. Som sagt koster det ikke noge hvis man er under 18, med mindre du vil have klare togskinder på (hvis det er togskinder du skal have på)

• #37   8. sep 2013 tror i jeg kan få bøjle? jeg har et "lille" mellemrum mellem mine for tænder min ene kind tand vokser ind mod min tunge og min ene fortand sider bagved og den anden sider for langt fremme efter min mening og mine fortænder for neden sider også lidt skævt! puha tror det var det;) tror i jeg skal have bøjle?

• #38   8. sep 2013 Du skal kun have bøjle på hvis det har stor betydning for dine tænder. Det var det jeg fik afvide. smiley

Og mine tænder sad mildt sagt hulter til bulter. Mine fortænder sad elt fordrejet fra hinanden, og der var ikke rigtig plads til mine tænder derfor sad de indover hinanden osv osv osv. og jeg fik KUN bøjle på pga. én tand som sad for langt inde. Det så fryyyygteligt ud. Puha. smiley

• #39   8. sep 2013 hvorfor får man togskinnner?

• #40   8. sep 2013 Synes du skal spørge din tandlæge næste gang du ser hende. Hun kan helt sikkert svare på alle dine spørgsmål bedre end os. Hun er trodsalt tandlæge. smiley

• #41   8. sep 2013 ja sikkeret;),men jeg der har/havde tog skinner hvorfor fik i?

• #42   8. sep 2013 Jeg fik togskinner fordi mine tænder var skæve.. smiley

• #43   8. sep 2013 Jeg har haft på i ca 6 år mener det var fra 2 eller 3 kl. Til ca. 8 kl!(:
    Jeg har skæve tænder eller krydsbid som man også kalder det!(; har salg lidt men gider ikke blive ved!(:

Forstår ikke hvorfor folk vil have bøjle på! Hadet det som pesten!

• #44   8. sep 2013 Jeg fik togskinner fordi min kæbe sad 2 cm for langt inde i mit kranie så jeg sled mine tænder enormt meget og fik hovedpine^^
    Udover det sad mine tænder også forfærdeligt grimt, men havde det "bare" været det havde jeg ikke fået bøjle .. smiley

• #45   8. sep 2013 næste gang jeg skal til tandlægen skal jeg så spøg hende ad " skal jeg entlig have bøjle på?" lige midt i det hele eller?

• #46   8. sep 2013 hvad er krysbid?

• #47   8. sep 2013 Team Birk: Jeg hadede mine skæve tænder som pesten. Jeg er utroligt glad for min bøjle, men ser nu frem til at få den af. Men den har VIRKELIG gjort at jeg har fået laaangt mere selvtillid(eller hvad man nu kalder det.) smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #48   8. sep 2013 Jeg fik bøjle på, da jeg var otte år og gik i anden klasse - jeg fik den af, da jeg var 24 og var i gang med min kandidatuddannelse på uni smiley

• #49   12. sep 2013 jeg fik min på i juni i 7 klasse, og skal have den af om ca 2 år, måske før, måske senere, kommer an på om jeg skal opereres.
    syntes ikke det gjorde vildt ondt, jo det var da ømt, men ikke værre end at jeg spiste grillmad samme aften, og har spist fast føde lige siden smiley
    Den er træls og sætter sig fast i kinden i starten, og pisse træls når de ikke bukker den ordenligt eller klipper den for lang så den går ind i din kind, har haft voks på siden mandag fordi de gjorde det smiley

har togskinner på, ganebøjle som har lavet en kæpe flænge i min tunge smiley og en fjeder på min hjørnetand fordi den skal ned og ind, skal have på i undermunden om 6 uger når de får svar fra århus med min 6 års tand som ikke vokser med op, og allerede nu er min hjørnetand kommet langt ned! skal have elastikker på pga krydsbid :S

• #50   13. sep 2013 Blev undersøgt i 4 klasse, med at det nok trængtes i 7 klasse. Fik det først på i slutten af 8 klasse efter 2 års kamp med at jeg SKULLE have den på. Har mit "forhåbentligt, virkelig!!!) sidste tjek her på mandag, som skal være den dag til at jeg får en tid til jeg skal have bøjle af.. så om en to uger.. WUHUW!

• #51   13. sep 2013 Jeg fik bøjle på i 6 klassen altså i september sidste år! smiley (så nu går jeg i 7)
    Jeg fik den af omkring den 16 juni for kan huske at det kun var et par dage efter eller før min fødselsdag. Er mega glad for det og har de flotteste tænder i dag! Og man vælger jo ikke selv om det er nogle man vil have på..... Men forstår godt at folk gerne vil... smiley

• #52   14. sep 2013 Jeg havde kæmpe overbid så der var vist aldrig tvivl om at jeg skulle have bøjle. derudover sad mine tænder i to rækker, "biograftænder" kaldes det også.. Så først skulle jeg have trukket 4 tænder ud i overmunden, hvoraf de to blev sat ned i undermunden hvor jeg manglede nogle.. Derefter fulgte nogle når hvor mine tænder skulle have ro og i 6. klasse fik jeg så bøjle på - kan ikke huske hvad den hed, men det var et monstrum med metalstænger der skubbede min underkæbe frem.
    Var aldrig ked af at have bøjle på, men det er besværligt mens det står på

• #53   14. sep 2013 Jeg blev kaldt ind efter jeg havde været til sygehus tjek pga konstant hovedpine... smiley
    Så fandt de ud af der ikke var plads til min tunge oppe i min gane..
    Jeg er nu 19 år og fik bøjle på forrige december.. Så snart 2 år, og mangler nok 1-2 år endnu..

Så jeg fik den først på et par mdr, før jeg blev opereret smiley

• #54   14. sep 2013 Mine tænder irriterede mig ikke, så kunne ikke hade dem som sådan, jo det så træls ud, men okay jeg var ikke ret gammel, og det var da fedt jeg kunne klemme et sugerør ind mellem mine to fortænder, fordi de lagde så meget over hinanden, og stadig drikke!:D

I mit tilfælde af krydsbid, var det mine tænder krydsede hinanden, altså f.eks. mine fortænder, lå over hinanden!:D

• #55   14. sep 2013 Du skal bare gå ned til skoletandlægen, og spørge dem ad om de vil kigge på dine tænder, om du skal have bøjle på. Hvis du er ked af dine tænder, så er det jo en god ide at få en vurdering fra tandlægen smiley

• #56   14. sep 2013 Jeg fik først af vide at jeg ikke havde noget der skulle rettes - efter LANG tids kæmpning og med min mor som tidligere klinikassistent-tandlæge fik jeg bøjle på og så havde jeg både krydsbid, overbid og dybbid samt tænder der skulle drejes og rettes ud.. smiley

Kommentér på:
bøjle

Annonce