525 visninger
|
Oprettet:
Part på min pony? {{forumTopicSubject}}
Hej alle søde mennesker på HG:)
Jeg overvejer at få part på min dejlige pony.
Men.. Hvad kan man tillade sig at tage for det??
Jeg vil meget gerne høre jeres mening, og hvad i selv tager for det, hvis i har part på jeres hest/pony:)
Sommer hilsner herfra:)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 132
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 198 Svar: 1.980
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Jeg tager 100 kr pr gang for det, eller 650 om måneden med undervisning 2 gange om ugen og hvor de kan ride selv 1-2 gange.
Jeg synes det er en god løsning, for så ved jeg hvordan mine heste bliver redet og ved at det går godt og at pigerne kan håndtere dem, men det koster stadig mange penge for mig at have ponyerne, derfor bliver det nød til at koste lidt penge og lidt tid! Det synes jeg er fair - det er jo ikke gratis at have hest
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Jeg tog 500kr for part på min gamle hest, men med i parten var også :
- ride hver dag
- udendørs ridebane på stedet, round-pen hos naboen der må benyttes
- ridehal 2 km derfra
- ride stævner
- lækker natur og store skove (silkeborg skovene)
- ingen stald arbejde
sep 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 70 Svar: 312
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 647
Egen bane (min parts ejer er den eneste opstalder ud over ejer af stalden)
Vi rider tit sammen, men mest fordi det er hyggeligt og sjovt. Jeg må også rise selv, men gør det ikke så tit
Jeg må tage hesten med til kursus, på ferie hvor jeg kan have den opstaldet et privatsted, og mere til.
Det betaler jeg 350kr for. Altså jeg det jeg betaler dækker for smed til ham
Hos min mor har jeg endnu en part.
Hende skal jeg dog først starte på i næste måned, men her er hvad jeg må:
Ride ture, få gratis undervisning af ejer, lave jordarbejde, tage på ridelejr, tror også jeg må tage på kursus osv, men er ikke sikker.
Jeg rider 2 dage om ugen (og det løse)
Det sted betaler jeg også 350kr for
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Jemeela kunne jeg ride så tit jeg ville, og jeg måtte gøre hvad jeg ville, jeg havde hende med på et kursus, og skulle have haft hende med på ridelejr, men desværre skete der noget der gjorde at jeg ikke havde hende som part mere. Jeg skulle bare selv betale de ting jeg ville med hende,skulle ikke betale nogle udgifter på hende, ejerne var bare glade for at hun blev brugt.
Maggie, som jeg har part på nu bliver helt min efter d. 3. september, og så et år frem, da ejeren tager til NZ og Australien Hende må jeg også alt med, spring, dressur, tur osv., bare jeg behandler hende godt
Har betalt halvdelen af smed en gang, og har selv købt nye klokker til hende, men det var også kun fair det med smed, eftersom det var pga. mig hun skulle have sko på (skulle have hende med på ridelejr, og hun kan godt blive ømtået når hun skal rides på tur), og klokkerne var mit eget valg at købe Jeg syntes at hendes klokker var ved at være ret slidte (det var nogle ejer fik med af tidligere ejer, og ejeren har alligevel haft Maggie i 5-6 år, og klokkerne er nok 7-8 år efterhånden ;))
Men har ikke nogle udgifter på Maggie ellers
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Jeg har i annoncen skrevet, at vi kan snakke om prisen, men for at sortere useriøse, mindreårige væk, har jeg sat en pris.
Part på min pony?