{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Slankekur gået i stå? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Nej det her er ikke helt ligesom de andre tråde så jeg kan ikke finde svaret i en forum søgning (eller det tror jeg da ikke)
Men altså, jeg har været på kur siden Januar og har smidt omkring 20 kg (mangler stadig 14 kg) men nu er det bare gået i stå, fuldstændig i stå.. eller egentlig ikke helt, jeg er begyndt at tage på-_-
Jeg har i ca 3 dage næsten ikke spist (stress og lidt andre problemer) hvilket fik mig til at smide 2 kg og nu hvor jeg så spiser mere normalt igen har jeg taget omkring 700 gram på, så hvad gør jeg for at standse vægtøgningen? jeg kan ikke sætte mit kalorie indtag yderligere ned (tror jeg) og jeg har ikke tid til at motionere mere end jeg gør. Nogen der ved hvorfor jeg tager sådan på når jeg overhovedet ikke har fået i nærheden af de kalorier man skal have for at tage alt det på? (7000 kcal = 1 kg. 3500 kcal = 0,5 kg) Så det kan vel ikke være fedt jeg har taget på, kan det?
Hvad gør jeg nu?:)

(Det er stensikkert ikke muskler)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankekur gået i stå?
  • #1   30. aug 2013 Kan du ikke få noget professionelt hjælp? Kan se du kun er 14 smiley

• #2   30. aug 2013 som jeg opfatter din tekst, har du faktisk spist for lidt mad. Dette kan faktisk godt være grunden til, at du ikke taber dig yderligere..... Ja hvis man sulter sig selv FULDSTÆNDIG så taber man sig, men hvis man spiser bare lidt for lidt, så skal der faktisk en del tid til, før man taber sig eftersom kroppen er fantastisk til at tilpasse sig. Din krop har muligvis tilpasset sig din kost og sparer derfor på alt hvad den kan, og du taber dig derfor ikke smiley
    Giver det mening? smiley Hvis du IKKE spiser for lidt, men derimod hvad du skal, så har jeg intet bud haha.

• #3   30. aug 2013 Det kan også være muskler du begynder at tage på. smiley

• #5   30. aug 2013 Fender - Nej jeg vil ikke give så mange penge for at nogen kan fortælle mig hvordan man deler en tallerken op i grønsager, kød og pasta, men tak for foreslaget smiley

MKJ - Ja jeg har helt klart fået for lidt i et par dage og har så prøvet at trappe langsomt op så i stedet for bare at gå fra 200 kcal om dagen og til 1200 kcal om dagen over en nat så gøre det langsomt lige netop for ikke at tage på, det virkede ikke-_-
    Men ja det gav mening smiley

Rikke - Det dyrker jeg slet ikke motion nok til og det motion jeg får består kun af gåture smiley

Sanne - Tak smiley
    Men jeg tager jo lige netop for sygt på når jeg spiser mere fordi jeg har spist så lidt i nogle dage? Men tak for rådet, jeg vil prøve om det virker:D

• #6   30. aug 2013 De hjælper dig nok en del mere end det smiley De har nok mere erfaring indenfor det end hvad du har smiley

• #7   30. aug 2013 Du skriver selv at du har været stresset. Det påvirker meget smiley

Ud over det er det altså vigtigt, at man indtager nok kalorier.

Tag mig som eksempel!
    Da jeg indtog de kalorier som jeg skulle for et vægttab på 1 kg. om ugen - uden motion, tabte jeg mig 1½ kg. om ugen. Da jeg begyndte at dyrke en times rimelig hård træning om dagen, men stadigvæk indtog samme mængde kalorier, tabte jeg kun under ½ kg. om ugen.

Jeg ved godt du ikke dyrker motion, men du kan se hvor meget kroppen kan gå i stå, hvis den ikke får nok smiley

Hvis du indtaget det antal kalorier som du skal, så overvej om du måske skulle skære lidt ned for kulhydraterne smiley

• #8   30. aug 2013 Helena:
    Du siger, at du spiser 1200 kalorier om dagen.
    Har du VIRKELIG ikke tid til motion overhovedet? det behøver jo ikke at være 2 timer i fitness. det kan blot være en løbetur på 20 minutter, eller en lille workout hjemme på gulvet på dit værelse?
    Det ville være sundere og det vile give hurtigere resultater hvis du begyndte at dyrke motion og så måske spise 1500 kalorier i stedet for bare at "sulte" (ved godt, at du ikke decideret sulter dig selv, men meget spiser du ikke) dig selv. 1200 kalorier er faktisk det man forbrænder ved at ligge i koma...... Det ville derfor være mere effektivt at spise lidt mere og dyrke bare lidt motion smiley

• #9   30. aug 2013 1200 kalorier om dagen betyder da ikke sult smiley Helena går jo også ture, og det synes jeg egentlig er fint, hvis det er det hun føler sig bedst tilpas med. Hun forbrænder jo ligeså meget ved at gå 5 km, som hvis hun løber dem smiley

Helena, jeg vil anbefale dig, at få fat i en kostvejleder. Du kan sagtens finde en som ikke er specielt dyr. Jeg har altid kæmpet med overvægt, og jeg har googlet løs og spurgt på diverse forums altid om hjælp. Jeg har altid fået en million forskellige svar og meninger. Bare se på dit emne her, hvor forskellige ting vi alle mener smiley
    Det var først da jeg kom til en kostvejleder, som sammensatte en kostplan ud fra mine behov, mine mål, min krop, at det faktisk kunne lade sig gøre for mig

• #10   30. aug 2013 Camilla:
    Læg mærke til min parentes smiley

• #11   30. aug 2013 En ting der hjalp mig er at give den gas når jeg cykler, jeg cykler omkring 36 km om dagen, På job, til hest og i skole. smiley Og jeg plejer at give den alt hvad jeg kan og det giver godt. smiley

• #12   30. aug 2013 Min faster er også på kur, og hun bruger den her, og den er bare så god!! Virkelig god, den vil jeg virkelig anbefale!!! smiley
    http://dinslankekur.dk/donation-til-dukanslankekur-dk/

• #13   30. aug 2013 Tror motion skal gøre resten, også sørg for at spise sundt, og mindre kulhydrater, når du ikke motionere, sker der ikke så meget ved at du ikke spiser kulhydrater, derimod hvis du monitere meget, er det nødvendigt at spise kulhydrater.
    skær ned på, kød, mælk og pasta, slik, kalorie heldige drikke.
    sørg for at spise morgenad, det sætter forbrændingen igang, husk mellem måltider mellem de store så du ikke overspiser og drik vand!

Sult er ikke vejen frem for at blive slank, det det ikke er en holdbar løsning, skal du så sulte resten af dit liv? du skal lægge din kost og livstil om.

En kostvejleder fortæller dig ikke bare hvordan tallerkenen skal deles op, hvor har du den ide fra? der findes mange alternative kostvejledere også.

må jeg spørge til din højde og vægt? du er 14 år?

• #14   30. aug 2013 Som MKJ også skriver, så har det med sikkerhed noget at gøre med at du ikke har indtaget mad i de dage, kroppen tilpasser sig så for at overleve, og prøver at holde på alt føde den får at arbejde det - Det vil sige, at når du nu begynder at spise igen, vil du automatisk tage på, da kroppen simpelthen holder på det du indtager.
    Når kroppen igen har tilpasset sig dit normale indtag igen, vil vægtøgningen stoppe og du vil igen komme tilbage til normalen, og tabe dig smiley

Og flot klaret med de 20 kg smiley

• #15   30. aug 2013 MKJ og Camilla - Nej 1200 er det jeg skal til at spise igen, jeg har fået omkring 150-200 kcal om dagen i et stykke tid, det er heller ikke sult men det er heller ikke vildt meget, jeg skal op på de 1000-1200 kcal igen så det ikke går helt i stå^^
    Og jov jeg har tid til at gå en tur, men jeg er aalt for doven til at gøre det hver dag smiley
    Og jeg var til en diatist (staves) engang, det hjalp overhovedet ikke.

Maria - Tak, men jeg kan ikke holde sådan en kur smiley

Les Végétariens-Viktor et Franciska - Jeg har prøvet hvor jeg tog mig sammen til at dyrke motion hver dag i 2 uger, men uden en større virkning smiley
    Som sagt så har jeg været til kost vejleder, men det hjalp ikke.
    Jov da, 71 kg og 168 cm smiley

Line - Så det stopper igen når jeg har spist "normalt" et stykke tid? okay, og tak smiley

Kommentér på:
Slankekur gået i stå?

Annonce